Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Meer pit in een Celica 1.8i gooien
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Enslaved
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Oktober 2007
Posts: 12
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 11:58    Onderwerp: Meer pit in een Celica 1.8i gooien Reageer met quote

Hallo peepz,

Ik heb een Celica 1.8i uit 1998. Kan iemand mij vertellen wat er uit zon blok gehaald kan worden? Hoeveel PK kan ik winnen met CAI + Motormanagement en dergelijke? En is het mogelijk om er een turbo in te laten zetten of is het dan verstandiger om gelijk het 2.0GT blok te kopen?

Bij voorbaat dank voor de info  Cool

Peace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben niet zo heel bekend met de Celica blokken, maar een turbo kan er zeker ingezet worden. Zorg wel dat de rest van het blok de vermogens goed aan kan, en dat ook je onderstel en remmerij worden geupgraded.

Met kleine upgrades als een CAI moet je geen wonderen verwachten, vaak is het mits goed gedaan een kleine winst en betere gasrespons. Maar dit soort kleine upgrades zijn wel essentieel om bij grote upgrades het maximale eruit te kunnen halen Wink

Bewaar de ECU upgrade altijd tot het laatste, en laat dan een chip op maat maken op de rollenbank om het beste uit jouw blok te halen, zoals die op dat moment is geupgraded.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Enslaved
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Oktober 2007
Posts: 12
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

Thx voor je reactie  Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Turbo is inderdaad mogelijk, alleen gaat het wel meer (lees een STUK meer) kosten. Met alleen een turbo kit ben je er helaas nog niet zomaar. Koeling moet verbeterd worden, olie zal naar de turbo geleid moeten worden en dan komt er ook nog een electronisch aspect bij kijken.

Je zou in het extreme ook naar snellere nokkenassen etc kunnen gaan kijken, een CAI maakt inderdaad niet heel veel verschil.
Tevens zal het 2.0 blok betrouwbaarder zijn!
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Enslaved
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Oktober 2007
Posts: 12
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

In hoeveel nullen moet ik dan denken?  Cool

Ik weet dat een turbokit al gauw rond de 3.000 a 4.000 euro kost.

Nieuw 2.0 blok erin zetten word waarschijnlijk nog prijziger en dan komt het bovenstaande er nog is bovenop.

Ik heb verschillende reacties van mensen gehad, mensen die aanraden om een geheel nieuw blok erin te zetten en mensen die zeggen dat er makkelijk meer uit die 1.8 te halen valt.

In ieder geval, thanks for the info  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Als je aan een geheel nieuw blok denkt is de turbo upgrade inderdaad goedkoper. Is er geen gebruikt 2.0 blok van de sloop te krijgen met kabelboom etc?

Voor de turbo upgrade moet je totaal aan ongeveer 6000,- denken als je alles er zelf in gaat zetten. Als je dit gaat laten doen kan het rond de 10.000 gaan zitten, afhankelijk van de kit die je kiest en evt huidige problemen met het blok. Oliecarter en galerij zullen nagekeken worden voor vervuiling om een mooie lijn naar de turbo te maken.

Hoeveel heeft de celica inmiddels gelopen?
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Als je aan een turbokit begint is 't inderdaad wel aan te raden eens goed te kijken hoe je huidige blok eraan toe is en hoeveel die al gelopen heeft. Als die al een tijdje mee gaat is revisie wel aan te raden.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

10.000 euro voor een betrouwbare turbo kit? Lijkt me beetje aan de absurd dure kant. Voor dat geld mag je dan ook minimaal een dikke 400 pk verwachten, zo niet meer. Ik ben zelf ook bezig met een NA motor om te bouwen naar turbo. Ik zat er in eerste instantie ook erg naast qua kosten, maar denk dat met 2.000 hooguit alles klaar moet zijn, en dat is dan incl verbetering van het onderstel etc.

Ik denk dat de belangrijkste vraag die je je als eerste moet stellen is: hoeveel vermogen wil ik en wat mag het gaan kosten? Daarna praten we verder. Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ooit eens gesproken met iemand van het "Celica Big Spenders Team",
bestaan die nog? Dat lijkt me de ultieme vraagbaak voor zoiets!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Enslaved
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Oktober 2007
Posts: 12
PostGeplaatst: Wo 31 Okt 2007, 7:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hij heeft 185.000 gelopen. De motor is naar mijn idee nog in perfecte staat.

Heel stil als die stationair draait. Gekocht met enorme stapel onderhoudsfacturen van de vorige eigenaar die hem 6 jaar heeft gehad ( toyota liefhebber ).

Nergens lekjes of aanslag/roest plekjes onder de kap. Dit zegt natuurlijk weinig over wat er van binnen aan de hand zou kunnen zijn met de motor maar ik heb mijn eerste beurt nog niet gehad met deze auto.

@ Longbow

Ik wil ongeveer richting de 200pk. Kosten tussen de 3.000 en de 5.000 euro  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 31 Okt 2007, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt dus nu een 1.8 met 116pk, ik denk dat je met een redelijk simpele turbo kit en ander uitlaatsysteem, ander management etc etc wel tot die 200pk moet komen. Je hoeft geen absurde drukken te draaien om 200pk eruit te halen. Beste kun je even navragen op een celica forum of die blokken een 200pk aan kunnen. Ik gok dat dit wel mogelijk moet zijn aangezien Toyota toch best wel degelijke blokken maakt, maar je kilometerstand is wel weer hoog, maar tevens zeg je dat ie wel goed onderhouden is... Het blijft uiteraard wel een gok.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Enslaved
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Oktober 2007
Posts: 12
PostGeplaatst: Wo 31 Okt 2007, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ok thx
Cool

ik ga is rondkijken op die toyota forums. Bedankt voor de info zover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Do 1 Nov 2007, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Zou deze bij de huidige km stand toch laten reviseren. Inderdaad de 200pk is voor 5000 zeker haalbaar. Alles na de 300pk gaat wel duiten kosten, had het project iets anders ingeschat Embarassed
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Enslaved
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Oktober 2007
Posts: 12
PostGeplaatst: Di 6 Nov 2007, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

@ Turbo Beast

Het hoeft geen 400pk monster te worden als er maar wat meer pit in komt  Cool

7sec naar de honderd is snel zat  Smile

Wat houd reviseren exact in? Al je leidingen en dingen leegmaken en schoonmaken?
Ik heb binnenkort een afspraak met een gast die veel met Japanse auto's gedaan heeft dus ik ga even met hem aan tafel wat ik het beste kan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 6 Nov 2007, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Bij revisie wordt je hele blok uit mekaar getrokken. Cylinderwanden opnieuw honen, nieuwe zuigerveren, lagerschalen, kop vlakken, en eigenlijk alles wordt gecontroleerd en indien nodig vervangen. Je hebt aan 't einde van de rit gewoon bijna een nieuw blok.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB