Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Hulp bij het pimpen van mijn auto.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wieriemaster
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 15 September 2007
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 20:17    Onderwerp: Hulp bij het pimpen van mijn auto. Reageer met quote

Hey mensen.

Ik heb vorige week een nieuwe auto gehaalt.
Het gaat hier om een opel corsa bouwjaar 2004 (zie afbeelding)


Mijn vraag is:
Deze auto is natuurlijk niet mooi om te zien, zeker niet als je het vergelijkt met mijn Honda civic dat gepimpt was tot het bot maar helaas nu op t kerkhof ligt.

Mijn butget ligt niet hoog dus wil graag met goedkope middelen die auto toch nog wat mooier maken.

Ik denk zelf aan:
het Verchromen van de auto, hierbij denk ik aan Chrome sierstrips die ik aan de zijkant van de auto plak en langs de ramen.
Heeft iemand hier ervaring mee? zoja iemand een merk aan te raden, manier van werken en eventuele dingen waarmee ik rekening moet houden?

Wieldoppen: Wil wat chrome wieldoppen erop zetten Ik denk zelf aan zo iets


Spoiler: er komt een klein spoilertje op , hoe moet ik dat monteren ?

En moet ik de spoiler zwart nemen of helemaal verchromen?

Uitlaat: de auto heeft nu een tandenstoker als uitlaat.. wil graag een wat dikkere uitlaat onder zetten, of desnoods een fake sieruitlaat onder plaatsen,  iemand ervaring ermee hoe een sieruitlaat moet worden aangesloten.

Verder wil ik de letters van mijn auto weghalen, dus de ''enjoy'' en ''Corsa''  die chrome letters wil ik dus eraf hebben. kan ik ze gewoon eraf trekken en de lijmresten met zeep wassen ?

Alvast bedankt

wierie

Ps, als iemand een beter/goedkoper/mooier product kent laat maar horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter Jansen
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 17 December 2006
Posts: 248
Woonplaats: Zevenaar
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Dat ten eerste.

Goedkoop STYLEN, kan niet, dat word shonny.

Wieldoppen???? Kijk toch naar (2e hands) velgen. Chrome wieldoppen geven aan: wil wel, maar kan niet(betalen).

Chromen strips heb ik geen ervaring mee, maar het ziet er op sommige auto's mooi uit.

Spoiler monteren: gewoon lijmen.

Sierstuk: verschilt. De 1 heeft een kliksysteem. De ander een soort klemsysteem met een schroef.

En mooiere dingen voor een Corsa?? Ik ken er genoeg, maar ben bang dat dat ver buiten je budget valt  Cool  Cool

Groet, Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Wieriemaster
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 15 September 2007
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een nieuweling op het gebied van autos stylen hoor. mijn eerste auto was door mijn broer voornamelijk gedaan dus heb er zelf niet zoveel van geleerd.
Maar moet je voor Velgen niet een ander soort wielen hebben ?  Nu zitten er wieldoppen op. dan is het toch niet mogelijk om gelijk de overstap naar velgen te maken ?
Btw butget ligt ong op 500 euro.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, wielen en velgen zijn hetzelfde. Je hebt nu ook al velgend, dat zijn die ronde stalen dingen waar je banden omheen zitten. Deze kun je dus vervangen voor lichtmetalen velgen. Kijk maar eens rond op marktplaats of zo, daar staan velgen genoeg te koop. En als je de juiste velgen voor jou auto koopt, schroef je de wielen die er nu onder zitten gewoon vanaf, en zet je de nieuwe velgen er onder.

Maar nogmaals, een velg is gewoon een wiel.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Wieriemaster
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 15 September 2007
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

ok ik snap het thx! morgen meteen ff kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Die Corsa in de foto, is dat JOUW Corsa of een gelijke???

Want als het JOUW Corsa is vind ik dat er al best nette velgen onder liggen...

Enne, zo lelijk is deze niet hoor, de oudere Corsa's vind ik VEEEL lelijker...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wieriemaster
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 15 September 2007
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het is niet mijn corsa maar heb wel precies de zelfde (ook velgen enz)
Klopt hij is niet lelijk nee. maar ik mis beetje ''urban'' style, dus veel chroom dikke uitlaat blingvelgen enz dat is ook het enige wat ik nog erbij wil doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Als de corsa op de bovenstaande foto dezelfde velgen heeft als jou corsa kun je wieldoppen zeker al vergeten, die gaan daar simpelweg niet op passen. Wieldoppen zijn gemaakt voor stalen velgen, en niet voor lichtmetaal.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja, nog 1 klein dingetje, als je hem er echt stoer uit wilt laten zien gooi je er achter flink brede velgen en banden op, dat doet al heel veel voor het uiterlijk van zo' wagentje (zeker van achter af gezien)
En natuurlijk voor ook de bijbehoorende velgen.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Za 15 Sep 2007, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

hhe man de kerel wil dubstyle... niet doen.

ten eerste is dit zwaar uit je budget en als je dit voor je budget wel wil doen krijg je alleen maar van die reacties van "hij wil te graag, maar kan het niet betalen  Confused " dat zou sonde zijn. dus of een andere stijl kiezen of doorsparen.


ohja mocht je niks aantrekken van mijn advies, bij autostyle heb je voor heel weinig van die kristalletjes die je overal op kan plakken.
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 0:48    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou je in vredes naam (nep) chrome wieldoppen willen als je al lichtmetaal eronder hebt liggen..? Chrome wieldoppen maakt van je wagen zó een focking foute sjonnie-bak, en dan die chrome sierlijstjes... Ik had laatst een E46 3-serie voor me rijden die elk hokje van z'n nette rood/witte achterlichten omlijst had met van die chrome plakstripjes. Als ze dan (na volgens mij één regenbuitje) een beetje los gaat hangen verkracht dat zo'n hele BMW, die standaard een stuk netter is zonder al die goedkope 'styling' (ahum) troep erop.

Wat ik zou doen met die 500 euro om hem wat netter de doen ogen..: Achterste ruiten heel donker (laten) blinderen en voorste ramen een zeer lichte tint, bumpers/ skirts en stootstrips meespuiten in carrosserie kleur. Als je het spuiten en blinderen zelf doet (of als een bekende van je het gratis doet) ben je nog geen €100 lichter. Voor de €400 die je dan over hebt kun je een leuke verlagingsset kopen. Dan heb je dacht ik zo een erg strak zwart wagentje! Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 3:53    Onderwerp: Reageer met quote

Wat chrome accenten kan (zeker op een zwarte wagen) best mooi zijn, maar zeker niet overdrijven.

Chrome lijstjes kun je gewoon lijmen.
Verder zou ik de plastic ongespoten delen even spuiten, ziet een stuk strakker uit.

Spoiler kun je lijmen of schroeven meestal, hangt van het model af. Die wat je aangeeft zal vermoed ik gelijmd moeten worden. Stevige weersbestendige montagekit voor gebruiken. Zou de spoiler overigens in carrosseriekleur spuiten, anders wordt 't naar mijn idee teveel chrome.

Ik zou ook de lichtmetalen velgen laten zitten en als je echt chrome wil voor chrome velgen sparen (2dehands ofzo).

Ruitjes kun je idd ook een tintje geven dat ze iets donkerder ogen.

Uitlaat sierstuk kun je over de originele pijp zetten en met schroeven vastzetten, of je kunt voor een vervangende einddemper gaan met een mooiere eindpijp. Laatste is iets duurder maar nog steeds best betaalbaar, en heb je meteen een wat sportiever geluid.

Letters verwijderen kan zeker. Even opwarmen met een haardroger, dan wordt de lijm zachter. Dan voorzichtig trekken of met een nylondraadje erachter langs gaan. Lijmresten verwijderen en even goed polijsten zodat kleurverschil in de lak weg is.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
VonMaqster
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 31 Oktober 2006
Posts: 290
Woonplaats: Gorinchem
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

dus jij wil chrome wieldoppen op je originele opel velgen zetten? Razz

hoe wou je dat doen met kit? Razz
_________________
h0ph0p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Walter B
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 Maart 2007
Posts: 84
Woonplaats: boskoop
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Laughing  Laughing  Laughing  nee dat doet die met duck tape dit plakt hij als die verstandig is ook over dat slopel embleem Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  onder de noemer "speciaal striping" Laughing  Laughing


KOMP OP ZEG HEY LICHTMETALEN VELGEN WISSELEN OMDAT JE VAN DIE GOEDKOOP OGENDE SJONNIE WIELDOPPEN WIL !!!!! NIET DOEN Exclamation  Exclamation  Exclamation
_________________
steel niet de overheid duldt geen concurrentie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Robkuh
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Juni 2007
Posts: 242
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

jah van foute ideen gesproken doe lijk mij ik heb Chrome velgen gekocht voor 230 euries moet je maar wat verder zoeken op het forum kom jem wel tegen of wel bij profielen even gan kijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB