Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Luchttoevoer verbeteren naar open air en CAI
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Do 27 Okt 2005, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

juistem!!
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 27 Okt 2005, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt aan je mappings, de meeste ECU's hebben wel een redelijke marge, zodra je MAF op zn maximum zit, dus 5 volt registreert, dan is t tijd voor upgrades, de MAF zit dan buiten zn berijk waar hij extra lucht kan meten (0-5v), en de ECU is meestal wel erop gemaakt tot hij totaan t maximum van de stock MAF kan aanpassen.

MAF is een kastje dat de hoeveelheid lucht meet die binnenstroomt.

Injectie een carb met een injector ipv sproeier? Hmmzzz. monopoint injectie misschien... multipoint injectie ziet er toch net ietsje anders uit, and you know that chris Wink

Bij t intake plenum van mn SX bijvoorbeeld heb ik gewoon 4 top-feed injectors in t spruitstuk zitten, niks geen carb... een gasklep en een MAF in het inlaattraject.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Okt 2005, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de meeste injectiesystemen komt er inderdaad geen carburateur aan te pas, er zijn inderdaad een paar uitzonderlijke monopoint injectiesystemen waar er een injector in een carburateur geplaatst zit.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 27 Okt 2005, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
...Injectie een carb met een injector ipv sproeier? Hmmzzz. monopoint injectie misschien... multipoint injectie ziet er toch net ietsje anders uit, and you know that chris Wink...


Multipoint niet in principe niet meer dan meerdere monopoints naast mekaar (met 1 luchttoevoer).

Door allerlei elektronische meters en stuff komt er iets meer bij kijken dan bij een monopoint, maar de werking is nog altijd gelijk aan een monopoint (alleen meer naast mekaar dus)

En mich, dat weet jij ook Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Okt 2005, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ja maar zoals ik al zeg komt er bij deze injectiesystemen GEEN carburateur aan te pas! Slechts bij een paar uitzonderlijke monopoint injectiemotoren is dat wel het geval.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 27 Okt 2005, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind t in de verste niet een carburateur te noemen, toegegeven dat ze bijde voor brandstof de motor in te krijgen zorgen, maar daar heb je ver hun overeenkomsten mee gehad...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 28 Okt 2005, 7:28    Onderwerp: Reageer met quote

carb mengt lucht mechanisch met benz mbv een sproeier en druk

inj mengt lucht elektrisch met benz mbv een elektrische sproeier (injector) en druk.

meer is er niet te doen voor een carb of injectie systeem. Enige voodeel van injectie is dat die meer rendabel/efficienter is dan carb, waardoor er meer vermogen uit kan komen. En omdat een carb mechanisch is, is deze meer gevoelig voor weersveranderingen en slijtage.
Injectie injecteerd zo dicht mogelijk bij de cilinder, en carb zo vroeg mogelijk om een zo goed mogelijk mengsel te creeren.

Verder is er geen noemenswaardig verschil
_________________
Ride to be original, try to be unique.


Laatst aangepast door Freestyler op Vr 28 Okt 2005, 7:31, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 28 Okt 2005, 7:30    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Ja maar zoals ik al zeg komt er bij deze injectiesystemen GEEN carburateur aan te pas! Slechts bij een paar uitzonderlijke monopoint injectiemotoren is dat wel het geval.


Een monopoint injectie mag dat eigenlijk niet heten. Het is niet meer dan een elektrische carb.

Injectie injecteerd zo dicht mogelijk bij de cilinder. carb mengt het mengsel zodra er lucht inkomt.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 3 Nov 2005, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

Jah zo kan ik er nog wel n paar, dus je gaat me nu vertellen dat een superchrger t zelfde is als n turbo omdat ze alle twee zorgen voor drukvulling? Oh please, come on man... T zijn gewoon echt heel verschillende dingen, die werken volgens een heel ander principe. Dat ze alle 2 ongeveer voor t zelfde doel te plaatsen zijn, accoord... maar Appels en Peren zijn ook alle twee fruit, daarom nog niet t zelfde Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

In theorie zijn ze ook gelijk, verschil zit enkel in de aandrijving.

Maar blijven beide compressoren  Wink


Daarbij kun je een F1 wagen ook niet gelijken met een lelijk eendje, maar toch blijven het beide auto's (althans dat zegt men van het eendje  Razz )
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Een Eend heeft meer weg van een auto dan een F1-geval...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dus een appel en een peer zijn t zelfde omdat ze beide fruit zijn?

Come on...

T hele principe van injectie is anders dan dat van n carb, ook al zorgen ze beide voor de mengverhouding tussen lucht en benzine je motor in te krijgen.

Beide zijn fuel management systems, maar daar houd hun overeenkomst toch echt op. En n F1 heeft meer weg van n kart als van n auto.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 9 Nov 2005, 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

een eend: 4 wielen op een onderstel met een stuur en vering en iets om te zitten (en gaat harder dan 80) en zelfstandig voortbewegend.

Een F1 wagen: 4 wielen op een onderstel met een stuur en vering en iets om in te zitten en zelfstandig voortbewegend

Zie het erschil niet  Wink

Letterlijhke vertalen van "automobiel"  wat is dat?!?  Wink
En ja daar valt een kart ook onder.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 9 Nov 2005, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Als je Freestylers manier van vergelijken doorvoert hebben Jesse en Max dus
dezelfde auto's? Ze zijn namelijk allbei wit, hebben 2 deuren en 4 wielen...

Kom op zeg, geef gewoon toe dat een carburateur en monopoint injectie niet hetzelfde zijn...
Dat iets ongeveer dezelfde functie heeft maakt het niet hetzelfde.

En die letterlijke vertaling is leuk, maar dan veeg je ook meteen brommers, scooters, motorfietsen,
scootmobielen en electrische rolstoelen bij elkaar, want ook die "bewegen zichhzelf voort".
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 17 Nov 2005, 1:55    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
Zie het erschil niet  Wink


Koop n bril

Maar t is al goed, als je je gelijk zo graag wilt hebben, prima, hier heb je 't. Ik ben benieuwd wanneer Schummi met n eend aan de start grid komt Laughing sjongejonge man... tis echt lastig om toe te geven dat je ergens naast zit hè Rolling Eyes
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB