Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 14:07 Onderwerp: |
|
|
|
juistem!! _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 17:06 Onderwerp: |
|
|
|
Ligt aan je mappings, de meeste ECU's hebben wel een redelijke marge, zodra je MAF op zn maximum zit, dus 5 volt registreert, dan is t tijd voor upgrades, de MAF zit dan buiten zn berijk waar hij extra lucht kan meten (0-5v), en de ECU is meestal wel erop gemaakt tot hij totaan t maximum van de stock MAF kan aanpassen.
MAF is een kastje dat de hoeveelheid lucht meet die binnenstroomt.
Injectie een carb met een injector ipv sproeier? Hmmzzz. monopoint injectie misschien... multipoint injectie ziet er toch net ietsje anders uit, and you know that chris
Bij t intake plenum van mn SX bijvoorbeeld heb ik gewoon 4 top-feed injectors in t spruitstuk zitten, niks geen carb... een gasklep en een MAF in het inlaattraject. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 17:39 Onderwerp: |
|
|
|
Bij de meeste injectiesystemen komt er inderdaad geen carburateur aan te pas, er zijn inderdaad een paar uitzonderlijke monopoint injectiesystemen waar er een injector in een carburateur geplaatst zit. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 19:23 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
...Injectie een carb met een injector ipv sproeier? Hmmzzz. monopoint injectie misschien... multipoint injectie ziet er toch net ietsje anders uit, and you know that chris ... |
Multipoint niet in principe niet meer dan meerdere monopoints naast mekaar (met 1 luchttoevoer).
Door allerlei elektronische meters en stuff komt er iets meer bij kijken dan bij een monopoint, maar de werking is nog altijd gelijk aan een monopoint (alleen meer naast mekaar dus)
En mich, dat weet jij ook _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 22:32 Onderwerp: |
|
|
|
Ja maar zoals ik al zeg komt er bij deze injectiesystemen GEEN carburateur aan te pas! Slechts bij een paar uitzonderlijke monopoint injectiemotoren is dat wel het geval. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 23:49 Onderwerp: |
|
|
|
Ik vind t in de verste niet een carburateur te noemen, toegegeven dat ze bijde voor brandstof de motor in te krijgen zorgen, maar daar heb je ver hun overeenkomsten mee gehad... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 7:28 Onderwerp: |
|
|
|
carb mengt lucht mechanisch met benz mbv een sproeier en druk
inj mengt lucht elektrisch met benz mbv een elektrische sproeier (injector) en druk.
meer is er niet te doen voor een carb of injectie systeem. Enige voodeel van injectie is dat die meer rendabel/efficienter is dan carb, waardoor er meer vermogen uit kan komen. En omdat een carb mechanisch is, is deze meer gevoelig voor weersveranderingen en slijtage.
Injectie injecteerd zo dicht mogelijk bij de cilinder, en carb zo vroeg mogelijk om een zo goed mogelijk mengsel te creeren.
Verder is er geen noemenswaardig verschil _________________ Ride to be original, try to be unique.
Laatst aangepast door Freestyler op Vr 28 Okt 2005, 7:31, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 7:30 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Ja maar zoals ik al zeg komt er bij deze injectiesystemen GEEN carburateur aan te pas! Slechts bij een paar uitzonderlijke monopoint injectiemotoren is dat wel het geval. |
Een monopoint injectie mag dat eigenlijk niet heten. Het is niet meer dan een elektrische carb.
Injectie injecteerd zo dicht mogelijk bij de cilinder. carb mengt het mengsel zodra er lucht inkomt. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 3 Nov 2005, 11:39 Onderwerp: |
|
|
|
Jah zo kan ik er nog wel n paar, dus je gaat me nu vertellen dat een superchrger t zelfde is als n turbo omdat ze alle twee zorgen voor drukvulling? Oh please, come on man... T zijn gewoon echt heel verschillende dingen, die werken volgens een heel ander principe. Dat ze alle 2 ongeveer voor t zelfde doel te plaatsen zijn, accoord... maar Appels en Peren zijn ook alle twee fruit, daarom nog niet t zelfde _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 8 Nov 2005, 19:38 Onderwerp: |
|
|
|
In theorie zijn ze ook gelijk, verschil zit enkel in de aandrijving.
Maar blijven beide compressoren
Daarbij kun je een F1 wagen ook niet gelijken met een lelijk eendje, maar toch blijven het beide auto's (althans dat zegt men van het eendje ) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 8 Nov 2005, 19:57 Onderwerp: |
|
|
|
Een Eend heeft meer weg van een auto dan een F1-geval... |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 8 Nov 2005, 23:18 Onderwerp: |
|
|
|
Dus een appel en een peer zijn t zelfde omdat ze beide fruit zijn?
Come on...
T hele principe van injectie is anders dan dat van n carb, ook al zorgen ze beide voor de mengverhouding tussen lucht en benzine je motor in te krijgen.
Beide zijn fuel management systems, maar daar houd hun overeenkomst toch echt op. En n F1 heeft meer weg van n kart als van n auto. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 9 Nov 2005, 0:57 Onderwerp: |
|
|
|
een eend: 4 wielen op een onderstel met een stuur en vering en iets om te zitten (en gaat harder dan 80) en zelfstandig voortbewegend.
Een F1 wagen: 4 wielen op een onderstel met een stuur en vering en iets om in te zitten en zelfstandig voortbewegend
Zie het erschil niet
Letterlijhke vertalen van "automobiel" wat is dat?!?
En ja daar valt een kart ook onder. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 9 Nov 2005, 20:49 Onderwerp: |
|
|
|
Als je Freestylers manier van vergelijken doorvoert hebben Jesse en Max dus
dezelfde auto's? Ze zijn namelijk allbei wit, hebben 2 deuren en 4 wielen...
Kom op zeg, geef gewoon toe dat een carburateur en monopoint injectie niet hetzelfde zijn...
Dat iets ongeveer dezelfde functie heeft maakt het niet hetzelfde.
En die letterlijke vertaling is leuk, maar dan veeg je ook meteen brommers, scooters, motorfietsen,
scootmobielen en electrische rolstoelen bij elkaar, want ook die "bewegen zichhzelf voort". _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 17 Nov 2005, 1:55 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
Zie het erschil niet |
Koop n bril
Maar t is al goed, als je je gelijk zo graag wilt hebben, prima, hier heb je 't. Ik ben benieuwd wanneer Schummi met n eend aan de start grid komt sjongejonge man... tis echt lastig om toe te geven dat je ergens naast zit hè _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|