Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Hoe motor proper maken
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dentette
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 September 2007
Posts: 23
Woonplaats: balen
PostGeplaatst: Vr 21 Sep 2007, 21:12    Onderwerp: hoe motor proper maken Reageer met quote

mij motor kan best een opknapbeurt gebruiken en dus heb ik de vraag
welke producten werken het beste om een motor compartiment proper te maken?
_________________
tuning is not a crime
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 21 Sep 2007, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Wat wil je nu precies? Motor een opknapbeurt geven of de motorruimte/ compartiment? Voor de motor zelf naar een garage gaan en vragen naar een motor flush van 'Forté', is een pakken van zo'n 4-5 flesjes, word bij benzine motoren meestal rond de 150.000 km gedaan, voor diesels geen idee. Om de motorruimte schoon te maken begin je gewoon met een spons en sopje en eindig je met met een polijst middel, bijv. 'Commandant'.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 22 Sep 2007, 4:47    Onderwerp: Reageer met quote

't Wordt ook nogal eens met de hogedrukspuit gedaan maar pas dan wel goed op 't bij accu, zekeringenkastje (als die onder de kap zit), en eventuele ontstekingsonderdelen weg te houden.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Za 22 Sep 2007, 7:12    Onderwerp: Reageer met quote

kijk eens hier

http://www.wynns.nl/04324799a20c6f907/index.html

of hier

http://www.wynns.nl/04324799a20c70409/index.html

ik kan je wel niet zeggen of het echt kwaliteit is.
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Walter B
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 Maart 2007
Posts: 84
Woonplaats: boskoop
PostGeplaatst: Za 22 Sep 2007, 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
't Wordt ook nogal eens met de hogedrukspuit gedaan maar pas dan wel goed op 't bij accu, zekeringenkastje (als die onder de kap zit), en eventuele ontstekingsonderdelen weg te houden.


Doe dit maar liever niet gezien alle electronicha die een auto onder de motorkap bezit.
De methode die "longbow" voorschrijft is toch wel een stuk beter.
_________________
steel niet de overheid duldt geen concurrentie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 22 Sep 2007, 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet ook niet hoe goed het is met de spuit, maar ik zeg ook niet voor niets erbij voorzichtig te zijn en bij electronica weg te blijven. 'k Weet dat veel mensen en ook garages het zo doen. En denk niet dat 't nooit nat wordt onder de kap Wink
Je komt met 'n spons nou eenmaal niet overal goed bij, en ik zie ook niet iedereen die dat even schoon wil maken z'n hele blok eruit bouwen...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 22 Sep 2007, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn ook poetsbedrijven die je blok kunnen poetsen. Dan ziet je blokje er weer als nieuw uit.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 23 Sep 2007, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

je kan het chemisch doen maar dan moet je de moter uitelkaar halen en kijkt die een bad Wink
wat ik altijd doe is met een nylon borstel en benzine dan schrobben dat ontvet heel erg goed en maakt het goed schoon.
wil je het er als nieuw uit laten zien dan demonteren en een badje geven.
oh gebruik de benzine alleen voor je blok en niet voor de lak dat vindt de lak niet leuk.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 24 Sep 2007, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een poetsbedrijf doen ze m meestal schoon stomen, stoom komt overal en ook in je electronica als je t niet HEEL goed af plakt.

Hogedrukspuit... Je spuit direct de lak van je plaatwerk af in t motorruim (dan is t metaal wel ECHT schoon Laughing )

De betere, beste methode, zoals ik t vaak zelf gedaan heb, maar waar je wel geduld voor moet hebben:
Men nemen een paar bussen ontvetter, zaakje goed inspuiten met ontvetter en flink laten inweken, vervolgens met oude vijzen en nog meer ontvetter op de vijzen beginnen te poetsen. Een hels karwij waar je dagen mee bezig kunt zijn, en hoe meer je van te voor los haalt en uit de motorruimte verwijderd hoe beter je overal bij komt en hoe beter dus je resultaat. Echt hardnekkige stukken kun je met thinner doen. Ook dingen als je koelvloeistof expansievat en ruitenvloeistof reservoir krijg je als nieuw met thinner.
Slangen en rubbers goed schoon maken met een doek, en daarna invetten met vaseline (zijn ze weer als nieuw!)

Benzine NIET onder je kap gebruiken, sommige rubbers kunnen er niet tegen en lossen erdoor op (denk aan slangen e.d.). Je lak zou er in principe tegen moeten kunnen, slecht spuitwerk of prutslak niet meegeteld.

En zoals bij alles, neem er je tijd voor, hoe meer geduld je hebt, hoe beter het resultaat!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 24 Sep 2007, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Benzine NIET onder je kap gebruiken, sommige rubbers kunnen er niet tegen en lossen erdoor op (denk aan slangen e.d.). Je lak zou er in principe tegen moeten kunnen, slecht spuitwerk of prutslak niet meegeteld.

Euhm dat geldt ook voor 'n hogedrukspuit hoor Wink
Maar op jouw methode is die inderdaad wel écht schoon Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 24 Sep 2007, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Serieus? Heb eens een bumper lakvrij gespoten met een hogedrukspuit... ging sneller dan schuren!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 24 Sep 2007, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hogedrukspuit als in 'zanstraalspuit'? Wink  Laughing
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 25 Sep 2007, 3:03    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Serieus? Heb eens een bumper lakvrij gespoten met een hogedrukspuit... ging sneller dan schuren!

Dan zou ik dat beschouwen onder wat je eerder als slecht spuitwerk of prutslak definieerde Wink
Of je hebt 'n beetje erg krachtige hogedrukspuit gebruikt.

Ik doel op zo'n ding wat ook in wasboxen bij tankstations gebruikt wordt, en in wasstraten, en waar toch heel wat auto's mee gewassen worden.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
dentette
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 September 2007
Posts: 23
Woonplaats: balen
PostGeplaatst: Di 25 Sep 2007, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

heb hem gewassen met afwasmiddel
ziet er vrij netjes uitvind ik
hoe krijg je verf nevel van plaatsen waar hij niet hoort te ziten?
_________________
tuning is not a crime
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 26 Sep 2007, 3:51    Onderwerp: Reageer met quote

Als je die transparante nevel bedoelt, die poets je vrij gemakkelijk weg.
Als je echt laknevel bedoelt en 't is droog en uitgehard wordt 't schuren of polijsten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB