Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Motor maakt plots veel meer lawaai en tis alsof hij harder m
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 0:39    Onderwerp: motor maakt plots veel meer lawaai en tis alsof hij harder m Reageer met quote

Hallo iedereen, ik heb een vraagje omtrent mijn motor. Ik heb de indruk dat mijn motor veel meer lawaai maakt zeker vanaf 90 km/uur. ALs ik 120 rijd heb ik zelf de indruk dat hij niet veel sneller meer zou kunnen. Alsof 120 plots zijn max snelheid is geworden. Terwijl hij een week geleden muisstil reed op de autosnelweg. Ook merk ik dat de motor minder soepel optrekt, zeker van uit stilstand. En hij maakt ook veel meer toeren. Dus waar ik normaal in elke versnelling met ongeveer 1800 toeren rijdt, rijdt ik er nu met 2500 a 3000 toeren. Ik weet niet hoe dit komt, doch heb ik een vermoeden. Ik heb gisteren ongelode benzine 98 (10 liter) getankt (er zat nog 12 liter in), terwijl ik normaal altijd ongelode benzine 95 tank. Het benzinestation verkoopt zijn be,nzine goeedkoper en is relatief klein. ik denk dat er niet zoveel mensen daar tanken. Zou het kunnen dat de benzine daardoor te lang in de ondergrondse tanks blijft staan en dus oud is?? Zou dit de reden kunnen zijn? ik hoop het echt.

Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 7:48    Onderwerp: Reageer met quote

Het verschil in toerental is alleen te verklaren door een slippende koppeling, en dit zou tegelijkertijd al de andere problemen zoals lawaai en topsnelheid verklaren.
De benzine moet je je niet druk om maken, dat kan dit niet verklaren.


Dus een versleten drukgroep/koppelingsplaat, zet ik op in! Groet!
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

Riel schreef:
Het verschil in toerental is alleen te verklaren door een slippende koppeling, en dit zou tegelijkertijd al de andere problemen zoals lawaai en topsnelheid verklaren.
De benzine moet je je niet druk om maken, dat kan dit niet verklaren.


Dus een versleten drukgroep/koppelingsplaat, zet ik op in! Groet!


En heb je een diee hoe ik dat zelf kan checken? En wat dat eventueel zou kosten moetst het dat zijn? En kan het veel kwaad als ik de reparatie daar vn nog een maandje of 3 uitstel? tx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

In 't ergste geval kom je een keer niet meer van je plek als de koppeling zo ver heen is dat die niet meer pakt...
Vooral na een tijdje filerijden (dus iedere keer stukje optrekken, dus koppeling loopt warm) kun je daar meer last van hebben dan als je 'n tijdje stil hebt gestaan.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Imand gaf me de tip om in 5 de versnelling op te trekken bij 50 km/uur . Als dit traag gaat en de toeren gaan sterk de hoogte in dan is er iets met de koppeling. Klopt dit? Ik kan al zeggen dat mijn toeren laag bleven.

Maar globaal gezien zijn bij idere versnelling mijn toeren hoger dan een week geleden.
Heb vorige week mijn wagen uitgeleend aan iemand (die heeft er iemand mee afgezet, 100 km van m'n deur). Ik weet niet of dat iets helpt bij de verklaring vanhet probleem? Vermoedelijk niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als je het probleem sindsdien vastgesteld hebt misschien wel...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfde versneling, zelfde snelheid, hogere toeren = slip ERGENS in de aandrijving.

En aangezien de enige plek waar je echt slip kunt krijgen de koppeling is...
Probeer eens ±80kmh te rijden op de snelweg in de 4e versnelling ofzo
en dan een stamp gas bij te geven. Als dan je toeren omhoog gaan en later
je snelheid pas geef ik je op een briefje dat je koppeling versleten is.

En ik zou GEEn 3 maanden (waarom zo lang!?!?) wachten met vervangen,
want als je pech hebt slijt je dan ook nog eens groeven in je vliegviel en
daarmee wordt de reparatie alleen maar duurder...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Zelfde versneling, zelfde snelheid, hogere toeren = slip ERGENS in de aandrijving.

En aangezien de enige plek waar je echt slip kunt krijgen de koppeling is...
Probeer eens ±80kmh te rijden op de snelweg in de 4e versnelling ofzo
en dan een stamp gas bij te geven. Als dan je toeren omhoog gaan en later
je snelheid pas geef ik je op een briefje dat je koppeling versleten is.

En ik zou GEEn 3 maanden (waarom zo lang!?!?) wachten met vervangen,
want als je pech hebt slijt je dan ook nog eens groeven in je vliegviel en
daarmee wordt de reparatie alleen maar duurder...


De wagen reageert onmiddellijk. HEt is dus niet zo dat ik gas geef, de toeren de hoogte in gaan en dan pas na een seconde de snelheid verhoogt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Zelfde versneling, zelfde snelheid, hogere toeren = slip ERGENS in de aandrijving.

En aangezien de enige plek waar je echt slip kunt krijgen de koppeling is...
Probeer eens ±80kmh te rijden op de snelweg in de 4e versnelling ofzo
en dan een stamp gas bij te geven. Als dan je toeren omhoog gaan en later
je snelheid pas geef ik je op een briefje dat je koppeling versleten is.

En ik zou GEEn 3 maanden (waarom zo lang!?!?) wachten met vervangen,
want als je pech hebt slijt je dan ook nog eens groeven in je vliegviel en
daarmee wordt de reparatie alleen maar duurder...


Mocht het toch dat geweest zijn, wat zou me dat dan gekost hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Een andere, heel simpele, test om je koppeling te checken is: Auto op de handrem, motor stationair, zet 'm in de 5, laat de koppeling opkomen, slaat de motor af is je koppeling nog ok, blijft de motor lopen (terwijl de auto uiteraard nog stil staat!) dan is je koppeling aan vervanging toe. Slaat de motor af wil dat niet meteen zeggen dat de koppeling nog perfect is, maar slaat ie niet af weet je wel zeker dat ie vervangen moet worden.

En qua prijs, even prijsopgaaf voor nieuwe koppelingsplaat en/of drukgroep incl druklager doen bij de Heuts (of iets dergelijks) als je het zelf wil doen, bij de dealer als je het laat maken. Prijs verschilt enorm per type auto, vooral als de dealer het doet. Sommige auto's moeten zowat gedemonteerd worden voor je bij de V-bak komt -> man-uren zijn duur...
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Wo 24 Okt 2007, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Een andere, heel simpele, test om je koppeling te checken is: Auto op de handrem, motor stationair, zet 'm in de 5, laat de koppeling opkomen, slaat de motor af is je koppeling nog ok, blijft de motor lopen (terwijl de auto uiteraard nog stil staat!) dan is je koppeling aan vervanging toe. Slaat de motor af wil dat niet meteen zeggen dat de koppeling nog perfect is, maar slaat ie niet af weet je wel zeker dat ie vervangen moet worden.

En qua prijs, even prijsopgaaf voor nieuwe koppelingsplaat en/of drukgroep incl druklager doen bij de Heuts (of iets dergelijks) als je het zelf wil doen, bij de dealer als je het laat maken. Prijs verschilt enorm per type auto, vooral als de dealer het doet. Sommige auto's moeten zowat gedemonteerd worden voor je bij de V-bak komt -> man-uren zijn duur...


ja, de motor sloeg af.
Ik heb een renault laguna 1.8 benzine uit 1994. ik weet niet of u dat vooruithelpt?

ps; wat is heuts?? want ik ben van belgie.
groetjes
denkertje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 24 Okt 2007, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Heuts is een zaak waar de 'doe het zelver' alles kan kopen voor zijn auto. Je krijgt daar vanalles, van luchtfilter tot velgen&banden. Een grote auto speciaalzaak dus, zullen in België ook wel van dat soort zaken bestaan. Daar eens informeren wat het gaat kosten.

Ik bedenkt me trouwens net nog iets, misschien dat het te maken heeft met je koppelings kabel of hydraulische koppeling (afhankelijk van welke jou auto heeft). Hier zou het ook aan kunnen liggen. Als deze niet goed functioneerd zou dat ook het doorslippen vd koppeling verklaren. Kun je, als je het probleem nog een keer vast stelt, tot in élk detail alles nog eens hier neertypen, wie weet kunnen we dan met wat meer zekerheid zeggen dat het aan de koppeling of aan de koppelings bediening ligt.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 24 Okt 2007, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Uhm... Als de wagen onmiddellijk reageert lijkt 't me juist niet de koppeling te zijn...

Je kunt eens proberen je ECU te resetten, misschien zit daar iets fout in. Doe je door je minpool van je accu los te maken en tijdje los te laten liggen, en dan weer aan te sluiten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 24 Okt 2007, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfde versneling, zelfde snelheid, hogere toeren = slip ERGENS in de aandrijving

En daar blijf ik bij. Het is fysiek ONMOGELIJK om meer toeren
te draaien bij dezelfde snelheid in dezelfde versnelling...

M.b.t. de kosten, koppeling LATEN vervangen kost al gauw €400 of meer,
is je vliegwiel er geweest dan kun je dat al snel verdubbelen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 25 Okt 2007, 1:09    Onderwerp: Reageer met quote

Als het koppelings pedaal (en alles wat met de koppelingsbediening te maken heeft) niet goed werkt in de zin dat de koppeling niet goed bekrachtigd kan worden, kan dat ook een slippende koppeling als gevolg hebben, als bijv. de drukgroep niet genoeg kracht kan geven doordat deze tegengehouden word, daarvoor hoeft de koppelings plaat zelf niet kaduuk te zijn.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB