Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Enslaved Newbie
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2007 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 11:58 Onderwerp: Meer pit in een Celica 1.8i gooien |
|
|
|
Hallo peepz,
Ik heb een Celica 1.8i uit 1998. Kan iemand mij vertellen wat er uit zon blok gehaald kan worden? Hoeveel PK kan ik winnen met CAI + Motormanagement en dergelijke? En is het mogelijk om er een turbo in te laten zetten of is het dan verstandiger om gelijk het 2.0GT blok te kopen?
Bij voorbaat dank voor de info
Peace |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 13:09 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben niet zo heel bekend met de Celica blokken, maar een turbo kan er zeker ingezet worden. Zorg wel dat de rest van het blok de vermogens goed aan kan, en dat ook je onderstel en remmerij worden geupgraded.
Met kleine upgrades als een CAI moet je geen wonderen verwachten, vaak is het mits goed gedaan een kleine winst en betere gasrespons. Maar dit soort kleine upgrades zijn wel essentieel om bij grote upgrades het maximale eruit te kunnen halen
Bewaar de ECU upgrade altijd tot het laatste, en laat dan een chip op maat maken op de rollenbank om het beste uit jouw blok te halen, zoals die op dat moment is geupgraded. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Enslaved Newbie
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2007 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 15:04 Onderwerp: |
|
|
|
Thx voor je reactie |
|
Naar boven |
|
|
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 15:40 Onderwerp: |
|
|
|
Turbo is inderdaad mogelijk, alleen gaat het wel meer (lees een STUK meer) kosten. Met alleen een turbo kit ben je er helaas nog niet zomaar. Koeling moet verbeterd worden, olie zal naar de turbo geleid moeten worden en dan komt er ook nog een electronisch aspect bij kijken.
Je zou in het extreme ook naar snellere nokkenassen etc kunnen gaan kijken, een CAI maakt inderdaad niet heel veel verschil.
Tevens zal het 2.0 blok betrouwbaarder zijn! _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
| Enslaved Newbie
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2007 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 16:18 Onderwerp: |
|
|
|
In hoeveel nullen moet ik dan denken?
Ik weet dat een turbokit al gauw rond de 3.000 a 4.000 euro kost.
Nieuw 2.0 blok erin zetten word waarschijnlijk nog prijziger en dan komt het bovenstaande er nog is bovenop.
Ik heb verschillende reacties van mensen gehad, mensen die aanraden om een geheel nieuw blok erin te zetten en mensen die zeggen dat er makkelijk meer uit die 1.8 te halen valt.
In ieder geval, thanks for the info |
|
Naar boven |
|
|
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 17:11 Onderwerp: |
|
|
|
Als je aan een geheel nieuw blok denkt is de turbo upgrade inderdaad goedkoper. Is er geen gebruikt 2.0 blok van de sloop te krijgen met kabelboom etc?
Voor de turbo upgrade moet je totaal aan ongeveer 6000,- denken als je alles er zelf in gaat zetten. Als je dit gaat laten doen kan het rond de 10.000 gaan zitten, afhankelijk van de kit die je kiest en evt huidige problemen met het blok. Oliecarter en galerij zullen nagekeken worden voor vervuiling om een mooie lijn naar de turbo te maken.
Hoeveel heeft de celica inmiddels gelopen? _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 17:39 Onderwerp: |
|
|
|
Als je aan een turbokit begint is 't inderdaad wel aan te raden eens goed te kijken hoe je huidige blok eraan toe is en hoeveel die al gelopen heeft. Als die al een tijdje mee gaat is revisie wel aan te raden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 18:06 Onderwerp: |
|
|
|
10.000 euro voor een betrouwbare turbo kit? Lijkt me beetje aan de absurd dure kant. Voor dat geld mag je dan ook minimaal een dikke 400 pk verwachten, zo niet meer. Ik ben zelf ook bezig met een NA motor om te bouwen naar turbo. Ik zat er in eerste instantie ook erg naast qua kosten, maar denk dat met 2.000 hooguit alles klaar moet zijn, en dat is dan incl verbetering van het onderstel etc.
Ik denk dat de belangrijkste vraag die je je als eerste moet stellen is: hoeveel vermogen wil ik en wat mag het gaan kosten? Daarna praten we verder. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 30 Okt 2007, 21:19 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb ooit eens gesproken met iemand van het "Celica Big Spenders Team",
bestaan die nog? Dat lijkt me de ultieme vraagbaak voor zoiets! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Enslaved Newbie
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2007 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Wo 31 Okt 2007, 7:38 Onderwerp: |
|
|
|
Hij heeft 185.000 gelopen. De motor is naar mijn idee nog in perfecte staat.
Heel stil als die stationair draait. Gekocht met enorme stapel onderhoudsfacturen van de vorige eigenaar die hem 6 jaar heeft gehad ( toyota liefhebber ).
Nergens lekjes of aanslag/roest plekjes onder de kap. Dit zegt natuurlijk weinig over wat er van binnen aan de hand zou kunnen zijn met de motor maar ik heb mijn eerste beurt nog niet gehad met deze auto.
@ Longbow
Ik wil ongeveer richting de 200pk. Kosten tussen de 3.000 en de 5.000 euro |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 31 Okt 2007, 11:48 Onderwerp: |
|
|
|
Je hebt dus nu een 1.8 met 116pk, ik denk dat je met een redelijk simpele turbo kit en ander uitlaatsysteem, ander management etc etc wel tot die 200pk moet komen. Je hoeft geen absurde drukken te draaien om 200pk eruit te halen. Beste kun je even navragen op een celica forum of die blokken een 200pk aan kunnen. Ik gok dat dit wel mogelijk moet zijn aangezien Toyota toch best wel degelijke blokken maakt, maar je kilometerstand is wel weer hoog, maar tevens zeg je dat ie wel goed onderhouden is... Het blijft uiteraard wel een gok. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Enslaved Newbie
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2007 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Wo 31 Okt 2007, 13:01 Onderwerp: |
|
|
|
Ok thx
ik ga is rondkijken op die toyota forums. Bedankt voor de info zover. |
|
Naar boven |
|
|
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Do 1 Nov 2007, 23:37 Onderwerp: |
|
|
|
Zou deze bij de huidige km stand toch laten reviseren. Inderdaad de 200pk is voor 5000 zeker haalbaar. Alles na de 300pk gaat wel duiten kosten, had het project iets anders ingeschat _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
| Enslaved Newbie
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2007 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 13:10 Onderwerp: |
|
|
|
@ Turbo Beast
Het hoeft geen 400pk monster te worden als er maar wat meer pit in komt
7sec naar de honderd is snel zat
Wat houd reviseren exact in? Al je leidingen en dingen leegmaken en schoonmaken?
Ik heb binnenkort een afspraak met een gast die veel met Japanse auto's gedaan heeft dus ik ga even met hem aan tafel wat ik het beste kan doen. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 19:13 Onderwerp: |
|
|
|
Bij revisie wordt je hele blok uit mekaar getrokken. Cylinderwanden opnieuw honen, nieuwe zuigerveren, lagerschalen, kop vlakken, en eigenlijk alles wordt gecontroleerd en indien nodig vervangen. Je hebt aan 't einde van de rit gewoon bijna een nieuw blok. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|