Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kat-vv's, tussendemper-vv's en einddempers...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Appie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 18 September 2003
Posts: 2
PostGeplaatst: Do 18 Sep 2003, 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een golf type 3 1.8l en ik heb er een poosje geleden een remus einddemper onder gedaan, hiermee behaalde ik ietsmeer trekkracht en een iets zwaarder geluid. Afgelopen week heb ik er een katvervanger onder gedaan hierdoor is het geluid ietsje harder gaan klinken en trekt m'n auto in z'n 1 en 2 ietsje sneller, alleen in z'n 5 trekt hij minder snel Sad . Weten jullie wat dit kan zijn? Zou een open luchtfilter hier misschien wat helpen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 18 Sep 2003, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

De prestaties van andere uitlaten en luchtfilters kunnen per type auto heel verschillend zijn.
'k heb niet direct een verklaring voor jouw vraag, maar zelf heb ik een open K&N filter en dat maakt toch wel wat verschil. In combinatie met mijn D&W pijp is het geluid wat harder, maar enkel als je plankgas geeft.
De prestaties zijn ook beter, maar enkel als de motor warm is. 's Winters als het steenkoud is zijn deze wat minder met een koude motor, logisch omdat ie minder snel warm wordt als deze ijskoude lucht in de motor wordt gezogen.

Niettemin vind ik het wel waard, maar nogmaals dit zijn mijn ervaringen, die kunnen met jouw auto heel anders zijn.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
corsanuttball
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Januari 2004
Posts: 35
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben hier nieuw dus zal me even snel voorstellen
Dennis uit Rotterdam
corsa 1.4 sport

ik heb zelf een corsa 1.4 waar toen ik hem kocht enkel een sebring einddemper opzat van 101 mm. hier heb ik een soundroar van sebring op geschroefd en een 57i kit van K&N. nu komt er toch een aardige herrie uit Very Happy als hij goed warm is maar nu ben ik benieuwd wat een sportkatalysator (ongeveer 500 euro ) en een spaggetistuk ermee zullen doen.
weet iemand dit.

mzzl
dennis[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst natuur lijkwelkom hier, en over de spaghettie e.d., ik denk dat je dat wel degelijk gaat merken, maar waarschijnlijk kan ik dit binnenkort bevestigen; een maat van me gaat onder z'n corsa b 1.4i 16v warschijnlijk ook een kat-vv+spaghettie spruitstuk plaatsen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
corsanuttball
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Januari 2004
Posts: 35
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:
Allereerst natuur lijkwelkom hier, en over de spaghettie e.d., ik denk dat je dat wel degelijk gaat merken, maar waarschijnlijk kan ik dit binnenkort bevestigen; een maat van me gaat onder z'n corsa b 1.4i 16v warschijnlijk ook een kat-vv+spaghettie spruitstuk plaatsen!

dan w8 ik nog even op dat resultaat
ik hoop er wat van te horen

mzzl
dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop dat dit binnen niet al te lange tijd gebeurt, maar zodra 't zo ver is zal ik je zeker laten weten wat het resultaat is corsanuttball! Ben zelf ook benieuwd, want het betreft namelijk spaghettie's welke momenteel nog niet in de handel zijn, en per type auto momenteel aangevraagd waren. De Corsa 1.4i 16v was er dus door ons één van, en na de uitvoerige tests gaan de eersten in produktie binnenkort. 'k houd je wel op de hoogte Exclamation
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
corsanuttball
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Januari 2004
Posts: 35
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:
Ik hoop dat dit binnen niet al te lange tijd gebeurt, maar zodra 't zo ver is zal ik je zeker laten weten wat het resultaat is corsanuttball! Ben zelf ook benieuwd, want het betreft namelijk spaghettie's welke momenteel nog niet in de handel zijn, en per type auto momenteel aangevraagd waren. De Corsa 1.4i 16v was er dus door ons één van, en na de uitvoerige tests gaan de eersten in produktie binnenkort. 'k houd je wel op de hoogte Exclamation

maken jullie die zelf dan of waar komen ze vandaan.
als het goede zijn wil ik misschien ook wel een stukje spaghettie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

't is een "beginnend eigen bedrijf" van een kennis van één van de plaatselijke autofreaks hier. Hoe het allemaal lopen gaat is dus nog vrij onzeker, maar ook wij wachten hier dus af wat het allemaal worden gaat. Duidelijk is al wel dat kwaliteit in elk geval 100% voorop staat, tegen een schappelijke prijs. Zodra ik zelf iets meer hoor, hoor jij 't ook Wink !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 20:22    Onderwerp: Re: Kat-vv's, tussendemper-vv's en einddempers... Reageer met quote

wie ooit het heeft bedacht dat een motor (veel) tegendruk moet hebben, moeten ze ophangen Laughing hehe!

kat vv is altijd beter voor de motor (ooit een kat gezien van binnen??) let wel ff op als je een lambasonde hebt voor of na de kat, want als ie na de kat zit moet je een sport kat hebben!! (zie bmw's)

middendemper is puur geluiddemping!

achterdemper kan je het beste vervangen voor een kleiner exemplaar met grotere diameter!

trouwens wat nog veel meer effect heeft is een dikke uitlaat er onder te hebben (diameter) dat merk je echt heel erg!!!! spreek uit ervaring!

Greetz M-RS
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Geloof dat ik nog wel een middendemper heb hangen... Tijd om die eens te verwijderen Razz
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Rozzy
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 December 2003
Posts: 6
Woonplaats: Randstad
PostGeplaatst: Di 6 Jan 2004, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Grappig om te lezen hoe men denkt dat elke verandering aan een systeem in de auto (uitlaat, luchtfilter, chiptuning, etc.) vermogens -of koppelwinst oplevert. Natuurlijk doet het soms wel iets, maar verwacht absoluut geen wonderen van vervangings systemen. Als je wilt weten wat bv. een andere einddemper doet of een kat-vv of het weglaten van een middendemper of het monteren van een open luchtfilter, dan moet je eerst een meting op de rollenbank verrichten bij een standaard auto, dan ga je 1 voor 1 de componenten veranderen/verwijderen/vervangen en weer meten per veranderingen. Je zal schrikken hoe weinig dingen aan vermogenswinst opleveren. En geloof me ik kan het weten, want ik ben inmiddels € 9000,- verder (ok, niet alleen aan motortuning) en een 10 á 15-tal metingen en na alles wat ik gedaan heb aan m'n auto heb ik uiteindelijk op vollast slechts 10 pk winst, aan Nm's slechts 24 en alleen op deellast goede resultaten geboekt + 30 pk.
Kijk onder Members maar even bij die Fiat Stilo dan kun je aan de specs. zien wat relatief weinig winst al kost. Wat ik wil zeggen is , bedenk goed wat je doet voor je hoge kosten gaat maken, dat hebben anderen al gedaan. Very Happy
_________________
Tuning is a way of life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 6 Jan 2004, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je gelijk in Rozzy, meestal is het een hele dure grap om zoveel te vervangen dat je ook daadwerkelijk een beetje winst hebt...

Langs de andere kant, met dempers verwijderen/vervangen heb je zeker lawaaiwinst Razz Razz
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Zo 11 Jan 2004, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

uuh, mijn uitlaat geeft een 18pk verschil op de testbank Twisted Evil

het is deels waar dat er niet veel te behalen valt uit alleen een sport uitlaat! ik praat ook niet over een remus of sebring! meer over een supersprint, magnex, mongoose, jetax/simons, scorpion, pipercross of OMP uitlaat systemen!

Zonder compleet sport uitlaat systeem heb je geen goed begin, de originele uitlaat geeft veel te weinig flow! waardoor je nog minder rendement hebt als je met serieuse tuning bezig gaat (nokkenas, ppv, etc)
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 11 Jan 2004, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Jah met topmerken uitlaten zal er wel degelijk verschil zijn, zeker als we praten over een volledig systeem met spruitstuk.
En langs de andere kant is het ook zo: hoe verder je motor is uitgebouwd en getuned, hoe meer verschil die uitlaat zal maken!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Di 13 Jan 2004, 1:00    Onderwerp: Reageer met quote

klopt! ik rij nu met een compleet 2,5" systeem van Scorpion. Ik zou graag de 3" van mongoose eronder willen! nog meer flow en er zit een nog kleinere einddemper op! (vlammen maaaaaar!) alleen het verrekte uitlaatje kost 880 euro ex btw!!!!!!! Mad
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB