Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Vr 2 Nov 2007, 18:17 Onderwerp: |
|
|
|
Als het lukt bij 2000rpm, 1.0 draaien zou top zijn! geen idee wat die dingen normaal draaien alleen dat het inderdaad lage toeren turbo's zijn.
Koppakking sterk genoeg voor de druk die gaat ontstaan?
Hoe doe je het met de velgen? nog opknappen? spuiten ofzo? _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Za 3 Nov 2007, 13:56 Onderwerp: |
|
|
|
Nog geen idee wat ik met de velgen ga doen. Uiterlijk vd auto heeft bij mij nog geen prioriteit. Mocht het turbo project zelf helemaal klaar zijn, misschien dat ik dan nog wat aan het uiterlijk ga doen. Tot nu toe moet het gewoon functioneel zijn! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 0:09 Onderwerp: |
|
|
|
Heeft even geduurd, maar filmpje staat online! Hier issie dan. Niets spectaculairs en slechte (nokia) kwaliteit maar zo krijg je een idee vd tellertjes.
Velgen hebben we gister ook opgehaald! Morgen ga ik ze er even onder leggen en dan zien jullie wel wat fototjes verschijnen! Ben alleen bang dat, zonder verlaging, het een beetje op 'n 4x4 gaat lijken, maar goed! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 8:31 Onderwerp: |
|
|
|
ziet er goed uit man. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 12:45 Onderwerp: |
|
|
|
die meters zijn dikke sjizzle _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 19:11 Onderwerp: |
|
|
|
Nice!
Nu die turbodrukmeter maar 's wat omhoog laten komen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 19:52 Onderwerp: |
|
|
|
Die "sweep" bij het opstarten is wel mooi, jammer alleen dat die middelste dat dan weer niet doet |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 17:17 Onderwerp: |
|
|
|
De middelste is een boost meter, die is dus ook niet elektrisch geregeld, gewoon geregeld dmv de (onder)druk in het inlaattraject. En de reden dat de 3de meter, de rechtse, niet terug calibreerd is misschien omdat deze een massa nodig heeft via de sensor zelf? Ach, we zullen het wel zien als het eenmaal ingebouwd is!
Verder komen er zéér binnenkort nieuwe draagarmen aan de voorkant. Had de losse rubbers al gekocht, maar aldus mn stagebedrijf is dat zo'n gekut dat nieuwe draagarmen makkelijker zijn, en hij tevens een erg goedkoop adresje heeft. Keuze snel gemaakt, aangezien ik de rubbers nog kan ruilen bij Heuts.
Gister avond en vandaag eens rondgereden met de 'nieuwe' velgjes met Potenza rubbers erom en moet zeggen dat het al een behoorlijk verschil is. Stuk meer grip in bochten en (helaas) een tikkeltje minder comfort op de drempels, putten etc in het wegdek. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 18:56 Onderwerp: |
|
|
|
kzou toch armen zonder rubbers kopen...
nieuwe rubbers inpersen is zo gebeurd.
aangezien je voorkant nu zwaarder wordt... piping, turbo, intercooler, oliekoeler...
moet je toch gaan kijken naar rubber met een hogere shore waarde...
De meeste autofabrikanten gebruiken vaak gevulkaniseerd thermoplastisch rubber (TPV) als bussen,
omdat dit goedkoper is, maar ook zachter (gemiddeld 80-90 Shore A)....
En door de grotere krachten van al dat gewicht en natuurlijk meer vermogen.. slijt dat natuurlijk harder....
Misschien nog een interessant weetje over polyurethaan in relatie tot de sterkte van je ophangingsbussen:
Polyurethaan (Thermoplastisch Poly Urethaan - (TPU)) en dan met name de hardheid wordt uitgedrukt in een schaal die oploopt van Shore A naar Shore D... Hoe hoger, het getal, des te harder het materiaal. Daarbij is Shore D dus harder als Shore A. De Shore A schaal wordt met name gebruikt voor andere soort thermoplastisch rubber, bijvoorbeeld in rubber voor je ruitenwissers, ashoezen, of waar je deuren in liggen. De Shore D schaal begint bij ca. 28D en loopt op naar maximaal 70 - 80D. Dit materiaal is dan bij 80D bijna niet meer met goed fatsoen rubber te noemen en is echt keihard.
powerflex heeft deze:
Powerflex Rood: 20 Shore D
Powerflex Geel: 35 Shore D
Powerflex Paars: 50 Shore D
Powerflex Zwart: 65 Shore D
op de ring gebruiken ze allemaal zwart rondom!! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 19:14 Onderwerp: |
|
|
|
De polo word geen ring scheurijzer, maar gewoon een wat snellere dagelijkse auto. Aangezien ik ook nog een beetje comfort wil (zover dat mogelijk gaat zijn...) en geen zin heb in zéér sterke poly's waardoor draagarmen het gaan begeven hou ik het (voorlopig) bij gewoon nieuwe draagarmen. Het zal zeker sneller slijten, maar het hoofd ook geen 15+ jaar mee te gaan. 5 Jaar hooguit. Blijft het project langer van mij word het misschien ooit nog wel eens veranderd. Heeft geen prioriteit. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 20:12 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet niet hoe de oude bussen eraan toe waren, maar als die al lang eronder zitten gaan die ook geen 5 jaar meer mee... Als je dan toch bezig bent met de draagarmen is meteen vervangen misschien toch niet zo'n slechte zaak...
Keuze van de bussen die je gebruikt is natuurlijk bij jou... Maar zou zelf ook niet voor knoerharde gaan op 'n straatauto _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 8 Nov 2007, 13:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet even niet precies wat je nu bedoeld kerel, maar de nieuwe draagarmen zijn dus incl nieuwe fusee's, nieuwe rubbers voor het ophangpunt aan t chassis en nieuwe rubbers voor de stabi-stang. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 8 Nov 2007, 18:26 Onderwerp: |
|
|
|
Dan is 't prima toch, ben je daar in 1 keer mee klaar! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 8 Nov 2007, 19:17 Onderwerp: |
|
|
|
wel light weight he? _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 8 Nov 2007, 23:43 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, gewoon standaard! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|