Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Longbow's 1.3 MPI turbo projectje!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 25 Sep 2007, 3:07    Onderwerp: Reageer met quote

Die metertjes kun je toch ook zonder sandwich plate aansluiten? Voor 't eerst dat ik hoor dat je die nodig zou hebben...
'k Meen dat je bij je bestaande oliesensor (voor 't dashboardlampje) gewoon een stukken goedkoper stukje tussen kunt zetten met aftakking voor je metertje.

Sandwich plate is overigens een universeel woord voor 'n plaat die je tussen 2 delen van je blok zet voor extra aansluitingen. Bestaan bijvoorbeeld ook N2O systemen die volgens dit principe het gas injecteren.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Di 25 Sep 2007, 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

is gewoon makelijker en als je de schroefdraad van je filterophanging verneukt schroef je er gewoon een nieuwe in..als je die van je blok verneuqt heb je een probleem..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 25 Sep 2007, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

En de standaard oliedruk aansluiting word de olie aanvoer aansluiting voor de turbo, daar wil ik voor de rest niet aan gaan kloten met T-stukjes e.d. om eventuele problemen met de olie aanvoer problemen te voorkomen.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 1 Okt 2007, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Er moet ook n ristrictor in de olie aanvoerleiding naar de turbo, anders duw je de seals er tamelijk rap uit.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 1 Okt 2007, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Turbo is binnen! Cool Gister opgehaald in een focking klein dorpje waar een kerel bezig was met een 300ZX Z31 drift projectje. Hij had zelf een volledige rolkooi erin gelast en daar kwam dan een RB26DETT in. Mijn turbo is 1 van de 2 standaard RB26 turbo's, de eigenaar gaat namelijk maar met 1 turbo werken. Tevens de LC-1 wide-band lambda erop gedraaid, hij past perfect! Cool Gister met Max geregeld dat de intercooler van z'n 1ste SX voor mij is, dus die heb ik ook al!

Gisteravond wilde mn Polo niet starten en vandaag 't zelfde verhaal, dus tevens even een nieuwe accu gekocht vandaag met iets meer AHt'jes. Volgende aankopen die op de planning staan zijn een beter remmenkit (Polo G40 klauwen met brembo gegroefde schijven en ferodo blokken). Aan de achterremmen ga ik niets veranderen, misschien komt daar ooit nog een Golf II GTI achteras voor in de plaats (met schijven ipv trommels) maar dat heeft nog geen prioriteit. Als de remmen conversie gedaan is zullen daarna andere bandjes komen, bij voorkeur 14inch en 6,5 / 7J breed. Daar degelijk rubber omheen gooien en dan kunnen we weer even vooruit.

Tevens moet ik binnenkort nog ergens op de sloop een draagarm (rechtsvoor) zoeken, want mijn standaard draagarm begint ietwat speling te krijgen. Als ik gas geef en daarna stevig rem lijkt mn rechter voorwiel iets naar achter te bewegen, en ga ik daarna weer op 't gas lijkt ie iets naar voren te bewegen. Dit is op te lossen met een kunststof bushing kit, en die gaat er ook komen, maar momenteel nog even niet omdat de Polo tevens mn pizzabezorg autotje is en ik tijdens het pizzarijden niet al te rustig ermee rij.

Foto's van de turbo e.d. komen nog wel, even goede camera ergens regelen. Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 1 Okt 2007, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

nice  Very Happy
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 1 Okt 2007, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Spy-pics voor de ongeduldigen (waaronder ikzelf! Very Happy ) van de turbo, met in de elbow de LC-1 wide-band lambda geschroefd.











Lovely! Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 8 Okt 2007, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
En de standaard oliedruk aansluiting word de olie aanvoer aansluiting voor de turbo, daar wil ik voor de rest niet aan gaan kloten met T-stukjes e.d. om eventuele problemen met de olie aanvoer problemen te voorkomen.


en wat voor een oliekoeler ga je nemen?
met thermostaat of zonder??

m.a.w. je moet toch een sandwichplate gaan gebruiken..neem dan meteen eentje met 4 of meer aansluitingen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 8 Okt 2007, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ben nog niet zeker óf ik een oliekoeler nodig ga hebben. Was niet van plan altijd voluit te gassen met 'm. Maar is ook een beetje afhankelijk van de financiën. Mn auto heeft vandaag ook weerg wat geld gekost (kleine beurt en remblokken) maar we zien nog wel, eerst eens met het blok zelf gaan beginnen.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
schildpaddo
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 6 Augustus 2007
Posts: 105
Woonplaats: velden
PostGeplaatst: Wo 10 Okt 2007, 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

owh man Mad  nu ik dit zo zie krijg ikzelf alleen maar meer zin om 18 te worden , hou zelf meer van de motorische tuning , uiterlijk is ook belangrijk. ik wil liever een snelle auto dan een kermisattractie ( heb niets tegen styling maar was maar ff om voorbeeld te noemen)

Turbo ziet er vet uit ! wat is je vermogen winst uiteindelijk?
_________________
Making war for peace, is like f*cking for virginity
kleding maken de man, velgen maken de auto
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 10 Okt 2007, 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Vermogen is nu een 55pk'tjes en 97Nm, pimp of what hey! Laughing Doel is uiteindelijk rond de 120-130 pk te zitten en een koppel van rond de 170-180Nm, dat moet wel leuk genoeg zijn.

Simpelgezegd is mijn planning dus een vermogens winst van dik 100%  Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 1 Nov 2007, 1:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet zeggen een cool project gaat dit worden alleen vraag ik mij af hoelang het duurt voor het blok aan gort is Popcorn  Devil want ongeacht lage druk zie ik dat toch vroeg of laat eens gebeuren.
Maar goed dat je nog een reserve blok hebt. Laughing
een olie koeler ga je zeker nodig hebben, ook al rij je niet altijd vol gas in files loopt de temp van je moter ook een stuk op.
In jou geval heb je maar een kleine nodig dus die zijn wel goed koop uit te halen.
Hou er rekening mee dat die turbo toch flink warm word en dus ook de olie.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 1 Nov 2007, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Er gaat ook wel een kleine oliekoeler inkomen, maar wat jij als voorbeeld noemt, files... Als het project volgend jaar ofzo ergens klaar is ga ik er echt niet elke dag mee rijden, laat staan voor de fun met mn turbo in files staan! Razz

Hopelijk kan ik vandaag nog een kleine update doen aan dit topic... Waar blijft die pakketjesbezorger! Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Do 1 Nov 2007, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Files zijn onvermijdelijk  Very Happy
Ik ga mee in het idee van de oliekoeler! monteren die handel!
Al gegevens over hoeveel motortoeren de turbo nodig heeft voor max vermogen?
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 2 Nov 2007, 0:18    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, echt bruikbare gegevens heb ik niet. De turbo komt van een Nissan Skyline GT-R blok, de RB26DETT, een 2.6 twin turbo. 1 turbo per 1.3 liter motorinhoud dus. De standaard setup van een GT-R is niet zo zeer gericht op groot vermogen, maar vooral gasresponse -> lees snel opspoelende turbo's. Ik verwacht (hoop...) dus dat ik rond de 2.000-2.500 toeren al op full boost zit, wat in mijn geval zo'n 1.0 bar gaat zijn. Tevens zal de redline van het blok dmv de MegaSquirt verhoogd worden tot een... ik denk 6.500 rpm's, niet enorm veel, maar geloof dat de standaard begrenzer al inschiet ergens tussen de 5.000 en 5.500 rpm's. Daarnaast wil ik het blok niet te snel gaartrappen, dus ga ik de motor niet op (de makkelijk haalbare) 7.000 rpm's laten draaien.

Tevens nog wat nieuws over het project. Vandaag is een leuk pakketje binnengekomen! 3 tellertjes incl al het aansluitmateriaal:

- Turbodruk (PSI)
- Oliedruk (Bar)
- Olietemperatuur (Celcius)

De bijgeleverde sandwich plate is trouwens voor Nissan motoren, dus zal een andere moeten kopen voor op 't polo blokkie. Had dit namelijk 2de hands gekocht van een 200SX eigenaar (nee, niet van Maximus, dan was ik het wel gaan halen ipv laten verzenden Wink ). Heb nog geen foto's, wel een filmpje maar staat nog niet op youtube, morgen ff accountje aanmaken.

Tevens ga ik zondag met mn pa naar Dordrecht, velgjes ophalen. Dit zijn ze:



15 inch 6J
4x100
ET 49
2x goede Bridgestone Potenza's
2x redelijke Bridgestone Potenza's
In de maat 165/50/15

Misschien dat we op de terugweg nog even langs een ander adresje rijden om een uitlaat op te halen.

De komend tijd zullen nog veel meer goodies volgen, waaronder G40 remklauwen, tellercluster mét toerenteller (heb er nu een klok inzitten ipv toerenteller...), eventueel heldere knipperlichten voor, en ga zo maar door... Genoeg geld dat nog niet binnen is maar al gepland staat om per direct uit gegeven te worden! Laughing
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 2 van 11

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB