Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Polyester
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nissanpower
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 22 Juli 2003
Posts: 12
Woonplaats: hellevoet
PostGeplaatst: Ma 28 Jul 2003, 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

nou ff kijken
nagenoeg alles met glasvezel plamuur
beetje glad geslepen en daarna polyester plamuur.
de enige fout die ik heb gemaakt is door me rechter deur en me laaste stukjes aan me voor scherrmen met metaal plamuur te doen
al die drie plekken gaan nu scheuren dus van de winter eruit bikken en dan weer opvullen.ik heb me linker deur met matjes gedaan dat werkt ook wel goed.me luchthapper heb ik ook met glasvezel gedaan alleen heb denk teveel weggeslepen.dus ook dat moet van de winter bij gespoten worden.maarj aldoende leert men zullen we maar zeggen.ik weet nu hoe ik alles moet behandelen en maken.dus voor vragen en hulp geef je maar een gil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
scal
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2004
Posts: 50
PostGeplaatst: Wo 7 Jan 2004, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik zal me eigen even voorstellen ik heet Pascal en kom uit boxtel (NB) ik zag dat er iemand zelf een bumper wou bouwen. Ik heb hetzelfde gedaan samen met een vriend van mij voor zijn toyota corolla en met een mooi resultaat al zeg ik het zelf.

wij hebben 2 bumpers op de sloop gehaald waarvan bij de 1 de helft ongeveer eraf gehaald. je zet de 2 bumpers eerst aan elkaar met een paar schroeven dan wordt het veel passen en meten met hoe groot je het gat wil hebben waar je uitlaat doorheen komt. als je dat uitgezaagd hebt dan kun je eerst beginnen met veel schuren.
dan koop je polyestermaten die je over de 2 bumpers legt zodat het 1 geheel wordt. Dit doe je ongeveer voor 3 lagen en dan is de bumper stevig genoeg je kunt de schroeven latenzitten maar dan moet je wel ff de uiteindes eraf zagen. als alles daarna weer glad geschuurd is kun je beginnen met de plamuur om hem perfect glad te krijgen.
als je niet wil (wat wij ook nie wouden) dat je gaas strak tegen je bumper zit kun je met wat purschuim een randje maken (daar moet je dan ook wel weer polyestermatten + hars overheen doen) en schuren natuurlijk.

en dan als laatste natuurlijk alles naar de spuiterij brengen
ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen

Pascal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 7 Jan 2004, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst welkom hier!

Interessant dat je dit al eens zelf gedaan hebt, heb je toevallig niet een fotootje van het eindresultaat? Ben wel benieuwd eigenlijk! Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
scal
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2004
Posts: 50
PostGeplaatst: Do 8 Jan 2004, 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb thuis nog wel ergens foto's liggen van ons werkje ik zal er wat foto's op zetten toen we aan het klussen zijn dan heb je ongeveer een idee hoe het allemaal gaat en eentje toen die helemaal klaar en gespoten was.

Pascal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 8 Jan 2004, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ja leuk, ben echt erg benieuwd! Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Zo 11 Jan 2004, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben eerlijk gezegd ook erg benieuwd naar het resultaat, misschien kan ik er zelf ook nog wat ideeen van op doen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
pascal7

Geregistreerd op: 17 April 2004
Posts: 0
PostGeplaatst: Za 17 Apr 2004, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

ik dacht dat polyesteren zo ging
http://www.12voltmedia.nl/car/gallery/gallery.php?galid=262
of is dat alleen voor in de auto als iemand ermee gaat beginnen wil je dan even stap voor stap foto's maken en alle info. erbij zetten ik ben er ook wel benieuwt naar
maar de manier die scal zegt kun je toch niet zoiets maken b.v.
http://lowtuners.triple-v.nl/meetings2004/carstsupport04_04/images/P4050024.jpg
niet dat ik van plan ben om van die punten erop te zetten stel je voor dat je een fietser aanrijd dan word je gelijk aangeklaagt voor moord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 17 Apr 2004, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hey bekende auto die zwarte 206! Wink
Voor polyen aan de buitenkant van de auto is het natuurlijk belangrijk dat je een fiberglass 'voering' hebt voor de stevigheid, en de nodige lagen poly er overheen smeert. Schuren en plamuren om het perfect te krijgen is altijd het meeste werk.

Ik ben een project aan het volgen van iemand die met een bumper bezig is. Deze heeft een sloopbumper gehaald, en deze volgespoten met PUR schuim. Je krijgt nu al een stuk dikkere bumper, deze wordt helemaal glad geschuurd en in de vorm gemaakt van het eindresultaat.
Daarna komt er poly met fiberglass overheen en wordt het eindresultaat opnieuw geplamuurd en geschuurd, en van de luchtinlaten voorzien. Als dit uiteindelijk perfect is kan ie naar de spuiter!

Die uitstekende punten van die rode wagen mag zelfs niet om de reeds door jou genoemde reden! (en echt mooi vind ik het ook niet)
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 5 Jun 2004, 2:03    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse waar volg jij dit?? Me wanna know me wanna know!!! Razz

Maximus vind namelijk de voorlip van de maxima heel mooi, die wil ik wel aan mn bumpertje hebben en er 1 strak geheel van maken (zodat t niet uitziet alsof ie eronder geschroefd zit los, maar 1 geheel is met bumper)... de zijschorten van Stillen vind maximus ook mooi... maar dan komt t, maximus vind maar geen mooie aftermarket oplossing voor de achterkant, en geen standaard.... het bestaat gewoonweg nie, dus maximus wil zelluf makuhhhhh Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 5 Jun 2004, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Heheh ik volgde dat op Tunerz, maar na de hierboven geschreven punten heeft die gozer helaas nooit meer iets gepost... Crying or Very sad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 6 Jun 2004, 0:17    Onderwerp: Reageer met quote

f***... Sad
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Lenny
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juni 2004
Posts: 1
Woonplaats: Adegem
PostGeplaatst: Do 17 Jun 2004, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hallow, ook ff een vraagje over het zelf maken / aanpassen van voor- en achterbumpers en side-skirts. Ik heb een hele oude passat (een 33-F-JK van 1988, beter bekend als de VW Passat 2 Variant) en zou deze wagen graag bijwerken. Omdat het een uniek stuk is wil ik hem juist nog unieker maken. Een foto vind je op deze pagina, dan kun je je een idee vormen van welke auto ik bedoel.

Nu, het zeer moeilijk om aan stukken te geraken. Binnenwerk is geen probleem, dat is allemaal het zelfde van de Golf en Jetta 2, maar die bumpers vind je niet... Als er iemand een dergelijke Passat in afbraak weet, stuur maar door, liefst een 1600 D.

Als ik echter niet aan extra bumpers geraak, zal ik zelf wat moeten brouwen met poly. Een bumper zoals die van die rode die hierboven gepost is, hoe begin je daaraan? Hoe steek je bvb die punten erin? Niet dat ik die wil hebben, maar je moet toch die vormen eerst maken op de één of andere manier... Dan kan ik zelf ook vormen maken, en als ik weet hoe dan ben ik van mijn probleem vanaf.

Kan er me iemand ietwat verder helpen? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
_________________
Whatever, everything's plastic anyway...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 17 Jun 2004, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is niet zozeer een bumper maken, met pur-schuim een mal maken, die in de poly-hars en glasvezelmatten, en voila... het probleem is eerder hoe je het symetrisch houd en recht... ik heb niet de vaste hand om links exact hetzelfde te maken als rechts, laat staan een kaarsrechte bumper te creëren... met andere woorden, je hebt net de milion dollar question gesteld...

Wel leuk om te zien dat er meer mensen komen die zich met unieke auto's bezig houden. Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
riplin
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 December 2004
Posts: 10
PostGeplaatst: Ma 20 Dec 2004, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

We hebben van bij mijn wagen de knipperlicht/mistlamp gaten dicht gemaakt. Ik heb een aantal fotos van het proces gemaakt.


Zo ziet de bumper (niet standaard) er normaal uit:


Gaten afplakken met een stug materiaal voor de vorm (wij hebben gewoon van die tapijt tegels gebruikt):


Nu laagje voor laagje het glas met hars er in aanbrengen:

Probeer het niet meteen perfect te doen, want dat lukt je toch niet. Glasfiber is alleen maar voor de stevigheid en de ruwe vorm. De echte details doe je met bumper plamuur.

Plamuur aanbrengen:

Goed ver uitstrijken. Het meeste schuur je er weer vanaf, maar je wil geen randen krijgen (ook al zie en voel je ze niet, wacht maar tot ie in de lak staat. Dan kan je wel janken). Laat dit maar een dagje goed uitharden (voordat je gaat schuren), want de plamuur raakt nog een hoop vocht kwijt en zakt altijd nog wat in (fracties van millimeters). Ook als je snel drogende plamuur hebt, geduld levert het beste resultaat.

De eerste laag uitgeschuurd:

Doe dit nog maar een keer. Als je na 2 lagen nog steeds niet tevreden bent, schroom niet om er nog een 3e of 4e laag op te smeren en het weer uit te schuren. En niet vergeten om het goed uit te laten harden!!!!

Spuit er vervolgens nog maar een laagje spuit plamuur op om het helemaal perfect te maken:


En als je die uitgeschuurd hebt, dan heb je een super strakke bumper!!!

Hier is ie net gespoten:


En hier zit ie op de auto:




Je ziet niks meer van die grote gaten. Zelfs de licht reflectie in de spuit cabine is mooi krom, zonder horten of stoten (randen). Komt er op de foto niet zo mooi uit, je had het van dicht bij moeten zien.


Veel succes met je eigen bumpers! Smile

Riplin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Dec 2004, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Wauw erg mooi gedaan! Thumbs up
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB