Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kat-vv's, tussendemper-vv's en einddempers...
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 20 Jul 2003, 10:09    Onderwerp: Kat-vv's, tussendemper-vv's en einddempers... Reageer met quote

Beste CTFers,

In hoeverre zou het eigenlijk kwaad kunnen (lees; schadelijker
voor je blok zijn) om bijvoorbeeld je katalysator te vervangen door
een kat-vv pijp, je middendemper, je einddemper, of een combi
hiervan..? Of kan dit helemaal geen kwaad!? Het heeft immers toch
eigenlijk wél invloed op je tegendruk toch...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 20 Jul 2003, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

'k weet het niet helemaal zeker...
Ik dacht dat het geen kwaad kon, alleen een auto standaard met kat zal zonder niet door de keuring komen. Overigens schijnt het verwijderen van je kat wel positief voor de prestaties te kunnen zijn! Wink

Andere einddemper of volledige uitlaat kan totaal geen kwaad, zolang die maar gebouwd is op jouw motorblok. Ik kom er ook gewoon mee door de keuring, geen probleem.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 21 Jul 2003, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi! Aangezien ik momenteel enkel een beschaafd Remus-
einddempertje heb, en ik wel merk dat bij terugschakelen
dit ding dus (beschaaft weliswaar) een serie polfjes en knalletjes
teweegbrengt. Ik ben dus wel benieuwd wat dit zou worden wanneer
de tussendemper (en evt. kat) weg is... Razz !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 21 Jul 2003, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

'k heb zelf een D&W einddemper...
Als ik terugschakel aan té hoge toeren, of als de motor nog erg koud is wil ie ook wel eens knallen en ploffen... Voor de rest nergens last van...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 21 Jul 2003, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

hmm. Mijne wil weer meer ploffen bij hogere temperaturen...

Laatst aangepast door Richard_GTT op Ma 21 Jul 2003, 17:56, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 21 Jul 2003, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal hoge of té hoge temperaturen??
Mijn temperatuur hou ik gelukkig goed onder controle, maar heb ook niet veel aan tuning gedaan, alleen die andere pijp en een open K&N luchtfilter...
Temperaturen willen alleen wel eens te hoog worden als ik lang stil sta stationair draaiende, als de motor al warm is en ook de buitentemperatuur wat aan de hoge kant is, of de volle zon op de motorkap.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 21 Jul 2003, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Nee de temperatuur blijft in principe vrij laag; goed gewoon zoals
t hoort. Ik bedoel eigenlijk bij warme motor zeg maar. Dan hoor je 'm
wat beter dan bij koude motor. Dan, "warm" dus, rommelt/ploft ie ook meer na het terug schakelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
v1RuZ
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 12
Woonplaats: Wijk en Aalburg
PostGeplaatst: Di 22 Jul 2003, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Een katvervanger is absoluut niet schadelijk voor je motor, maar wel voor het milieu. Je komt er dan ook beslist niet mee door de apk keuring.

Voor het mooiere/ zwaardere geluid hoef je het ook niet te doen, want er is geen verschil. Het enige voordeel dat je ervan hebt is een klein beetje vermogenswinst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freshmeat
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 66
Woonplaats: Limburg (Belgium)
PostGeplaatst: Di 22 Jul 2003, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Euh, katvervanger schadelijk voor milieu, het verschil is maar miniem hoor maar als alle auto's op de wereld zo eentje steken dan kan het idd wel schadelijk zijn ja Very Happy

Hier in België kom je er wel mee door op de keuring, en in Nederland is de keuring minder streng in het algemeen dus...

En zo een katvervanger maakt een hoop lawaai, ik heb zopas ook één steken dus ik kan wel weten waarover ik praat, pk-winst daar ben ik niet zo zeker van maar als dat er zou zijn is dat maar miniem tenzij dat je een twister steekt daar heb je alleszins vermogenswinst, hoeveel die bedraagt hangt van je auto af denk ik...
_________________
I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Wo 23 Jul 2003, 8:00    Onderwerp: Reageer met quote

..en waar zou 'm dan die geluidswinst wél inzitten dan..
De midden en einddemper ? Zou mooi zijn, laat ik lekker de kat
hangen, zit ik ook niet met de keuring:D!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freshmeat
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 66
Woonplaats: Limburg (Belgium)
PostGeplaatst: Wo 23 Jul 2003, 8:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had eigenlijk al een einddemper van remus en helemaal niet zoveel geluid, en ik heb nu cat en middendemper vervangen, in die middendemper zit niet zoveel geluidswinst denk ik, dus moet het de cat wel zijn, logische deductie Very Happy

Het zou nog erger geworden zijn als ik een twister had laten steken dan Shock , maar voor mensen die niet al té veel lawaai willen zou ik gewoon einddemper en andere luchtfilter steken, wat ik nu heb is iets te grof, wel nice, maar zeer luid Laughing
_________________
I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Wo 23 Jul 2003, 8:33    Onderwerp: Reageer met quote

En hoe zit het bij jouw met knallen/ploffen bij vijvoorbeeld
het terugschakelen e.d.?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freshmeat
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 66
Woonplaats: Limburg (Belgium)
PostGeplaatst: Wo 23 Jul 2003, 8:52    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk helemaal niets van geluid bij terugschakelen, ik snap het ook niet Rolling Eyes

Geluid is meer als ik in lage toeren zit en dan accelereer, of als ik boven de 5000rpm kom... Cool
_________________
I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Wo 23 Jul 2003, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, wanneer ik terugschakel en de koppeling dus laat opkomen,
wordt ik getrakteerd (weliswaar enkel bij warme motor) op een
serie'tje beschaafde roffeltjes...verder tijdens 't rijden is dit dan
een plofje, maar hoe dan ook, ik wil dit graag harder hebben, zodat
je een lekkere knal krijgt wanneer je terugschakeld ofzo...
niemand tips ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freshmeat
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 66
Woonplaats: Limburg (Belgium)
PostGeplaatst: Wo 23 Jul 2003, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien tweedehandse rally-auto op de kop kunnen tikken? Laughing Laughing

Hehe, ik zou dat geluidje ook wel willen maar momenteel heb ik geluid zat Wink
_________________
I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB