Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Piston92 Junior Member

 | Geregistreerd op: 12 April 2008 | Posts: 119 | Woonplaats: Tynje |
|
Geplaatst: Vr 20 Jun 2008, 21:39 Onderwerp: |
|
|
|
maar als je nou nog met carbs rijdt?
die gewoon afstellen.. toch?? _________________ Honda offroad kart project in Progress |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Za 21 Jun 2008, 19:26 Onderwerp: |
|
|
|
nee, helaas... zo makkelijk werkt het niet, zeker niet met carburateurs.
Je moet je even bedenken dat carbs met een vacuum werken, en zodra je een turbo toe voegd, je ineens met een overdruk te maken hebt. resultaat is dus dat je je benzine terug de vlotterkamer in gaat duwen. Oplossing is een carb plaatsen gemaakt voor een turbo, of zorgen dat je ook de vlotterkamer onder druk zet _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 21 Jun 2008, 22:48 Onderwerp: |
|
|
|
Is het dan geen optie de carb VOOR de trubo te zetten ipv erna?
Of geeft dat dan weer andere specifieke problemen? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 22 Jun 2008, 8:06 Onderwerp: |
|
|
|
Je zou kunnen zeggen dat een brandbaar mengsel door een loei hete turbo best wel eens voor problemen kan zorgen ja  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 22 Jun 2008, 10:05 Onderwerp: |
|
|
|
Daar had ik even niet aan gedacht
Maak je er een straalmotor van  |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 26 Jun 2008, 23:45 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben al een flinke tijd niet op Car Tuning Forum geweest, maar nu ik dit hier lees toch eventjes inhaken,,, Wat er zoal veranderd moet worden, dan wel zéér aan te raden is, uitgaande van een turbodruk die rond de 1 bar gaat zijn:
Lage(re) compressie zuigers
Andere nokkenas(sen), geschikt voor drukvulling
Grotere injectoren
Benzine pomp met grotere opbrengst
Ander uitlaatspruitstuk (in mijn geval wél custom made, aangezien er geen te krijgen zijn met een passende flens voor de GT-R turbo)
Verbeterde uitlaatlijn
Een geschikte turbo (afgestemd op je motor en het gewenste vermogen)
Grotere gasklep
Custom olieleidingen van en naar turbo
Oliecooler incl piping
Intercooler incl piping
Wide-band lambda voor het betere meetwerk
MegaSquirt (of een ander map-systeem) voor het betere afstelwerk
Boostcontroller (niet persé nodig, maar wel erg leuke gadget!)
Aantal metertjes zoals olietemp, oliedruk en turbodruk (functioneel, maar ook leuk voor de show)
En nog wel een hele bende kleiner (goedkoper) materiaal, want ik vergeet nu gegarandeerd wel een aantal dingen.
Overige upgrades, niet motorisch:
Geupgrade remmen (bij mij komen er G40 klauwen voor, met Brembo schijven en Ferodo blokken, achter misschien nog een achteras met schijfremmen ipv trommels.)
Verstevigde ophanging (dmv bijv. poly bushings, of in mijn geval een geheel andere voorwiel ophanging die een McPherson ophanging met 1 draagarm per kant verbeterd tot een McPherson met 2 draagarmen per kant.)
Indien nodig een beter V-bak en/of aandrijfassen (bij mij komt er waarschijnlijk een Audi TT bak aan te hangen.
Een rolkooi (is totaal niet overdreven bij serieuze vermogens, komt bij mij waarschijnlijk ook nog erin)
Naast dit alles zijn er ook wederom vele kleinere dingetjes, neem bijvoorbeeld gevlochten remleidingen en beter remvloeistof en weet ik wat niet meer. Als je van plan bent een blok op te bouwen met turbo, maar je wilt maar een zeer lage druk draaien, zeg 0,2 - 0,4 bar druk, dan is het ook te doen met een stuk minder upgrades, maar uiteraard zal de vermogenswinst dan ook minder zijn. Hieronder nog een fototje van het onderstel wat er bij mij onder moet komen. Het zwarte sub-frame past direct op enkele standaard schroefgaten van een Polo 86c (2 en 2f) en zoals je ziet zitten aan de voorkant op het sub-frame de 2 extra draagarmen bevestigd, normaliter zit er een stabilisator stang verbonden tussen beide originele draagarmen, en zitten deze ook vast op de plek waar hier het sub-frame aan het chassis geschroefd zit. De stabistang moet dus plek maken voor een stuk stevigere ophanging.
Ik zeg, t word pimp!  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 22:22 Onderwerp: |
|
|
|
pimpen y0 _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Zo 29 Jun 2008, 22:33 Onderwerp: |
|
|
|
Is dat wel verstandig een stabi stang weg halen, of zie ik dat verkeerd? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 2:06 Onderwerp: |
|
|
|
Een zeer soepele stabi-stang (die tevens als enig onderdeel voorkomt dat de voorwielen naar voren en achter bewegen bij accelereren, remmen) word hier vervangen door ee draagarm per kant erbij. Dit zorgt er dus voor dat het wiel een stuk beter op z'n plek blijft zitten. Daarnaast zal ik qua verlaging gaan voor een vaste 60/40mm set, die in hardheid verstelbaar is. Daarbij zal ik de voorkant sowieso erg stug zetten, om het gemis van een stabi-stang op te vangen. Persoonlijk denk ik, en zo heb ik ook gelezen op een Engels polo forum (waar deze sub-frames te koop staan), dat de voordelen van deze set zo hoog opwegen tov de voordelen van het behoud van de stabi-stang, dat je de stabi-stang niet eens meer zal missen. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Di 8 Jul 2008, 20:24 Onderwerp: |
|
|
|
de eigenaar van die turbokit ken ik, hij rijd hier wel es rond in breda, heeft een blauwe vtec hybride motor met n turbokit erop, ding gaat wel  _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

 | Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Wo 9 Jul 2008, 7:43 Onderwerp: |
|
|
|
longbow heeft alles hoor man. even lezen en dan wist je het . plus rijd hij een polo _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 9 Jul 2008, 13:02 Onderwerp: |
|
|
|
Daarnaast gaat het bij mij meer om het experimenteren met turbo's. Iedereen kan gewoon een berg geld neer leggen bij een tuningbedrijf waar de auto van allerlei pasklare onderdelen word voorzien. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| devil's path Newbie

 | Geregistreerd op: 22 Juli 2008 | Posts: 1 | Woonplaats: lokeren |
|
Geplaatst: Zo 27 Jul 2008, 11:12 Onderwerp: |
|
|
|
tof project,
ik ben hier nieuw en heb hier al tamelijk wa geleerd over turbo's en wat erbij hoort.
aangezien ik in het vooruitzicht ook een project ga opstarten met een turbo erop is dit een ideaal plekje om te leren.
Maar eerst hoe informeren eer ik er aan ga beginnen.
grts kenny _________________ thirsty for feul and hunger for rubber |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 27 Jun 2009, 0:13 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Ik ben al een flinke tijd niet op Car Tuning Forum geweest, maar nu ik dit hier lees toch eventjes inhaken,,, Wat er zoal veranderd moet worden, dan wel zéér aan te raden is, uitgaande van een turbodruk die rond de 1 bar gaat zijn:
Lage(re) compressie zuigers
Andere nokkenas(sen), geschikt voor drukvulling
Grotere injectoren
Benzine pomp met grotere opbrengst
Ander uitlaatspruitstuk (in mijn geval wél custom made, aangezien er geen te krijgen zijn met een passende flens voor de GT-R turbo)
Verbeterde uitlaatlijn
Een geschikte turbo (afgestemd op je motor en het gewenste vermogen)
Grotere gasklep
Custom olieleidingen van en naar turbo
Oliecooler incl piping
Intercooler incl piping
Wide-band lambda voor het betere meetwerk
MegaSquirt (of een ander map-systeem) voor het betere afstelwerk
Boostcontroller (niet persé nodig, maar wel erg leuke gadget!)
Aantal metertjes zoals olietemp, oliedruk en turbodruk (functioneel, maar ook leuk voor de show)
En nog wel een hele bende kleiner (goedkoper) materiaal, want ik vergeet nu gegarandeerd wel een aantal dingen.
Overige upgrades, niet motorisch:
Geupgrade remmen (bij mij komen er G40 klauwen voor, met Brembo schijven en Ferodo blokken, achter misschien nog een achteras met schijfremmen ipv trommels.)
Verstevigde ophanging (dmv bijv. poly bushings, of in mijn geval een geheel andere voorwiel ophanging die een McPherson ophanging met 1 draagarm per kant verbeterd tot een McPherson met 2 draagarmen per kant.)
Indien nodig een beter V-bak en/of aandrijfassen (bij mij komt er waarschijnlijk een Audi TT bak aan te hangen.
Een rolkooi (is totaal niet overdreven bij serieuze vermogens, komt bij mij waarschijnlijk ook nog erin)
Naast dit alles zijn er ook wederom vele kleinere dingetjes, neem bijvoorbeeld gevlochten remleidingen en beter remvloeistof en weet ik wat niet meer. Als je van plan bent een blok op te bouwen met turbo, maar je wilt maar een zeer lage druk draaien, zeg 0,2 - 0,4 bar druk, dan is het ook te doen met een stuk minder upgrades, maar uiteraard zal de vermogenswinst dan ook minder zijn. Hieronder nog een fototje van het onderstel wat er bij mij onder moet komen. Het zwarte sub-frame past direct op enkele standaard schroefgaten van een Polo 86c (2 en 2f) en zoals je ziet zitten aan de voorkant op het sub-frame de 2 extra draagarmen bevestigd, normaliter zit er een stabilisator stang verbonden tussen beide originele draagarmen, en zitten deze ook vast op de plek waar hier het sub-frame aan het chassis geschroefd zit. De stabistang moet dus plek maken voor een stuk stevigere ophanging.
Ik zeg, t word pimp!  |
kortom gewoon een standaard turbo blokkie met chassis dat gebouwd is voor turbo blokkie!
wil je niet af kraken maar dat wat jij allemaal opnoemd was de reden dat ik ging voor een 16 kleppert en geen tubbie op mijn gsi een gsi turbo kopen was goedkoper dan ombouwen hoe staat het er mee nog mee bezig of is die uitgeteld en gaat alles naar de sx? _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|