Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

MX-5 + FMII kit
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
syt
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Januari 2008
Posts: 28
PostGeplaatst: Di 29 Jan 2008, 12:53    Onderwerp: MX-5 + FMII kit Reageer met quote

Ok dan.. toch maar even een apart topic...

We hebben dit...


Daar komt dan dit bij (moeten we nog bestellen, offerte is er al, maar nog geen levertijd/bezorgkosten..)


Onder de motorkap moet dan dit ongeveer zitten...




Als het goed is gaat het vermogen omhoog van zo'n 105 tot 110 achterwiel pk's (140 op de kruk) naar een max van 265 op de achterwielen..
We gaan voor 200+ Wink

Er zijn nog wat discussiepunten, maar vooralsnog is dit het plan.

In eerste instantie wilden we alles zelf doen.
Omdat we in tijd nood komen (prive omstandigheden) besloten een kit te halen, kost uiteindelijk iets meer maar valt ook weer mee..

We hadden al een nieuwe turbo (garret gt20 iemand?) en een half afgemaakte zelf ontworpen ecu.


Die maken we later wel af... (serieel was voor de interface, er hoort een interface bord op, die moeten we nog maken.
Alle pins etc kunnen we iig uitlezen/aansturen, alle schema's al ontworpen, maar ja.. tijd tijd tijd...)

Wink


Laatst aangepast door syt op Di 29 Jan 2008, 12:57, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Di 29 Jan 2008, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er leuk uit allemaal Very Happy ben ergug benieuwd maar geef een wat meer info over die ECU ???
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
syt
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Januari 2008
Posts: 28
PostGeplaatst: Di 29 Jan 2008, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Even snel dan Wink

Eigen ontwerp.
- Fujitsu 32 bit processor, max 64 mhz
- eigen gestabiliseerde voeding (onderkant) dus kan tot 27 volt in oid
- 1mb flash + 1mb sdram (onderkant, ic's zitten niet op deze versie omdat de footprint niet klopte :S)
- 2x serieel ivm display/laptop, etc etc.
- genoeg io's voor ongeveer alles.
- can interface(s)
- kan nog wel even doorgaan Wink

kwam er iig op neer dat we hier zo ongeveer alles mee ki=onden doen wat we wilden Wink en dat was veel Very Happy

Maar was ook/is nog veel werk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Di 29 Jan 2008, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

ok dan
en wat kan je er allemaal mee doen dan.

btw zo te hore heb je wel verstand Razz
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
syt
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Januari 2008
Posts: 28
PostGeplaatst: Di 29 Jan 2008, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Heel kort gezegd, de normale zaken (ontsteking, injectie, open/closed loop etc etc..)
maar ook de andere zaken zoals verzin het maar..
traction control, launch control, voor motorfietsen boost aan de hand van de beschikbare veerweg, of hellingshoek, verzin het en het kan.

kost alleen weer... tijd...
veel tijd..

io's zat in iedere geval Wink en processorkracht ook  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2008, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf een ECU ontwerpen, dat gaat mijn pet ver te boven!  Embarassed

Neem aan dat het blok zelf intern ook aangepakt wordt voor de gewenste vermogens betrouwbaar op de wielen te krijgen. In elk geval zal de compressie toch omlaag moeten lijkt me.

Wel n gaaf project, die MX5jes zijn echt licht en met een turbotje serieus snel speelgoed! Liggen ook erg lekker op de weg trouwens. Mooi project, zal dit draadje iig in de gaten houden de komende tijd Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
syt
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Januari 2008
Posts: 28
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2008, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Het leuke aan de mx-5 is dat dat blok origineel in een 323 gtx zat, een 1.6 turbomet 140 pk..

over het algemeen is 265 pk op de achterwielen het max veilig haalbare, zonder verdere aanpassingen aan het blok te hoeven doen.
doe je dat wel, dan kun je veel verder Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2008, 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dus met de standaard 10:1 compressie genoeg druk draaien om van 101pk naar 265, en dat blijft veilig? Shock

In de 323 GTX zat misschien in basis de zelfde motor, maar wel met lagere compressie voor de drukvulling. Zou het niet zomaar aandurven 1 bar druk op een standaard N/A blok te zetten, tenzij die maar n weekje mee hoeft.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
syt
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Januari 2008
Posts: 28
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2008, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

hmm je zit er iets naast..

de na heeft een 1:9 compressie voor zover ik weet, in 1998/1999 ging die omhoog naar 1:9.5

de max druk waarbij ze garanderen dat het goed gaat zit op 12 psi.
da's nog net geen bar, mar gaat leuk omhoog.

de 265 haal je overigens alleen als je alle puntjes goed aanpakt, uitlaat etc dus ook.

we gaan 'gewoon' voor 200 plus Wink

heb ik al vermeld dat de oliesproeiers onder de zuigers er sinds de gtx nog in zitten?

In de us draaien ze dik 250 pk met een standaard na + kit, de brandstof daar is niet echt zo klopvast als hier.

De verwachte gegarandeerde leeftijd van de kit is 100.000 km, dat ga ik echt niet halen Razz

www.flyinmiata.com, kun je alles na lezen Very Happy
maandag even uitzoeken wat de limiet van m'n creditcard is Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2008, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens aan, 9:1 is best een mooie verhouding voor een boosted straatwagen Smile Gunstig in het geval dat je met turbo wil gaan rijden!

Wel echt n goede keus, ik denk dat 200 - 220pk extreem kikke is in zo'n licht achterwielaangedreven bakje als de MX5, dikke streetkart! Smile

Ga je ook de remmen en het onderstel aanpakken?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
syt
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Januari 2008
Posts: 28
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2008, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

nou ja, eerst die kit maar eens Razz

dan de wielen..... Razz

daarna zien we wel weer, kost allemala een hoop centen :S

de na heeft 1:9, deze 1:9.5 (nb)

ach ja, zit een knock sensor op, benzine in NL is een stuk beter dan in de us, we zien wel Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 3 Feb 2008, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

knock-sensor is absoluut GEEN garantie dat je motor niet gaat pingelen!

Net zoals een lambda sensor geen garantie is dat je mengsel te arm / te rijk wordt.

Ze vangen op, maar binnen tollerantie.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
syt
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Januari 2008
Posts: 28
PostGeplaatst: Zo 3 Feb 2008, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

niets geeft wat voor garantei op wat dan ook, maar ja, je kunt wel proberen 't heel te houden..
zinnig nadenken en met respect behandelen scheelt al een hele boel.

wil je de max, en ga je raggen, krijg je alles stuk.

trouwens...

Met een wideband kun je al aardig precies je mengsel regelen.
Ik ben ook al technieken tegen gekomen die het mogelijk maken het lambda mengsel per cylinder te bepalen mbv 1 enkele lambdasonde.

boel berekenen, en gepatenteerd helaas..

vooralsnog eerst de spullen maar hier heen krijgen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 3 Feb 2008, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk projectje!
Ik zou zeker niet wachten met onderstel en remmen aan te pakken, lijkt me toch erg belangrijk dat vermogen goed gecontroleerd op de weg te kunnen houden Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
syt
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Januari 2008
Posts: 28
PostGeplaatst: Zo 3 Feb 2008, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, in onderstel en remmen ben ik nog niet echt gedoken..

Qua remmen... hij kan nu in de abs, dus straks ook, meer remmen niet nodig, ga er niet mee op het circuit iig..

als deze af zijn uiteraard toch kijken Razz
wielen komen er wel, deze zijn te dun voor de pk's.

verder..
we hebben al braces gezien, als ook een set andere schokbrekers, volledig instelbaar, die een wereld van verschil zijn..
maar ja...
je moet ergens beginnen, en het budget is ook neit oneindig, is iig tijdsgebonden Razz

maareeuuh tips zijn welkom Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB