Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Longbow's 1.3 MPI turbo projectje!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Piston92
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 April 2008
Posts: 119
Woonplaats: Tynje
PostGeplaatst: Vr 20 Jun 2008, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

maar als je nou nog met carbs rijdt?

die gewoon afstellen.. toch??
_________________
Honda offroad kart project in Progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Za 21 Jun 2008, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

nee, helaas... zo makkelijk werkt het niet, zeker niet met carburateurs.
Je moet je even bedenken dat carbs met een vacuum werken, en zodra je een turbo toe voegd, je ineens met een overdruk te maken hebt. resultaat is dus dat je je benzine terug de vlotterkamer in gaat duwen. Oplossing is een carb plaatsen gemaakt voor een turbo, of zorgen dat je ook de vlotterkamer onder druk zet
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 21 Jun 2008, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Is het dan geen optie de carb VOOR de trubo te zetten ipv erna?
Of geeft dat dan weer andere specifieke problemen?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 22 Jun 2008, 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou kunnen zeggen dat een brandbaar mengsel door een loei hete turbo best wel eens voor problemen kan zorgen ja Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 22 Jun 2008, 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

Daar had ik even niet aan gedacht Embarassed
Maak je er een straalmotor van Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 26 Jun 2008, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben al een flinke tijd niet op Car Tuning Forum geweest, maar nu ik dit hier lees toch eventjes inhaken,,, Wat er zoal veranderd moet worden, dan wel zéér aan te raden is, uitgaande van een turbodruk die rond de 1 bar gaat zijn:

Lage(re) compressie zuigers
Andere nokkenas(sen), geschikt voor drukvulling
Grotere injectoren
Benzine pomp met grotere opbrengst
Ander uitlaatspruitstuk (in mijn geval wél custom made, aangezien er geen te krijgen zijn met een passende flens voor de GT-R turbo)
Verbeterde uitlaatlijn
Een geschikte turbo (afgestemd op je motor en het gewenste vermogen)
Grotere gasklep
Custom olieleidingen van en naar turbo
Oliecooler incl piping
Intercooler incl piping
Wide-band lambda voor het betere meetwerk
MegaSquirt (of een ander map-systeem) voor het betere afstelwerk
Boostcontroller (niet persé nodig, maar wel erg leuke gadget!)
Aantal metertjes zoals olietemp, oliedruk en turbodruk (functioneel, maar ook leuk voor de show)
En nog wel een hele bende kleiner (goedkoper) materiaal, want ik vergeet nu gegarandeerd wel een aantal dingen.

Overige upgrades, niet motorisch:
Geupgrade remmen (bij mij komen er G40 klauwen voor, met Brembo schijven en Ferodo blokken, achter misschien nog een achteras met schijfremmen ipv trommels.)
Verstevigde ophanging (dmv bijv. poly bushings, of in mijn geval een geheel andere voorwiel ophanging die een McPherson ophanging met 1 draagarm per kant verbeterd tot een McPherson met 2 draagarmen per kant.)
Indien nodig een beter V-bak en/of aandrijfassen (bij mij komt er waarschijnlijk een Audi TT bak aan te hangen.
Een rolkooi (is totaal niet overdreven bij serieuze vermogens, komt bij mij waarschijnlijk ook nog erin)

Naast dit alles zijn er ook wederom vele kleinere dingetjes, neem bijvoorbeeld gevlochten remleidingen en beter remvloeistof en weet ik wat niet meer. Als je van plan bent een blok op te bouwen met turbo, maar je wilt maar een zeer lage druk draaien, zeg 0,2 - 0,4 bar druk, dan is het ook te doen met een stuk minder upgrades, maar uiteraard zal de vermogenswinst dan ook minder zijn. Hieronder nog een fototje van het onderstel wat er bij mij onder moet komen. Het zwarte sub-frame past direct op enkele standaard schroefgaten van een Polo 86c (2 en 2f) en zoals je ziet zitten aan de voorkant op het sub-frame de 2 extra draagarmen bevestigd, normaliter zit er een stabilisator stang verbonden tussen beide originele draagarmen, en zitten deze ook vast op de plek waar hier het sub-frame aan het chassis geschroefd zit. De stabistang moet dus plek maken voor een stuk stevigere ophanging.



Ik zeg, t word pimp! Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Zo 29 Jun 2008, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

pimpen y0
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 29 Jun 2008, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat wel verstandig een stabi stang weg halen, of zie ik dat verkeerd?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 30 Jun 2008, 2:06    Onderwerp: Reageer met quote

Een zeer soepele stabi-stang (die tevens als enig onderdeel voorkomt dat de voorwielen naar voren en achter bewegen bij accelereren, remmen) word hier vervangen door ee draagarm per kant erbij. Dit zorgt er dus voor dat het wiel een stuk beter op z'n plek blijft zitten. Daarnaast zal ik qua verlaging gaan voor een vaste 60/40mm set, die in hardheid verstelbaar is. Daarbij zal ik de voorkant sowieso erg stug zetten, om het gemis van een stabi-stang op te vangen. Persoonlijk denk ik, en zo heb ik ook gelezen op een Engels polo forum (waar deze sub-frames te koop staan), dat de voordelen van deze set zo hoog opwegen tov de voordelen van het behoud van de stabi-stang, dat je de stabi-stang niet eens meer zal missen.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
carisma1800GLX
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Juni 2008
Posts: 33
PostGeplaatst: Di 8 Jul 2008, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

hier kan je een complete set kopen, is dat wat?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-honda/179359256-nieuwe-turbo-kit-voor-honda-civic-crx-en-integra.html%3Fxref%3D1

en hier zetten ze hem er ook voor je op, is alleen een beetje duur volgens mij...

http://www.mpowertuning.com/index_bestanden/Page711.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Di 8 Jul 2008, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

de eigenaar van die turbokit ken ik, hij rijd hier wel es rond in breda, heeft een blauwe vtec hybride motor met n turbokit erop, ding gaat wel Razz
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 9 Jul 2008, 7:43    Onderwerp: Reageer met quote

longbow heeft alles hoor man. even lezen en dan wist je het . plus rijd hij een polo
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 9 Jul 2008, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Daarnaast gaat het bij mij meer om het experimenteren met turbo's. Iedereen kan gewoon een berg geld neer leggen bij een tuningbedrijf waar de auto van allerlei pasklare onderdelen word voorzien.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
devil's path
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 22 Juli 2008
Posts: 1
Woonplaats: lokeren
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

tof project,
ik ben hier nieuw en heb hier al tamelijk wa geleerd over turbo's en wat erbij hoort.
aangezien ik in het vooruitzicht ook een project ga opstarten met een turbo erop is dit een ideaal plekje om te leren.
Maar eerst hoe informeren eer ik er aan ga beginnen.

grts kenny
_________________
thirsty for feul and hunger for rubber
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 27 Jun 2009, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Ik ben al een flinke tijd niet op Car Tuning Forum geweest, maar nu ik dit hier lees toch eventjes inhaken,,, Wat er zoal veranderd moet worden, dan wel zéér aan te raden is, uitgaande van een turbodruk die rond de 1 bar gaat zijn:

Lage(re) compressie zuigers
Andere nokkenas(sen), geschikt voor drukvulling
Grotere injectoren
Benzine pomp met grotere opbrengst
Ander uitlaatspruitstuk (in mijn geval wél custom made, aangezien er geen te krijgen zijn met een passende flens voor de GT-R turbo)
Verbeterde uitlaatlijn
Een geschikte turbo (afgestemd op je motor en het gewenste vermogen)
Grotere gasklep
Custom olieleidingen van en naar turbo
Oliecooler incl piping
Intercooler incl piping
Wide-band lambda voor het betere meetwerk
MegaSquirt (of een ander map-systeem) voor het betere afstelwerk
Boostcontroller (niet persé nodig, maar wel erg leuke gadget!)
Aantal metertjes zoals olietemp, oliedruk en turbodruk (functioneel, maar ook leuk voor de show)
En nog wel een hele bende kleiner (goedkoper) materiaal, want ik vergeet nu gegarandeerd wel een aantal dingen.

Overige upgrades, niet motorisch:
Geupgrade remmen (bij mij komen er G40 klauwen voor, met Brembo schijven en Ferodo blokken, achter misschien nog een achteras met schijfremmen ipv trommels.)
Verstevigde ophanging (dmv bijv. poly bushings, of in mijn geval een geheel andere voorwiel ophanging die een McPherson ophanging met 1 draagarm per kant verbeterd tot een McPherson met 2 draagarmen per kant.)
Indien nodig een beter V-bak en/of aandrijfassen (bij mij komt er waarschijnlijk een Audi TT bak aan te hangen.
Een rolkooi (is totaal niet overdreven bij serieuze vermogens, komt bij mij waarschijnlijk ook nog erin)

Naast dit alles zijn er ook wederom vele kleinere dingetjes, neem bijvoorbeeld gevlochten remleidingen en beter remvloeistof en weet ik wat niet meer. Als je van plan bent een blok op te bouwen met turbo, maar je wilt maar een zeer lage druk draaien, zeg 0,2 - 0,4 bar druk, dan is het ook te doen met een stuk minder upgrades, maar uiteraard zal de vermogenswinst dan ook minder zijn. Hieronder nog een fototje van het onderstel wat er bij mij onder moet komen. Het zwarte sub-frame past direct op enkele standaard schroefgaten van een Polo 86c (2 en 2f) en zoals je ziet zitten aan de voorkant op het sub-frame de 2 extra draagarmen bevestigd, normaliter zit er een stabilisator stang verbonden tussen beide originele draagarmen, en zitten deze ook vast op de plek waar hier het sub-frame aan het chassis geschroefd zit. De stabistang moet dus plek maken voor een stuk stevigere ophanging.



Ik zeg, t word pimp! Cool

kortom gewoon een standaard turbo blokkie met chassis dat gebouwd is voor turbo blokkie!
wil je niet af kraken maar dat wat jij allemaal opnoemd was de reden dat ik ging voor een 16 kleppert en geen tubbie op mijn gsi een gsi turbo kopen was goedkoper dan ombouwen hoe staat het er mee nog mee bezig of is die uitgeteld en gaat alles naar de sx?
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Pagina 10 van 11

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB