Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Bak gewisseld van de manta

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 30 Nov 2007, 22:31    Onderwerp: bak gewisseld van de manta Reageer met quote

Omdat men automaatbak dringend nieuwe keerringen nodig had, en ik het gejank bij 100 km/u zat was. Hebben we besloten om de manta maar om te bouwen van automaat naar schakel.

Zo gezegd, zo gedaan.

Woensdag was dus de grote dag.
's morgens om 8 uur begonnen.
Eerst alle elektra los gekoppeld, toen alle leidingen los gehaald, cardan as eronder uit, keuze schakelaar automaat los en eruit, slangen los, rad eruit.

En toen kwam het eerste probleem de hoek om.

De planning was om de 6 bouten van de voorpijp los te halen, om zo de motor met spruitstukken en al eruit te halen.

En je raad het al, die wilden niet. Compleet vast geroest.
Dan maar de spruitstukken eraf.

En om die eraf te halen, moest de carb moven. Om die eraf te krijgen, de klepdeksel verwijderen....

kortom, een hoop extra werk voor een half dozijn vast geroeste schroeven (en ja we hebben WD 40 geprobeerd, een halve bus)

Hier dan de foto's (telefoon kwaliteit)
ik vs carb.




Het ging dus om de linker moer, om die eraf te krijgen, moest de klepdeksel er dus af. Kwam er met geen andere mogelijkheid aan.


Al aardig wat zooi eruit


kale ruimte met mooie remleidingen en mega bekrachtiger Razz


Blok zonder automaat


automaat op de bank


blok met vliegwiel, drukgroep en nieuwe koppeling



getrag eraan hangen


getrag zit erop en eraan



blijft een mooi gezicht


Alles zit er nu in, loopt netjes en rijdt een stuk soepeler.
Ook gelijk olie vervangen van de bak (was ook hard nodig)
Had wel nog even wat stress met de koppelingskabel, maar na veel geploeter en gevloek is ook dat weer goed gekomen.

van de week enkel nog even wat kleine puntjes op de i zetten en dan issie klaar met schakel Smile
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 1 Dec 2007, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Weer 'n goed project!
Ja zoiets als die bouten is altijd vervelend, maarja met zo'n project gaat altijd wel IETS niet volgens planning met de nodige extra tijd als gevolg.

En hoe bevalt het handgeschakeld rijden?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 1 Dec 2007, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

stukken beter  Cool
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Zo 2 Dec 2007, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

nice  Cool
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB