Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 3 Jan 2008, 16:24 Onderwerp: |
|
|
|
Ah België, hét anti-tuning&styling land bij uitstek! Denk dat de Belgen van het forum hier beter op kunnen antwoorden, of je stuurt ff een PM naar boonbeest, die heeft aardig wat ervaring met getunede auto's door de keuring krijgen. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Do 3 Jan 2008, 16:36 Onderwerp: |
|
|
|
http://www.t-s.be/gfx/site/gallery/car-19.jpg
ik vin deze wel heeel erg mooi. zou ik zelf voor gaan niet teveel tierelantijntjes mooi in zun lak. en tog heeftie iets.
nogmaals welkom op het forum _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| sjakie Starting Member
| Geregistreerd op: 6 September 2007 | Posts: 49 | |
|
Geplaatst: Do 3 Jan 2008, 19:19 Onderwerp: |
|
|
|
Hangt er nogal vanaf waar je gaat en hoe laag je auto hangt...
Vriend van me rijd met een del sol die vooraan +- 4cm van de grond hangt fzo en die geraakte er in heist op den berg niet door, maar dan is hij naar genk of zoiets gegaan en daar was hij volledig goedgekeurd.
Met een setje waar je zelf nog aan kan vijzen om hem wat hoger/lager te hangen kan je volges mij niet missen, voor de keuring ff vijzen, na de keuring weer ff draaien en klaar... |
|
Naar boven |
|
|
| Regulator Newbie
| Geregistreerd op: 2 Januari 2008 | Posts: 9 | |
|
Geplaatst: Do 3 Jan 2008, 19:55 Onderwerp: |
|
|
|
Had nog een andere vraag;
Is het echt niet mogelijk om uit een dieselmotor een grover geluid te laten komen (op een legale manier)? |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 3 Jan 2008, 20:28 Onderwerp: |
|
|
|
ridetunes...
google maar eens
maar of je dat wil... _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 3 Jan 2008, 20:34 Onderwerp: |
|
|
|
Regulator schreef: |
Is het echt niet mogelijk om uit een dieselmotor een grover geluid te laten komen (op een legale manier)? |
Is met 'n uitlaat wat grover te maken maar verwacht er niet teveel van. 't Zal nog altijd als 'n diesel klinken en niet echt als 'n sportwagen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Regulator Newbie
| Geregistreerd op: 2 Januari 2008 | Posts: 9 | |
|
Geplaatst: Do 3 Jan 2008, 21:13 Onderwerp: |
|
|
|
Mag ik eens vragen hoeveel jullie denken dat een Golf 1 of Golf 2 gemiddeld haalt (qua totaal kilometers) met een benzinemotor of dieselmotor?
En waar kopen jullie jullie wagens? Ik heb al gehoord dat Duitsland goedkoper was, maar is dat ook de moeite?
Wat is een goede prijs voor een Golf 1 of 2 (rekening houden met het aantal afgelegde kilometers en de motor)?
En goh, over de motor gesproken.
Heeft er iemand een idee van qua taks hoeveel het kost voor de verschillende motoren die in een Golf steken? Ik hoef geen 1.8 te hebben, 1.4 will do, denk ik... Ik weet er niet te veel over
En bedankt Jesse, voor het antwoord |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 4 Jan 2008, 8:40 Onderwerp: |
|
|
|
ja duitsland en importeren.
het is te doen maar voor belgie naar het schijnt nog een pak moeilijker als voor holland.
golfjes zijn sterke motors bij mijn weten maar ja je moet natuurlijk een goed onderhouden wagen vinden.
@sjakie het is in belgie tog verplicht om je herkeuring in hetzelfde station te laten doen??? _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| sjakie Starting Member
| Geregistreerd op: 6 September 2007 | Posts: 49 | |
|
Geplaatst: Vr 4 Jan 2008, 16:45 Onderwerp: |
|
|
|
jupjup, maar de volgende keer ga je echt wel een keertje proberen in een andere keuring, zodat je niet elke keer de vering er terug onderuit moet halen enzow, niet? |
|
Naar boven |
|
|
| Robkuh Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juni 2007 | Posts: 242 | |
|
Geplaatst: Za 5 Jan 2008, 20:30 Onderwerp: |
|
|
|
hehe zolang je zorgt dat je bodemvrijheid hed van 11 of 9 cm dacht dat 2 cm de speling was heb je tog geen problemen op de keuring
en jah ik vind het 'persoonlijk' niet echt verstandig om als leek een auto te laten tunen
dan kost het je overdreven veel geld lijk hier boven al is aangetoond
trouwens herspuiten? laat dat weg uit je lijstje en is pak goedkoper laat enkel je bumpers spuiten en is al goedkoper als heel de auto en je behoud je originele kleur want dan weer voordeliger is als je de auto later weer maar eens verkoopt
bumper veranderen? is bij mij maar 4 bouten van 13 dus veel materiaal heb je er niet voor nodig
velgen veranderen een krikje gaat zelfs met de originele krik van de auto en je wielsleutel veel kan je niet fout doen hoor buiten hem op de verkeerde plaats op te krikken zolang je maar rekening houd met je velgmaten en wat er onder past
Kelkje steken en een sportuitlaatje voor je model zal ook wel wat schelen maar heb geen ervaring met sportuitlaten van diesel aangezien ik alleen benzine autos heb
Verlagen is dan natuurlijk ook zelf te doen zolang je maar het lef hebt om er aan te beginnen lijkt zo drastisch as je zelf niet zo veel kan of wil doen
en verdere stappen van veranderen gewoon onthouden wat je losdraait en waar dan kan je niets verkeerd doen als het maar wettelijk blijft
mjah komt wss omdat ik garage heb gevolgd dat het wat minder moeilijk lijkt
ben nu bezig met men motorblok om te leggen van men coupe dusjah
zien wel wat het geeft als ie af is
wat ik er nog aan verander is
lederen interieur steken
andere koplampen
andere achterlichten
e46 motorkap met boze blik (wordt zelfgelast wel nog wachten op warmer weer)
andere voorbumper of wel originele met lip onder
andere velgen
Lamborghine deuren ( als het lukt)
andere achterbumper heb mij een kapotte gekocht voor een prijsje en ga deze trg maken
enjah lag al volledig inoxe uitlaat onder ramen waren getint en was verlaagd
dit heeft me gekost tot nu toe
leer interieur komt uit een afbraakwagen van mij toen betaald 500 voor de hele auto waarvan grotendeel alles verkocht is dus is eigenlijk gratis interieur
angel eyes 139 euro
achterlichten 80 euro
lamborghini scharnieren 205 euro
boze blik in metaal voor aan de motorkap te lassen 9,99 euro
Lip voor onder de voorbumper 15 euro
achterbumper 30
muziek 230 euro 2x 1200 watt(basskist) 4x200 watt(hoedenplank) 2x300 watt(voor vanvoor in de deur)
dast zo wa tot nu toe denk ik voor men coupe dusja tel maar uit wat het je kost en dan is het enkel de aankoop de rest doe ik zelf |
|
Naar boven |
|
|
| Regulator Newbie
| Geregistreerd op: 2 Januari 2008 | Posts: 9 | |
|
Geplaatst: Za 5 Jan 2008, 20:47 Onderwerp: |
|
|
|
Maar bij de aankoop van een tweedehands wagen is er vaak al wat mis met de buitenkant, wat schavingen of roest, of de kleur is al verbleekt, etc.
Dan klopt de kleur van de bumper niet meer als de andere kleur van de wagen omdat die al verbleekt is... |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Za 5 Jan 2008, 21:46 Onderwerp: |
|
|
|
wassen met meguilars _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 6 Jan 2008, 1:39 Onderwerp: |
|
|
|
Ik wil niet heel lullig klinken Robkuh, maar een muziek installatie van 230 euro en dan claimen dat het 2x1200 watt, 4x200 watt én 2x300 watt is lijkt me een beetje heel erge misleiding. Dat haalt het spul NOOIT. Op jouw manier klinkt audio héél goedkoop, maar goed materiaal koop je niet voor zo weinig geld, sterker nog, 1 van mijn versterkers had een hogere nieuwprijs dan wat jouw hele install gekost heeft, namelijk €350,- (nieuwprijs he, ik heb 'm 2de hands gekocht, dus íets goedkoper...), en dat terwijl deze 'maar' 500W RMS eruit gooit, maar wel échte watts.
En wat je zegt met een auto niet overspuiten maar gewoon zén originele kleur laten... alle voorbeeld foto's van de TS zijn van auto's die héél strak in de lak staan, maar dat resultaat krijg je niet door ±15 jaar oude lak op te poetsen, zelfs niet met Meguilars. Als je je auto een zéér cleane indruk wil geven is een gehele repaint gewoon essentieel.
Dan nog een laatste puntje, de reden waarom mijn gegokte te groot lijken is heel simpel, namelijk onvoorziene kosten. Die Golf's op de foto's zullen voor veel minder geld dan ik eerder aangaf zo te krijgen zijn, maar dan moet je ook geen enkele tegenslag krijgen tijdens het gehele project. Bekijk daarnaast dat heel veel lui niet geweldig goed zijn met autotechniek in het algemeen, dus zullen veel bedrijven gevraagd moeten worden om bepaalde wensen te laten vervullen. De bedragen die ik gaf zijn redelijk normale bedragen voor auto tuning waarbij het grootste deel werkzaamheden níet door de eigenaar zelf word gedaan, wat me (no offence...) bij de TS het geval lijkt te zijn gezien zijn vragen over de kosten. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Robkuh Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juni 2007 | Posts: 242 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Jan 2008, 9:48 Onderwerp: |
|
|
|
nou ja men instalatie knalt wel hoor rms waarden weet ik op de moment enkel van ben voorste deurspeakers en dat was 150 |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 6 Jan 2008, 12:20 Onderwerp: |
|
|
|
Dus, als je alleen jouw voorspeakers telt zou je 2x150W RMS hebben... Ik heb geen idee of je op FTW eens in de Swift van Collie bent gaan zitten, want die heeft ook 2x150W RMS, en tóch zal die een stuk harder en zuiverder gaan dan die van jou. Feit met audio is dat heel veel goedkopere fabrikanten met hoge piek waardes goeien om het spul maar goed te laten verkopen. En die RMS waardes van jouw speakers, ik vraag me af in hoeverre die kloppen. Wat is het merk en type van je voorspeakers? _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|