Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Longbow's 1.3 MPI turbo projectje!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Vr 2 Nov 2007, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Als het lukt bij 2000rpm, 1.0 draaien zou top zijn! geen idee wat die dingen normaal draaien alleen dat het inderdaad lage toeren turbo's zijn.
Koppakking sterk genoeg voor de druk die gaat ontstaan?

Hoe doe je het met de velgen? nog opknappen? spuiten ofzo?
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Za 3 Nov 2007, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Nog geen idee wat ik met de velgen ga doen. Uiterlijk vd auto heeft bij mij nog geen prioriteit. Mocht het turbo project zelf helemaal klaar zijn, misschien dat ik dan nog wat aan het uiterlijk ga doen. Tot nu toe moet het gewoon functioneel zijn! Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 6 Nov 2007, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft even geduurd, maar filmpje staat online! Hier issie dan. Niets spectaculairs en slechte (nokia) kwaliteit maar zo krijg je een idee vd tellertjes.



Velgen hebben we gister ook opgehaald! Morgen ga ik ze er even onder leggen en dan zien jullie wel wat fototjes verschijnen! Cool Ben alleen bang dat, zonder verlaging, het een beetje op 'n 4x4 gaat lijken, maar goed! Laughing
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Di 6 Nov 2007, 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er goed uit man.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Di 6 Nov 2007, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

die meters zijn dikke sjizzle  Cool
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 6 Nov 2007, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Nice!
Nu die turbodrukmeter maar 's wat omhoog laten komen Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 6 Nov 2007, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Die "sweep" bij het opstarten is wel mooi, jammer alleen dat die middelste dat dan weer niet doet Sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 7 Nov 2007, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

De middelste is een boost meter, die is dus ook niet elektrisch geregeld, gewoon geregeld dmv de (onder)druk in het inlaattraject. En de reden dat de 3de meter, de rechtse, niet terug calibreerd is misschien omdat deze een massa nodig heeft via de sensor zelf? Ach, we zullen het wel zien als het eenmaal ingebouwd is! Cool

Verder komen er zéér binnenkort nieuwe draagarmen aan de voorkant. Had de losse rubbers al gekocht, maar aldus mn stagebedrijf is dat zo'n gekut dat nieuwe draagarmen makkelijker zijn, en hij tevens een erg goedkoop adresje heeft. Cool Keuze snel gemaakt, aangezien ik de rubbers nog kan ruilen bij Heuts.

Gister avond en vandaag eens rondgereden met de 'nieuwe' velgjes met Potenza rubbers erom en moet zeggen dat het al een behoorlijk verschil is. Stuk meer grip in bochten en (helaas) een tikkeltje minder comfort op de drempels, putten etc in het wegdek.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Wo 7 Nov 2007, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

kzou toch armen zonder rubbers kopen...
nieuwe rubbers inpersen is zo gebeurd.

aangezien je voorkant nu zwaarder wordt... piping, turbo, intercooler, oliekoeler...
moet je toch gaan kijken naar rubber met een hogere shore waarde...
De meeste autofabrikanten gebruiken vaak gevulkaniseerd thermoplastisch rubber (TPV) als bussen,
omdat dit goedkoper is, maar ook zachter (gemiddeld 80-90 Shore A)....
En door de grotere krachten van al dat gewicht en natuurlijk meer vermogen.. slijt dat natuurlijk harder....

Misschien nog een interessant weetje over polyurethaan in relatie tot de sterkte van je ophangingsbussen:
Polyurethaan (Thermoplastisch Poly Urethaan - (TPU)) en dan met name de hardheid wordt uitgedrukt in een schaal die oploopt van Shore A naar Shore D... Hoe hoger, het getal, des te harder het materiaal. Daarbij is Shore D dus harder als Shore A. De Shore A schaal wordt met name gebruikt voor andere soort thermoplastisch rubber, bijvoorbeeld in rubber voor je ruitenwissers, ashoezen, of waar je deuren in liggen. De Shore D schaal begint bij ca. 28D en loopt op naar maximaal 70 - 80D. Dit materiaal is dan bij 80D bijna niet meer met goed fatsoen rubber te noemen en is echt keihard.

powerflex heeft deze:
Powerflex Rood: 20 Shore D
Powerflex Geel: 35 Shore D
Powerflex Paars: 50 Shore D
Powerflex Zwart: 65 Shore D

op de ring gebruiken ze allemaal zwart rondom!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 7 Nov 2007, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

De polo word geen ring scheurijzer, maar gewoon een wat snellere dagelijkse auto. Aangezien ik ook nog een beetje comfort wil (zover dat mogelijk gaat zijn...) en geen zin heb in zéér sterke poly's waardoor draagarmen het gaan begeven hou ik het (voorlopig) bij gewoon nieuwe draagarmen. Het zal zeker sneller slijten, maar het hoofd ook geen 15+ jaar mee te gaan. 5 Jaar hooguit. Blijft het project langer van mij word het misschien ooit nog wel eens veranderd. Heeft geen prioriteit.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 7 Nov 2007, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet hoe de oude bussen eraan toe waren, maar als die al lang eronder zitten gaan die ook geen 5 jaar meer mee... Als je dan toch bezig bent met de draagarmen is meteen vervangen misschien toch niet zo'n slechte zaak...
Keuze van de bussen die je gebruikt is natuurlijk bij jou... Maar zou zelf ook niet voor knoerharde gaan op 'n straatauto Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 8 Nov 2007, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet even niet precies wat je nu bedoeld kerel, maar de nieuwe draagarmen zijn dus incl nieuwe fusee's, nieuwe rubbers voor het ophangpunt aan t chassis en nieuwe rubbers voor de stabi-stang.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 8 Nov 2007, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dan is 't prima toch, ben je daar in 1 keer mee klaar! Thumbs up
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 8 Nov 2007, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

wel light weight he?  Cool
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 8 Nov 2007, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, gewoon standaard! Razz
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 3 van 11

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB