Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Nieuwe alarmsysteem.. Camco??

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bboyusman
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 April 2006
Posts: 52
Woonplaats: Delft
PostGeplaatst: Do 27 Sep 2007, 8:23    Onderwerp: nieuwe alarmsysteem.. Camco?? Reageer met quote

hallo,

ik moet met spoed een nieuw alarm hebben, omdat mijn oude het niet goed meer doet..

ik was zelf van plan om Camco aan te schaffen, alleen twijfel ik een beetje tussen Camco RS 680  en Camco RS720. Welke is beter??

En ook twijfel ik eigenlijk of ik wel camco moet halen..? heeft iemand er slechte ervaring mee gehad of juist goeie ervaring? graag hoor ik zsm van iemand, omdat ik vandaag al een alarm wil aanschaffen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 27 Sep 2007, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Comco heeft gewoon degelijke alarmen voor schappelijke prijsjes. Niet gecertificeerd maar persoonlijk vind ik dat geen ramp. Al heb je een 5 sterren alarm, als ze 'm willen jatten lukt ze dat toch. Als je het alarm (net als mij) alleen maar wilt voor 'iets meer zekerheid' is camco prima. Ik heb zelf de RS720. Geloof dat de 680 vrijwel hetzelfde is alleen met iets minder opties, maar weet ik niet meer zeker. Kijk gewoon wat je wel en niet nodig vind en maak aan de hand daarvan je keuze.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Sep 2007, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt inderdaad, de 720 is iets uitgebreider.
Mits goed ingebouwd doet 't zijn werk wel, maar 't is maar een minimale beveiliging en daar is de prijs ook naar.

Positieve punten:
- Doet zijn werk
- Veel opties voor weinig geld

Negatieve punten:
- Niet gecertificeerd (in geval dat voor verzekering nodig zou zijn)
- Schoksensor overgevoelig
- Optionele radarsensor ook niet echt 'n aanrader
- Niet moeilijk te omzeilen, dus bouw het zo goed mogelijk in!
- Afstandbedieningen willen hun batterijklepje nog wel eens verliezen op termijn
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
bboyusman
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 April 2006
Posts: 52
Woonplaats: Delft
PostGeplaatst: Do 27 Sep 2007, 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

welke systeem wordt er dan aangeraden met ongeveer dezelfde functies?

ik heb hier en daar gehoord over X-shield?
beetje vergelijkbaar met camco?
En wat beter ??

Is dat zo ?
Ik zou graag iets willen hebben met dezelfde functies maar wel goed functionerend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Sep 2007, 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

De X-Shields zijn alarmen van dezelfde fabrikant als de Camco's, gewoon met 'n ander labeltje erop.

Voor die prijsklasse is 't allemaal prima hoor. Wil je een echt goed alarm ga dan voor een gecertificeerde Clifford, maar daar hoort gewoon een prijskaartje bij. En wil je een Clifford 2-weg met alle opties erop die de Camco's hebben ben je voor 1000 Eur niet klaar.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
collie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 547
Woonplaats: Puth
PostGeplaatst: Do 27 Sep 2007, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ben toen ook eens naar een zaak geweest  voor un clifford.. kwam op 900 euro zonder inbouw uit.. heb alleen de folder nier meer..
_________________
Life's a game.... Play it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
bboyusman
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 April 2006
Posts: 52
Woonplaats: Delft
PostGeplaatst: Do 27 Sep 2007, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

okeee ik heb hem nu dus gekochtt...
en nu? Razz

is het makkelijk om hem erin te zetten..?
of vergt dat wel kleinbeetje ervaring ofzoo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 28 Sep 2007, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje ervaring is wel een goede zaak als je een alarm inbouwt. Begin al niet met kroonsteentjes of scotch locks (die kabelklemmetjes) te rommelen want die staat bekend om slecht contact en losgaan, zeker in een auto. En bij een alarm wil je betrouwbare verbindingen.

Ik weet niet of je wat bekend bent met electronica en wat handigheid hebt in solderen? Want dat zijn al 2 belangrijke punten. Het inbouwschema goed begrijpen, de juiste aansluitingen in je auto kunnen doormeten, en al je verbindingen degelijk solderen en isoleren, en bij voorkeur goed wegwerken.

Solderen doe je zo dus (voorbeelden 1 & 2) en voor massaverbinding gebruik je een kabeloog (voorbeeld 3):




Als je totaal geen idee hebt waar ik nu over spreek kun je best iemand erbij halen die dat wel heeft, of het uitbesteden. Als de basics allemaal wel lukken en je hebt hier of daar nog vragen horen we 't wel Wink
Maak altijd even de minpool van de accu los voor de veiligheid voordat je gaat beginnen. Je gaat immers +12V verbindingen bloot leggen en je hele carrosserie is immers massa!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB