Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jurgen Newbie
| Geregistreerd op: 1 Oktober 2007 | Posts: 8 | Woonplaats: Tielt, B |
|
Geplaatst: Ma 1 Okt 2007, 21:25 Onderwerp: Dump-valve |
|
|
|
Hallo,
Ik ben op zoek naar een dump-valve voor mijn Integrale 8V uit '88!
Iemand ervaring hiermee of een goed adresje. (liefst België, maar hoeft nie)
Thanks,
Jurgen
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 1 Okt 2007, 22:58 Onderwerp: |
|
|
|
De HKS SSQV is een leuke dump-valve, maar erg prijzig. Sowieso hebben bijna alle valves een ander geluid, welk geluid wil jij precies? Oftewel, zoek een filmpje op youtube ofzo waar een turbo auto in rijd met een voor jouw idee leuk dump-valve geluid, post de link naar het filmpje hier en wie weet kunnen wij je vertellen welke het is of kan zijn. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jurgen Newbie
| Geregistreerd op: 1 Oktober 2007 | Posts: 8 | Woonplaats: Tielt, B |
|
Geplaatst: Wo 3 Okt 2007, 20:16 Onderwerp: |
|
|
|
Wat is prijzig?
Die montage-kit? Kan je dat afgewerkt krijgen of moet je dat zelf in elkaar prutsen?
Het geluid maakt mij niet zoveel uit. Ik heb enkele filmpjes bekeken en denk dat veel afhangt van type auto. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 3 Okt 2007, 23:35 Onderwerp: |
|
|
|
De HKS SSQV is duur omdat het van HKS is... Het geluid van de blow-off valves/ dump-valves is echt afhankelijk van welk model BOV je neemt, en de turbodruk die je draait. Als het geluid je eigenlijk geen reet boeit dan gewoon een redelijk goedkope zoeken, bij voorkeur wel van een degelijk merk. Er bestaan ook imitatie BOV's (bijv. een imitatie HKS SSQV) en die functioneren vaak een stuk minder goed dan de BOV's van échte merken. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Do 4 Okt 2007, 18:35 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou als ik jou was eens rond google'en op "lancia delta tuning" en eens kijken wat je er over tegen komt.
Er is vast een forum aan gewijd, en daar kun je zeker alle info vinden.
Blow-off valves (ofwel dump valves) zijn zeker in set vorm te krijgen, maar het merk is vaak ook wel auto-merk afhankelijk (bij mijn renault kom ik al snel uit op forge, of k-tec)
Universeel is ook wel verkrijgbaar, maar vraag je idd eerst even af hoeveel turbodruk je draait, je dumpvalve moet daar wel tegen kunnen (geloof me, ik heb er al eentje opgeblazen) _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 4 Okt 2007, 22:57 Onderwerp: |
|
|
|
R5GTT schreef: |
geloof me, ik heb er al eentje opgeblazen |
COOL! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 18:31 Onderwerp: |
|
|
|
Nou, cool is anders... plotseling geen turbodruk meer hebben, en onderdelen die in het rond vliegen onder je kap is over het algemeen niet heel fijn.... geloof me _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 0:08 Onderwerp: |
|
|
|
Dat geloof ik, maar ik wist niet dat BOV's opblazen mogelijk was. Je zou toch denken dat die dingen wel wat druk aan moeten kunnen. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 9:06 Onderwerp: |
|
|
|
heb het op een seat forum ook al eens gelezen maar hier kwam het door dat het ventiel niet ver genoeg open was gedraaid. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 18:00 Onderwerp: |
|
|
|
HKS (niet de imitatie) SSQV, heb m zelf ook _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 20:08 Onderwerp: |
|
|
|
Ik had er een K-Tec Groep 1 op zitten, zou toch ook een goede moeten zijn... maar misschien dat ik op net wat teveel druk heb gereden.. zou kunnen natuurlijk.. lol _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Jurgen Newbie
| Geregistreerd op: 1 Oktober 2007 | Posts: 8 | Woonplaats: Tielt, B |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 22:03 Onderwerp: |
|
|
|
Iemand al van het merk 'bailey' (of zoiets) gehoord?
Ik heb me er vandaag eentje aangeschaft (compleet met alu T-stuk).
Wordt nogal veel op Ford gebruikt, denk ik.
foto's volgen nog... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 7 Okt 2007, 16:54 Onderwerp: |
|
|
|
Heb er van gehoord, da's inderdaad een naam die je in de Ford wereld vaker hoort. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 8 Okt 2007, 11:51 Onderwerp: |
|
|
|
Bailey is n prima dingetje voor niet te veel $$$.
@R5GTT: Hoe veel druk draaide je toen? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jurgen Newbie
| Geregistreerd op: 1 Oktober 2007 | Posts: 8 | Woonplaats: Tielt, B |
|
Geplaatst: Ma 8 Okt 2007, 17:59 Onderwerp: |
|
|
|
ivm dat klein slangetje: moet je dat bevestigen tss luchtfilter en turbo
(jeweetwel om het verschil in druk te meten zodat je membraam opengaat) _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|