Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 10:09 Onderwerp: Kat-vv's, tussendemper-vv's en einddempers... |
|
|
|
Beste CTFers,
In hoeverre zou het eigenlijk kwaad kunnen (lees; schadelijker
voor je blok zijn) om bijvoorbeeld je katalysator te vervangen door
een kat-vv pijp, je middendemper, je einddemper, of een combi
hiervan..? Of kan dit helemaal geen kwaad!? Het heeft immers toch
eigenlijk wél invloed op je tegendruk toch...? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 12:45 Onderwerp: |
|
|
|
'k weet het niet helemaal zeker...
Ik dacht dat het geen kwaad kon, alleen een auto standaard met kat zal zonder niet door de keuring komen. Overigens schijnt het verwijderen van je kat wel positief voor de prestaties te kunnen zijn!
Andere einddemper of volledige uitlaat kan totaal geen kwaad, zolang die maar gebouwd is op jouw motorblok. Ik kom er ook gewoon mee door de keuring, geen probleem. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 21 Jul 2003, 10:45 Onderwerp: |
|
|
|
Mooi! Aangezien ik momenteel enkel een beschaafd Remus-
einddempertje heb, en ik wel merk dat bij terugschakelen
dit ding dus (beschaaft weliswaar) een serie polfjes en knalletjes
teweegbrengt. Ik ben dus wel benieuwd wat dit zou worden wanneer
de tussendemper (en evt. kat) weg is... ! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 21 Jul 2003, 14:15 Onderwerp: |
|
|
|
'k heb zelf een D&W einddemper...
Als ik terugschakel aan té hoge toeren, of als de motor nog erg koud is wil ie ook wel eens knallen en ploffen... Voor de rest nergens last van... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 21 Jul 2003, 14:25 Onderwerp: |
|
|
|
hmm. Mijne wil weer meer ploffen bij hogere temperaturen...
Laatst aangepast door Richard_GTT op Ma 21 Jul 2003, 17:56, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 21 Jul 2003, 14:29 Onderwerp: |
|
|
|
Normaal hoge of té hoge temperaturen??
Mijn temperatuur hou ik gelukkig goed onder controle, maar heb ook niet veel aan tuning gedaan, alleen die andere pijp en een open K&N luchtfilter...
Temperaturen willen alleen wel eens te hoog worden als ik lang stil sta stationair draaiende, als de motor al warm is en ook de buitentemperatuur wat aan de hoge kant is, of de volle zon op de motorkap. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 21 Jul 2003, 19:36 Onderwerp: |
|
|
|
Nee de temperatuur blijft in principe vrij laag; goed gewoon zoals
t hoort. Ik bedoel eigenlijk bij warme motor zeg maar. Dan hoor je 'm
wat beter dan bij koude motor. Dan, "warm" dus, rommelt/ploft ie ook meer na het terug schakelen. |
|
Naar boven |
|
|
| v1RuZ Newbie
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 12 | Woonplaats: Wijk en Aalburg |
|
Geplaatst: Di 22 Jul 2003, 19:20 Onderwerp: |
|
|
|
Een katvervanger is absoluut niet schadelijk voor je motor, maar wel voor het milieu. Je komt er dan ook beslist niet mee door de apk keuring.
Voor het mooiere/ zwaardere geluid hoef je het ook niet te doen, want er is geen verschil. Het enige voordeel dat je ervan hebt is een klein beetje vermogenswinst... |
|
Naar boven |
|
|
| Freshmeat Starting Member
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 66 | Woonplaats: Limburg (Belgium) |
|
Geplaatst: Di 22 Jul 2003, 21:12 Onderwerp: |
|
|
|
Euh, katvervanger schadelijk voor milieu, het verschil is maar miniem hoor maar als alle auto's op de wereld zo eentje steken dan kan het idd wel schadelijk zijn ja
Hier in België kom je er wel mee door op de keuring, en in Nederland is de keuring minder streng in het algemeen dus...
En zo een katvervanger maakt een hoop lawaai, ik heb zopas ook één steken dus ik kan wel weten waarover ik praat, pk-winst daar ben ik niet zo zeker van maar als dat er zou zijn is dat maar miniem tenzij dat je een twister steekt daar heb je alleszins vermogenswinst, hoeveel die bedraagt hangt van je auto af denk ik... _________________ I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours... |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Wo 23 Jul 2003, 8:00 Onderwerp: |
|
|
|
..en waar zou 'm dan die geluidswinst wél inzitten dan..
De midden en einddemper ? Zou mooi zijn, laat ik lekker de kat
hangen, zit ik ook niet met de keuring:D! |
|
Naar boven |
|
|
| Freshmeat Starting Member
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 66 | Woonplaats: Limburg (Belgium) |
|
Geplaatst: Wo 23 Jul 2003, 8:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik had eigenlijk al een einddemper van remus en helemaal niet zoveel geluid, en ik heb nu cat en middendemper vervangen, in die middendemper zit niet zoveel geluidswinst denk ik, dus moet het de cat wel zijn, logische deductie
Het zou nog erger geworden zijn als ik een twister had laten steken dan , maar voor mensen die niet al té veel lawaai willen zou ik gewoon einddemper en andere luchtfilter steken, wat ik nu heb is iets te grof, wel nice, maar zeer luid _________________ I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours... |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Wo 23 Jul 2003, 8:33 Onderwerp: |
|
|
|
En hoe zit het bij jouw met knallen/ploffen bij vijvoorbeeld
het terugschakelen e.d.? |
|
Naar boven |
|
|
| Freshmeat Starting Member
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 66 | Woonplaats: Limburg (Belgium) |
|
Geplaatst: Wo 23 Jul 2003, 8:52 Onderwerp: |
|
|
|
Eigenlijk helemaal niets van geluid bij terugschakelen, ik snap het ook niet
Geluid is meer als ik in lage toeren zit en dan accelereer, of als ik boven de 5000rpm kom... _________________ I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours... |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Wo 23 Jul 2003, 9:08 Onderwerp: |
|
|
|
Wel, wanneer ik terugschakel en de koppeling dus laat opkomen,
wordt ik getrakteerd (weliswaar enkel bij warme motor) op een
serie'tje beschaafde roffeltjes...verder tijdens 't rijden is dit dan
een plofje, maar hoe dan ook, ik wil dit graag harder hebben, zodat
je een lekkere knal krijgt wanneer je terugschakeld ofzo...
niemand tips ? |
|
Naar boven |
|
|
| Freshmeat Starting Member
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 66 | Woonplaats: Limburg (Belgium) |
|
Geplaatst: Wo 23 Jul 2003, 9:25 Onderwerp: |
|
|
|
Misschien tweedehandse rally-auto op de kop kunnen tikken?
Hehe, ik zou dat geluidje ook wel willen maar momenteel heb ik geluid zat _________________ I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours... |
|
Naar boven |
|
|
|
|