Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

If it's ok for pussy, it's ok for me!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 15:23    Onderwerp: If it's ok for pussy, it's ok for me! Reageer met quote



Mijn intercooler is er dan eindelijk. Wordt wel een klote karwij dit op de auto pas te krijgen allemaal, zal zelf beugels en dergelijke moeten maken, maar ja, het gaat de moeite wel zijn denk ik. Het ding is in ieder geval een stuk groter en zal een stuk beter koelen dan het originele intercoolertje dat intussen door alle modificaties niet echt meer in staat is de zooi koel te houden.



Hier nog een foto van de kit zonder de pussy's erbij. Smile

Binnenkort maar eens beginnen aan het karwij, ik wil het wel echt goed doen, en ik begin nog niet direct, dus het zal nog een paar weken wachten tot het erop zit.

Oh ja, de intercooler is trouwens van het merk Muyol.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
UndaGrwnD
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2007
Posts: 103
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er goed uit..  Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter Jansen
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 17 December 2006
Posts: 248
Woonplaats: Zevenaar
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dacht bij het zien van de titel : SPAM  Laughing  Laughing  Laughing

Groet, Peter
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

bwa hier komen de geweldigste tittels voorbij hoor Laughing

is wel een serieus hok precies.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Om aan te geven hoe groot de IC core is, de rood witte kat is 4,6 kilo kat(!)

Maten zijn 600x280x75 mm
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

damn  Shock
ga jij nu niet las krijgen van een berg turbo lag?
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 14 Feb 2008, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Valt wel mee, verwacht inderdaad wel een 200 tot 300 rpm aan spool-up te verliezen, maar gezien volgende maand een uitlaatnokkenas aan de inlaatzijde komt (8 graden meer duratie en 0,7mm meer lift) zal die dat weer goedmaken.

Verder ga ik denk ik de hotpiping (turbo naar intercooler) inwikkelen met heatwrap, dit om ervoor te zorgen dat de lucht niet afkoelt voordat deze de intercooler bereikt, zo blijft de gassnelheid het hoogst en kan ik lag nog n tikkeltje terugdringen, althans dat is mijn theorie, we zullen zien of het wat scheelt.

De piping van de stock intercooler is erg k*t, vooral de buis van intercooler naar inlaatspruitstuk, die is van een soort kunstof, en bij flinke druk zet kunstof wat uit. De buizen die er nu komen zetten niks uit, dus dat compenseert ook weer een beetje.

Uiteindelijk wil ik zelfs een V-mount setup gaan maken waarmee ik de piping extreem kort kan houden, maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek.

Wel is het nu even klote, ben erachter gekomen dat de coldpiping niet bij de kit is geleverd, het stuk tussen de intercooler en het inlaatspruitstuk dus.... zwaar irritant, ben nu aan het uitzoeken of ik zo'n stuk ergens los kan krijgen, of wat een stuk RVS buis van een meter of 2 kost zodat ik het zelf kan maken. Wordt dit te duur dan gaat de hele zooi maar weer terug... Sad T is me ook gegund zeg met die intercooler.... kutzooi
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 14 Feb 2008, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, niet klagen, je hébt nu tenminste een FMIC. Wink En wat de lag betreft, dat zal voornamelijk gecompenseerd worden door de veel grotere klap in je rug die je direct ná de lag gaat krijgen. Sterker nog, persoonlijk vind ik lag juist het leukste aan turbo's. Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 14 Feb 2008, 23:41    Onderwerp: Reageer met quote

***... dubbele post

@admins, waarom mag ik mijn eigen berichten niet verwijderen? (kan alleen wijzigen en quoten...) Confused
_________________


Laatst aangepast door Maximus op Do 14 Feb 2008, 23:44, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 14 Feb 2008, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wacht maar tot je eens achter een snelle N/A aan zit op een bochtig stuk, dan mag je flink schakelen, want eenmaal lag is snel veel achterstand opbouwen (wat je zodra de lag voorbij is ook direct weer goed maakt, je moet gewoon goed en op tijd schakelen). Onder de powerband raken wordt bij een turbowagen in een bochtig gebied veel harder afgestraft dan bij een N/A, ook al is een N/A onder de 4000 rpm niet veel waard, een turbowagen nog minder! Je verliest dan echt kostbare seconde's (die je natuurlijk vrij snel weer goed maakt als de turbo weer mee komt doen).

Waar ik wel over klaag is de ontbrekende cold piping, maar zoals het er nu uit ziet denk ik dat ik mijn eigen cold piping ga maken van RVS, alleen moet ik eerst even kijken wat een stuk 3 inch RVS buis á 2 meter lengte kost. Als dat niet te duur is ga ik hem gewoon zelf maken (krijg ik dat lassen ook wat beter onder de knie! Very Happy ).
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 15 Feb 2008, 7:37    Onderwerp: Reageer met quote

heb je een las apparaat ? Razz zo niet moet je naar mij toe komen op school, ik zit bij afdeling metaal en ik moet daar bijna iedere dag lassen dus Razz
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 15 Feb 2008, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

Toegang tot een lasapparaat heb ik wel ja.

Maar kun jij via school niet een stukje RVS buis krijgen van 2 meter lengte? De diameter moet 3 inch zijn (oftewel 76mm), en de wanddikte mag iets, doch niet veel, minder zijn dan 1 mm, maar vanwegen gewicht liever niet meer dan dat.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 15 Feb 2008, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

nee sorry zo'n lange rvs stukken hebben wij niet op school dat heb ik net gevraagd,
maar leraar van mij zei dat als je hele goede rvs metaal wilt hebben in die maat  en met een redelijke pijs dan kun je het beste kijken of bellen naar hellebeuk hier heb je een linkje


http://www.hellebeuk.nl/
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 15 Feb 2008, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx m8! Bedank je leraar alvast van me voor de tip! Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 15 Feb 2008, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

graag gedaan, maar als je nog eens iets nodig hebt dan zeg je het maar, we hebben hier op school trouwens nog spullen waarmee je buizen of platstaal kunt buigen en nog veel meer dingen met metaal bewerking.
ik hoor t wel Wink
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB