Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Vergulde boutjes
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Gezocht
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 27 Dec 2007, 21:57    Onderwerp: vergulde boutjes Reageer met quote

voor in mijn motorruim, dat vin ik zooo vet, maar voor honda niks te vinden...
nu weet ik dat in de volkswagen scene er wel wat sites zijn, maar hoe die heten.. GEEN idee  Laughing dus als iemand mij wil helpen
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.gold-creations.be/inc/

tnx 2 roadking
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.graffiti-shop.nl/catalog/spuitbussen-c-29.html

Rolling Eyes  Laughing
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

lol nee ik wil ze verguld hebben Razz

maar hoe kan ik zien welk boutje ik nodig heb?
hoe kan je dat opmeten ofzo?
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

heb je thuis een schuifmaat ?
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

jep
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

http://users.telenet.be/meettechniek/gebruik.jpg

je moet t buitenmaat weten van een schroefje als je dat hebt dan weet je ook zo de maat van t boutje.

8mm is bijvoorbeeld (boutje)  M8
10mm is M10
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

dank...
doe maar een slotje heb alles wat ik nodig heb Cool
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Naast de diameter van de draad moet je eigenlijk ook nog de "spoed" weten:
dat is de dichtheid van de schroefdraad. Deze bepaalt hoever
een boutje het materiaal ingaat bij 1 omweneling van het boutje.

De meest voorkomede spoed is volgens mij 1,5, maar dat weet ik
niet zeker. Als je een boutje met de verkeerde spoed in een gat
met draad forceert draai je 1 van de twee stuk!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

ook die kan je meten namelijk me een gereedschapje dat je in je schroefdraad legt.
de vraag is alleen of je dit hebt.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

nop  Laughing
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Met 1,5 zul je in de eeste gevallen wel goed zitten hoor.
Alleen moet je met het in/aan/opdraaien dus uitkijken
of het wel echt goed past.
Desnoods eerst een boutje losdraaien en
daar MET DE HAND een moertje opdraaien.

Als dat soepel loopt moet dat moertje bijna net zo soepel op het
nieuwe boutje kunen, is dat niet, dan niet in je motor draaien!!!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 28 Dec 2007, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik meen dat op de meeste auto's 1,5 of 1,25 zit. Maar welke bij jou van toepassing is weet ik zo snel niet.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Zo 30 Dec 2007, 0:34    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, maar nu wil ik toch graag even ingrijpen... Aangezien schroefdraad bij mijn vak hoort weet ik ook hoe het zit, en kan ik vertellen dat de spoed van schroefdraad in is gedeeld in Grof, Fijn, en Extra Fijn. De draad die normaal gebruikt wordt is grof, en de spoed hiervan varieert per diameter... Zo heeft bijvoorbeeld M4 een spoed van 0.7mm (grof), een M6 draad een spoed van 1mm, en een M10 draad een speod van 1.5mm.

Ben dus altijd voorzichtig met wat je waar in draaid, en als je geen draadkam hebt (zo heet zo'n ding om te kijken welke spoed je hebt) dan kun je het wel meten met een schuifmaat (wel goed kijken!!!! ) de spoed is dus hoe ver de draadgangen van elkaar verwijderd zijn.

Als je ergens een bout (of schroef) in draait en na 1 gang (omwenteling) begint het erg stroef aan te voelen, draai hem er dan alsjeblieft weer uit, anders kun je op gaan boren en inserts er inzetten/overmaats gaan tappen...

Als je precies wilt weten hoe het allemaal zit, google dan maar eens op "Schroefdraad" dan wordt het vast allemaal duidelijker, of je kan even kijken op :
http://www.tribologie.nl/calculators/metric-iso.htm

Daar staan alle gegevens over schroefdraad in de grof uitvoering..
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 30 Dec 2007, 0:50    Onderwerp: Reageer met quote

R5GTT schreef:
de spoed hiervan varieert per diameter... Zo heeft bijvoorbeeld
M4 een spoed van 0.7mm (grof), een M6 draad een spoed van 1mm,
en een M10 draad een spoed van 1.5mm

Dat wist ik dus niet, ik dacht dat het de verhouding rotatie/verplaatsing was.

Weer wat geleerd, zo zie je weer waar zo'n forum goed voor is!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Gezocht Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB