Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Camco RS 720

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SlimMasterShady
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 September 2007
Posts: 6
PostGeplaatst: Do 20 Sep 2007, 20:04    Onderwerp: Camco RS 720 Reageer met quote

Hallo allemaal,
Ik zal me eerst ff voorstellen:
Ik ben Joeri 20 jaar, kom uit brabant (Best) en heb een VW Jetta mk1.
Heb al een paar keer op dit forum rond gekeken bij de alarmtopics.
Ook heb ik al gezien dat er vooral twee mensen nogal bekend zijn met alarmsystemen (Jesse en Murcielago).... dus misschien kan iemand van jullie me wel helpen Very Happy

Ik heb dus een Camco rs720! Daarbij heb ik een extra shocksensor, een hellingshoekmeter en een pinswitch voor de motorkap en de kofferklep...

Ik heb nu een aantal vraagjes:

1. Hoe kan ik de shocksensor en hellingshoekmeter aansluiten op 1 poort? is het gewoon een kwestie van één van de stekkertjes uit elkaar te halen en de draden bij de ander te monteren??? Het zijn dus de 3P stekkertjes...

2. Bij de set zit ook een relais. Hoe ik deze moet aansluiten, snap ik niet helemaal en is het ook noodzakelijk?
Ik zie dat bij 6P de oranje draad gebruikt moet worden en dat je deze op de oranje van je relais aan moet sluiten, maar dan snap ik het niet meer... Er zitten nog 2 groene aan en een gele, waar moeten deze dan???

3. Als ik het goed heb begrepen hoef ik van 8P de groen/zwart en groen/wit niet aan te sluiten, want ik heb geen ander/fabrieksalarm in de auto zitten... Begrijp ik dit goed?

4. En geel van 8P: moet die gewoon op 12V van mijn kontakt als ik de sluitel op de uiterste stand heb?

5. MOET de standaard shocksensor/ontvanger/verzender perse tegen de ruit aan geplakt worden??? Mag deze ook ergens anders (op het dash in de hoek?)

Ik ben met alarmsystemen niet bekend (maar ben ook niet echt onhandig), maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen en niet zeggen dat ik het door iemand moet laten inbouwen...

Als iets in mijn verhaal onduidelijk is, zeg het maar en dan zal ik proberen het duidelijker uit te leggen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 20 Sep 2007, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Post ook even het aansluitschema van dat alarm dan, want ik
ken die zo niet uit mijn hoofd en kan hier even niet zoeken...

Als de sensoren allemaal signaal naar massa geven kun je ze parrallel
hangen, maar dat zou eigenlijk dan ook in de manual moeten staan...

Is die standaard schoksensor ook niet bedoeld om de eigenaar te "pagen" door op de
ruit te kloppen??? Als dat zo is zal dat dus niet werken als je die niet op de ruit plakt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 20 Sep 2007, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Post ook even het aansluitschema van dat alarm dan, want ik
ken die zo niet uit mijn hoofd en kan hier even niet zoeken...

Als de sensoren allemaal signaal naar massa geven kun je ze parrallel
hangen, maar dat zou eigenlijk dan ook in de manual moeten staan...

Is die standaard schoksensor ook niet bedoeld om de eigenaar te "pagen" door op de
ruit te kloppen??? Als dat zo is zal dat dus niet werken als je die niet op de ruit plakt...


Maak daar maar 'om de eigenaar te "plagen" door op...' van... Rolling Eyes
Heb er helaas ervaring mee.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
SlimMasterShady
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 September 2007
Posts: 6
PostGeplaatst: Vr 21 Sep 2007, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is het schema

Voor grote foto's met je ff op deze link klikken
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PREKUNU7
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FLWIFJY4

Heb ff een foto

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 21 Sep 2007, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

  1. Als die allemaal massagestuurd zijn kan dat ja. De 720 heeft niet voor alle sensoren aparte aansluitingen dus moet wel op deze manier. De pinout van die 3P stekkers weet ik zo niet meer van buiten, weet alleen dat bij de Camco producten een +12V, massa, en trigger draad zitten. De triggerdraad geeft dus massa indien de sensor geactiveerd wordt. De aansluiting die je gebruikt is de 3P Microwave Sensor.

  2. Relais is op zich niet noodzakelijk, die is bedoeld om als startonderbreker aan te sluiten. Hoe dat moet vind je achter de bovenste (oranje) draad van 6P. Maar kan me voorstellen dat 't een beetje verwarrend kan overkomen.
    De draad rechts (waar Green bij staat 2 keer en een schaartje in het midden) stelt de draad voor die van je contactslot (de contactstand "IGN") de auto inloopt en ontsteking, ECU en brandstofpomp voedt. Die knip je vlak achter het contactslot door. 1 uiteinde sluit je op een groene draad van de relaiskabelboom aan, het andere uiteinde op de andere groene draad. De gele draad van dit kabelboompje knoop je samen met de groene die naar het contactslot gaat (dus niet de auto in). En de oranje knoop je aan de oranje 6P draad.
    Als alles juist is kun je nu niet meer starten als de auto op alarm staat, en zal een poging tot starten met de sleutel het alarm doen afgaan. Eveneens zal activatie van de Panic Mode de motor doen afslaan.
    Moest het met de aansluitingen niet duidelijk zijn kan ik 't wel even duidelijker uittekenen.

  3. Inderdaad, die laat je gewoon los. Overigens alle draden die los blijven hangen even goed isoleren zodat er geen rare dingen kunnen gebeuren als per ongeluk een stukje carrosserie (massa) geraakt wordt.

  4. Juist. Dat is dus dezelfde aansluiting waar groen en geel van het relaiskabelboompje bij mekaar geknoopt zitten, daar kun je 'm dus bijknopen.

  5. Moet niet. Let wel erop dat bij dit alarm hetzelfde kastje de ontvanger/verzender is van signalen en je best de antenne zo verticaal mogelijk laag in de buurt van een ruit plaatst voor het grootste bereik te behalen.

    Dit is overigens geen "Knock Sensor", die zit enkel bij de Prostars en moet idd tegen de ruit. En dat is trouwens niet dezelfde als de "Shock Sensor" Wink

    Ow vergeet overigens de "Loop Wire" niet! (dat rode lusje dat rechtsboven op de 2de foto uit het kastje komt)

_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
SlimMasterShady
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 September 2007
Posts: 6
PostGeplaatst: Vr 21 Sep 2007, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse, bedankt voor je overduidelijke antwoord!!!

en ff over die loopwire: Die moet je toch alleen doorknippen als je een schakelbak hebt. Ik heb een automaat dus dan is dat toch niet nodig? En ik was nog niet vanplan om het remotestart gedeelte aan te sluiten dus dan hoef ik er toch niets mee te doen, of heeft dat er niets mee te maken?

En dan had ik nog een vraagje:
Bij 8P staan onderaan groen en paars (doortrigger)... Dat zijn toch gewoon de de deurschakelaars waar de draden aanmoeten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 21 Sep 2007, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

SlimMasterShady schreef:
Bij 8P staan onderaan groen en paars (doortrigger)... Dat zijn toch gewoon de de deurschakelaars waar de draden aanmoeten?

Klopt, maar je gebruikt maar 1 van die twee draden, afhankelijk van hoe je deurschakelaars werken.
In de praktijk zijn de meeste moderne wagens negatief geschakeld op
de derucontacten, dus gebruik je de groene draad als ik het goed zie...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SlimMasterShady
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 September 2007
Posts: 6
PostGeplaatst: Za 22 Sep 2007, 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

Bdankt Murcielaygo Smile

Ik zat al te denken hoe ken ik ze nou beide aansluiten, maar toen las ik de handleiding nog een keer en daar bleek al uit dat er eigenlijk maar 1 hoeft aangesloten te worden!!!

En de domelight aansluiting van 6P, die kan ik toch beter op mijn deurschakelaar aansluiten, want als ik dat schakelaartje van het lampje een keer verzet en vergeet terug te zetten dan werkt het alarm niet meer naar behoren, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 22 Sep 2007, 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, dat zal zowiezo gebeuren want de 2 voorgaande draadjes zijn die wat in de gaten houden wanneer een deur opengaat, en gezien die rechtstreeks het binnenlicht voeden (daar kun je die dus ook aansluiten) zal dat altijd effect hebben.

De dome light aansluiting is een output, om het binnenlicht door het alarm gestuurd te kunnen laten branden. In praktijk komt dit neer op een vertraging die het licht bij deuren dicht langer laat branden, of bij alarm afzetten alvast aanzet. Gezien dit door het alarm zelf wordt aangestuurd zal de werking geen hinder ervan ondervinden.
Let wel op dat het maar een 200mA output is. Als je binnenlicht meer gebruikt moet je dus een relais gebruiken!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 23 Sep 2007, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Let wel op dat het maar een 200mA output is.

Aan 12V mag je er dus maximaal 2,4Watt aan hangen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 23 Sep 2007, 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

En da's erg krap. Best relais gebruiken dus.

Indien negatief geschakeld: pin 30 rechtstreeks naar een massapunt, pin 87 (verwar deze niet met 87a aanwezig op wisselschakelrelais!) naar binnenlichtcircuit (kan dus bij de groene 8P door trigger input geknoopt worden), pin 86 naar constante +12V (kun je dus bij de hoofdvoeding van het alarm knopen) en pin 85 naar zwart/witte output van 6P.

Indien positief geschakeld: pin 85 & 86 hetzelfde, pin 87 bij de hoofdvoeding knopen (dus bij pin 86 weer erbij) en pin 30 samen met de paarse 8P door trigger input naar het binnenlichtcircuit.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
SlimMasterShady
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 September 2007
Posts: 6
PostGeplaatst: Ma 24 Sep 2007, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Zo het alarm is grotendeels ingebouwd Very Happy Hoef alleen nog maar de pinswitch in de kofferruimte en de sirene aansluiten!

Bijna alles werkt naar behoren, alleen de deuren sluiten niet wanneer ik de auto start en een stukje rij...

Is het de bedoeling dat je een 'HEEL' stuk gaat rijden of heb ik een kabeltje verkeerd aangesloten? Ik heb deze functie wel aangezet (dus via de stappen zoals in de manual staat beschreven!)

Kan dit misschien te maken hebben met de gele kabeltjes die bij het contactslot zitten aangesloten??? Ik heb dus een contactslot met maar 3 standen: off, 'on' en start (in start kan je de sleutel dus niet laten staan, want als je de auto gestart hebt laat je de sleutel los en gaat hij terug naar 'on'). 1 kabeltje is continue 12v, twee andere krijgen ook 12v als ik de sleutel op 'On' heb staan, en de andere krijgt stroom als ik de auto start... Die laatste heb ik dus doorgeknipt en de startonderbreker ertussen gezet, ook heb ik de 2 gele hierbij aanvast gekoppeld (aan de goede kant Wink). Dit werkt allemaal prima, ik krijg een melding dat de auto illegaal wordt gestart als het alarm armed is en ik draai de sleutel om!
Mijn vraag is dus zijn de gele draadjes goed aangesloten of moeten ze de 'On'-draad? Of moet alleen de gele van 8P op de 'On'-draad??

Ook de functie 'passive arming en passive locking' werkt nog niet. (Dit houdt dus in dat de auto na 40 sec. moet sluiten als ik de motor afzet en uitstap Smile) Daarom dacht ik, misschien zijn die gele draadjes niet goed aangesloten Wink

Tis een heel verhaal Laughing  Hoop dat jullie het helemaal begrijpen en mij kunnen helpen:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 24 Sep 2007, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Die gele van 8P moet op de ON stand komen van je contactslot. Klinkt alsof je dat allemaal goed hebt aangesloten. Ik neem aan dat de motor ook niet start bij poging tot starten?
Maar dat is niet de oorzaak hier.

Om de deuren te sluiten onder het rijden, moet het alarm waar kunnen nemen wanneer de motor loopt en wanneer niet. Dit doet die niet aan het contactslot, maar aan toerenteller OF oliesensor met behulp van respectievelijk de paars/witte OF de zwart/witte van de 7P Remote Start kabelboom. Gezien je aangaf de remote starter niet te gaan gebruiken ga ik er vanuit dat je deze kabels niet hebt aangesloten, en voor de functie deuren sluiten tijdens het rijden is dat wel nodig.

Dus even 1 van die 2 aansluiten. Heb je een toerenteller gebruik dan bij voorkeur de paars/witte en sluit die op de signaalkabel ervan aan (achter je dashboard), meest betrouwbare.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
SlimMasterShady
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 September 2007
Posts: 6
PostGeplaatst: Di 25 Sep 2007, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb helaas geen toerenteller  Confused Dus ik heb de zwart/witte op het controle-lampje van de oliesensor aangesloten...
Het automatisch sluiten doet het nu nog steeds niet! Heb ik de zwart/wit wel goed aangesloten of moet ie toch ergens anders?
Heb de gele van 8P nog niet overgezet naar de ONstand van mijn contactslot, maar dit heeft daar toch niets mee te maken (zoals je al zei)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 26 Sep 2007, 4:04    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens of je nergens moet instellen op je alarm welke van die draden voor motorloop detectie gebruikt wordt? Dat weet ik voor de 720 even niet meer zeker...

Even nog iets anders. Als je pinswitches gebruikt voor motorkap en kofferklep, zorg dat daar absoluut geen regenwater bij kan komen! Want dan zijn ze in slechts een paar weken compleet vastgeroest en onbruikbaar.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB