Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Hoeveel kost me het?
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Regulator
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 Januari 2008
Posts: 9
PostGeplaatst: Wo 2 Jan 2008, 21:21    Onderwerp: Hoeveel kost me het? Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Eigelijk heb ik me zojuist ingeschreven in de hoop dat jullie me zouden kunnen helpen met een kleinigheidje.

Ik ga binnekort (nog niet zó binnekort, maar kom) namelijk op zoek naar een autootje. Ik dacht aan een Volkswagen Golf 1/2/3 of een Ford Escort of dergelijke.
Deze zal ik hoogst waarschijnlijk standaard van iemand overkopen. Maar, zoals je misschien wel al door hebt, wil ik deze niet volledig standaard houden  Surprised
Nu vroeg ik me alleen af hoe duur het hele tuning gebeuren wel is. Daarom heb ik op het internet gezocht naar enkele getunede VW Golfs in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Hoeveel schatten jullie dat volgende wagens gekost hebben voor het tunen alleen?

En hoeveel kost het gemiddelde voor een andere uitlaat om zo een 'zwoeler' geluid uit je auto te laten komen? Of heeft dat niets met de uitlaat te maken?  Confused

Ook, welke bijkomende kosten hebben getunede auto's? Ivm keuring, verzekeringen, taksen en weetikveelwatnog?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp! Ik zal deze topic dagelijks checken  Very Happy

Volkswagen Golf
http://img174.imageshack.us/my.php?image=vwgolf2afb1ll8.jpg

http://img168.imageshack.us/my.php?image=golfmarnixafb2br9.jpg

http://img149.imageshack.us/my.php?image=golfbyk3fir16afb3ie2.jpg

En deze vind ik zeer mooi:
http://img47.imageshack.us/my.php?image=kopievonschnucki5jpgboobi3.jpg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 2 Jan 2008, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

moet zeggen mooie stijl dat je hebt.
ja zwoel geluid hangt ook voor een groot deel van de motor af.
en prijs. kan je zelf iets of kan je niets.
een zeeeeeer handig iemand kan dit zeg maar bijna spotgoedkoop maar als je voor bv een bumper te demonteren een uitlaat te lassen. een velg te plaatsen. een klink te spuiten. elke keer naar een specialist moet. zijn dit redelijk dure wagens hoor.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Wo 2 Jan 2008, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

stel jezelf even voor Wink in het bedoelde topic we zo netjes. wat je bij een auoto in de gaten moet houden is wat het verleden is van de auto.

ik heb myn auto nu zo'n 7 maanden en heb hem gekocht voor 8000 ik heb er nu pak hem beed 3000 euro ingestoken.
en dit is alleen styling geweest en kleinde dingetjes aan de motor. Aan auto's sleutelen is gewoon een dure hobby.

als je auto gaat stylen/tunen moet je in de gaten houden dat alles gekeurd is met een keurmerk en dat het straatwaardig is. zodat je geen gezeik krijg me de apk of de rdw als je bijv een audi blok in een vw stop.

bij het punt van je uitlaat heeft te maken met verschillende factoren.

je filter/middendemper/eindemper

stel je zou een vw golf 1 of 2 dan mag je gwoon je kat eruit halen (als die er zit)
en een rechte pijp der tussen proppen en dan ook je middendemper weghalen.
en dan bijv een leuke eindemper remus,sebring,supersprint, invidia.

dan krijg je al snel een rauwer geluid.
wil je dan dat je motor wat sneller aangrijpt neem dan ook een openluchtfiltersysteem. die voor jou auto geschikt is
je zal zien dat je benzine verbuik achteruit gaat  Laughing  maja wie mooi wilt zijn moet pijn lijden.

betreft styling.

ik heb dan een 206.

mijn koplampen kosten nieuw bijna 300 euro via marktplaats gekocht voor 130
mijn achterlichten kosten nieuw iets van 270 via forum gekocht voor 150

zo moet je ff kijken hoe of wat niet te snel beslissingen nemen en niet te snel iets willen zoek het op je gemak uit en leer je auto kennen.

ik raad je trouwens wel een golfje aan altans is myn mening zijn leuke autoo's en veel tuning en styling opties.

(deze tekst is op voorbehoud dus als er iets niet klopt ff verandere aub Wink want ben van sommige dingen niet zeker)
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 2 Jan 2008, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

naj audi in vw ga je niet echt veel problemen met krijgen hoor.
Laughing
is namelijk hetzelfde bij mijn weten.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Wo 2 Jan 2008, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

vlokman schreef:
naj audi in vw ga je niet echt veel problemen met krijgen hoor.
Laughing
is namelijk hetzelfde bij mijn weten.


mja volgens myt moet je dan je vw over laten schrijven als een audi Razz rdw gezeik want stel je zou je auto dan na willen trekken op de rdw site dan kloppen die gegevens niet.. ? Razz vandaar dat k die als voorbeeld nam
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Regulator
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 Januari 2008
Posts: 9
PostGeplaatst: Wo 2 Jan 2008, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Vlokman, ik ben een gewone jongen die wel bereid is wat tijd in een wagen te steken, maar qua hulpmateriaal ben ik ook maar gelimiteerd tot wat mijn vader al in huis heeft voor hier en daar wat werk aan huis te verrichten.
Ik weet niet echt wat je zoal nodig hebt voor een voorbumper te demonteren, een klink te spuiten, etc.
Stel dat ik mijn tuningkit koop en ermee naar de garagist ga voor hem te laten monteren, dan kost me dit?
Stel dat ik mijn tuningkit koop en ermee naar de garagist ga voor hem te laten monteren en ook mijn auto laat verlagen, dan kost me dit?
Stel dat ik mijn tuningkit koop en ermee naar de garagist ga voor hem te laten monteren, mijn auto laat verlagen en hem laat herspuiten, dan kost me dit?
Ik wil ook niet te diep in het tunen gaan, hoor. Gewoon wat verlagen, eventueel de nodige bumpers hier en daar erop zetten en een geluidinstallatie misschien. Goedkope velgen/wieldoppen, niets te fancy/expencive  Wink

Jer3, wat je vertelt over het rauwer geluid... ik snap er natuurlijk niets van  Wink
Ik zal het nog eens vragen aan een garagist die ik ken in het echt, want het is misschien te moeilijk om het echt makkelijk over het internet uit te leggen. Alleen kom ik die garagist niet zo vaak tegen ^^
Wat je zei over het openluchtfiltersysteem is wel interessant, maar ik dacht eerder aan een diesel. Een tweedehands volkswagen golf is al duur genoeg, en een diesel kan langer mee en verbruikt minder, dacht ik? Of klopt dat ook weer niet  Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Wo 2 Jan 2008, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

je verbruik maakt niet uit maar diesel prijs licht lager maar je betaald wel meer verzekering en wegenbelasting en misschien ook die toekomstige slurptax en die uitlaten. voor jou woorden. andere pot eronder gooie en je komt al een heel end Wink de rest komt dan vanzelf wel. miss een idee om keer naar meeting te komen in de toekomst. leer je iedreen kenne enzo en der zijn hier egt veel gaste die weten gwoon teveel.

waar ik me op zou focussun als k jou was.

auto aanschaffen

openluchtfilter kosten circa 140 euro - alles
eindemper - van 80 - tot 500 euro

ook zou k me meer foccusen op stylen dan op tunen Smile tunen is niet zo makkelijk en als je afhankelijk ben van je auto dan moet je zeker zijn dat dat goed gebeurd.

en vrouwen willen tog alleen maar in een mooie auto zitten dus als hij hard gaat intresseerd ze nie.

altans dat is mijn visie Razz
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 2 Jan 2008, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

herspuiten bodykit en verlagen allemaal laten doen ben je tog al vlug een 2 a 3000 euro's kwijt hoor. en dan moet je nog geen te gekke kleuren kiezen en heb je een stadaard verlagingsset.
even verbeteren wat je zegt. goedkope velgen wieldoppen. nou velgen maken eenmaal de wagen...

heb zelf aan men buitenkant nog niets gedaan wel meer als 1000 euro voor men velgen neergeteld (ook hie rmoet het niet perse de hoofdprijs kosten tweedehands vind je er zat hoor. mss klein beetje laten opmaken ofoz maar zou tog zeker beginnen met een deftige velg. dat is nu eenmaal nodig)
en maakt een enorm verschil alleen dat ik nu opeens met een halve jeep rondrij maar das omdat hij naar beneden moet.
muiziek van mij kost normaal ook een pak geld maar das nu eenmaal men job dus ik val buiten catogorie. ook muziek kan je een degelijk instal vinden aan ee deftige prijs. check longbow maar die heeft alle stweedehands maar is wel een deftige instal.

verbruitk minder nja dat hangt af van je motor natuurlijk.
kan langer mee hangt af van je onderhoud.
maar als je diesel gaat is het al zeer moeilijk om een degelijk geluid uit je wagen te krijgen. wat wel eens wil helpen is je eindpot er uit te halen en een rechte buis van vanvoor tot vanachter.
mag wel niet normaal  Wink

en even voorstellen in het topic is wel netjes we helpen je ook degelijk voro en word echt wel geapericieerd en je zal de posten hier bij zien vliegen hoor.



@jer3 doe jij het voor de meiden ja???  Laughing  Cool
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 3 Jan 2008, 3:17    Onderwerp: Reageer met quote

2de hands is er zat te krijgen, maar op de foto's die je laat zien staan bijv. gepolijste velgen (5 gats) onder een Golf II... Standaard heeft een golf 2 een steek van 4x100, maar er zijn zat lui die andere aandrijfassen gebruiken (met andere steek) of spoorverbreders die tevens de steek veranderen. Dat op zich kost ook al een aardige duit.

Dan de velgen zelf, gepolijst is mooi maar veel werk of erg duur als je het laat doen. En als je eens gaat kijken of VW forums dan zul je zien dat dikke velgen voor onder dit soort wagens voor top prijzen de deur uit gaan, vaak meer dan 1000 voor een set HELE nette velgen, en dan mag je nog hopen dat je er banden bij krijgt, want die kosten in die maffe maten (kleine diameter velg, maar wel breed en platte badjes) ook aardig wat...

Op de laatste vd 4 foto's zie je ook nog eens dat er andere deurgrepen in gezet zijn, en dat is zeker niet binnen een uurtje klaar... En zo kun je nog héél lang doorgaan. Laat ons eerst eens weten wat je budget is voor een auto en wat je van plan bent uit te geven aan het hele tuning&styling gebeuren. Een hele grove gok, maar ik denk dat bijv. de golf op de laatste foto (incl aanschaf) zo'n 5 tot 7.000 heeft gekost, afhankelijk van hoe handig je als eigenaar bent.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Do 3 Jan 2008, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

las hij niet handig is komt er nog zo een 2 a 3000 bij lijkt me.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Regulator
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 Januari 2008
Posts: 9
PostGeplaatst: Do 3 Jan 2008, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Da's al aardig wat meer dan waar ik aan had gedacht  Confused

Ik apprecieer het alleszins wel dat jullie mij allemaal zo proberen helpen, mijn dank hiervoor.

Over die auto's... ik nam ze eerder als een soort van voorbeeld. Andere klinken bijvoorbeeld vind ik nu niet echt zo nodig  Embarassed

http://www.speedsociety.de/pictures/cars/234/detail/vote_234_vw_golf_2.jpg

Wat er met deze auto is gebeurd, als je het heel oppervlakkig bekijkt, kan toch niet zoveel gekost hebben? In mijn ogen heeft hij gewoon de auto verlaagd, andere velgen eropgezet en een tuningkit eraan geveisd.
En dan is er misschien nog die embleemloze grill en dikkere banden? Zou het niet echt weten.
Alleszins, voor een bumper af te halen en een tuningkit erop te zetten heb je toch allerhande materiaal nodig? Ik denk niet dat ik dat zo bij de hand heb....

Als het echt niet kan, wat ik allemaal precies wil, dan kan ik ook wat dingen laten vallen, zeker?
Wat vinden jullie van deze auto? Als deze er ook 5-7 duizend heeft gekost, dan weet ik het ook niet meer ^^'

http://www.t-s.be/gfx/site/gallery/car-19.jpg

Heeft er hier niemand toevallig een foto van toen hij aan z'n golf aan het werken was? Dan kan ik eventueel resultaten zien van een Golf die enkel verlaagd is, of een tuningkit aanheeft, of dergelijke.

En met tuning bedoel ik eigelijk wel meer stylen dan de motor veranderen. Verzekeringen zijn al duur genoeg  Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 3 Jan 2008, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ten eerste heeft niet iedereen hier op 't forum een golf... Wink

Ten tweede: de eerste foto in bovenstaande post, als ik zo even snel kijk wat er allemaal veranderd is, is ook dit weer een aardig lijstje wat allemaal stuk voor stuk geld kost en alles tezamen is het geen wat tunen en stylen zo duur maakt;
- Verlaagd
- Velgen en banden
- Andere grill, koplampen en knippers (waarschijnlijk ook andere achterlichten)
- volledig herspoten
- Deels gecleaned (antenne weg, stootstrips etc)
- Golf 3 interieur
- 'Race' gordels
- En waarschijnlijk is er ook aardig wat geld gestoken in hetgeen onder de kap zit

Ik gok dat deze zo'n 4.000 heeft gekost.

En de tweede zal ook wel geheel herspoten zijn, verlaagd en velgen. Maar bij deze wagen zijn de velgen een zéér duur onderdeel. Daar mag je (2de hands!!!) snel 1.000 euro voor neertellen, voor de velgen alleen dus! Al met al zal ook deze golf wel rond de 4.000 gekost hebben.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Regulator
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 Januari 2008
Posts: 9
PostGeplaatst: Do 3 Jan 2008, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien koop ik dan best een op voorhand getunede wagen voor een prijsje meer?  Wink

Alvast bedankt voor de uitleg Longbow.

Als je een auto wil herlagen, ben je dan gelimiteerd? Want voorbij de keuring zou ik liefst ook zonder problemen geraken...
En moet je voor een auto te verlagen speciale veringen ofzo kopen?

Alvast bedankt voor de volgende reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 3 Jan 2008, 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Even voor de zekerheid: Woon je in Belgie???
Omdat je zo "bang" bent voor de keuring???
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Regulator
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 Januari 2008
Posts: 9
PostGeplaatst: Do 3 Jan 2008, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik woon in België.
Ik ben niet echt 'bang' voor de keuring, maar als ik €x betaal voor hem te verlagen en dan terug €x moet betalen voor door de keuring te geraken etc., waar eindigt het dan met het geld uitgeven, hé?  Sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB