Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Verschillen GREEN & K&N
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 6 Okt 2007, 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

Enne, als je een dubbele CAI maakt, zorg dan dat ze op elkaar aansluiten in een Y-vorm, niet als een T.
Als je met een T-vorm namelijk meer lucht van de ene inlaat krijgt dan van de andere
zullen ze elkaar gaan tegenwerken en krijg je zelfs MINDER lucht in je airbox...
Met een Y-verbinding stromen ze LANGS elkaar ipv TEGEN elkaar en heb je dat probleem niet...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Za 6 Okt 2007, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

zoals ik al eerder aangegeven heb het is een project kijken of het werkt miss werkt het wel goed ik kan zowieso het systeem dat murc aangeeft makkelijk maken.  maar dit is om te proberen iuk ben namelijk wel benieuwd wat er gebeurd mun motor kan k tog nie vernaggele ermee
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Wo 10 Okt 2007, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

ok heb het uitgeprobeerd en mensen PROBEER DIT NIET dit is een ramp beide filters werden gelanceert op 1 of andere manier duwde de airbox de lucht weer trug naar buiten dus er ontstond een wervelende wind.

bij my zijn beide filters eraf geknalt en ben over beide heen gerede
(dus die zien we nooit meer terug)  Sad  Sad gaat dan je 120 euro

ik dij nu met 1 buis en een bmc airbox en thats it morge maar even nieuwe filter halen en nu kan k ni me mun eiegn waggi naar werk Sad niet bepaald leuk maja wel leuk om te proberen. Laughing
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 10 Okt 2007, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

hahahahahahaha  Laughing

sorry het is idd wel ***, maar hoe je het zegt (typt) klonk het zo grappig Razz
maar toen je het had (dus voor het eraf viel) voelde je een verbetering of niet????

en liep het zo:                                         of zo:
  I                                                            I
  I                                                           / \
------                                                   ---     ---

beetje moeilijk uitgelegt maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik Very Happy
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 10 Okt 2007, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:
liep het zo:                                         of zo:
  I                                                            I
  I                                                           / \
------                                                   ---     ---

Dat is dus wat ik bedoelde met mijn verhaal over een Y- of T-vorm...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Do 11 Okt 2007, 6:51    Onderwerp: Reageer met quote

de Y vorm liep het en op het punt dat ze bij elkaar kwam zat de airbox Razz van BMC.

ja ik merkte wel groote prestatie :O da was wel het meest rare alleen tja het heeft niet lang geduurd Razz ik merkte bijv dat mijn auto in 1 keer helemaal doortrok naar 170 Very Happy dat was wel aangenaam Very Happy moes natuurlijk wel zelf schakelen.
maja vanmiddag maar even een nieuwe filter halen.
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 11 Okt 2007, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

En jij had dus op ieder uiteinde van de Y-vorm een filter?
Dan toch beter 1 filter voor de airbox lijkt mij...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Do 11 Okt 2007, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
En jij had dus op ieder uiteinde van de Y-vorm een filter?
Dan toch beter 1 filter voor de airbox lijkt mij...


heb ik nu ook heb weer nieuwe k&N filter gekocht erop gedaan en het geluid is te bizar :O
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 7:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken eigenlijk geen auto's waar het originele inlaattraject een restrictie is.

Bovendien gooi je vaak de luchtdynamiek in de war met een open filter. Een mooi voorbeeld is de originele airbox van een Clio16v. Deze is rond, dus oppervlak is toch al enorm. Maar haal je deze weg en zet je een open filter neer, klopt er niets meer van de gewenste stromingsverschijnselen. Resultaat: paar pk' verlies, maar erger: een enorme dip in mid-toerenbereik.

We hebben het verlies eens gemeten van het origineel filter (drukverschil vóór en ná het filter in de filterbox), en er was geen verschil... dus ja, als er geen winst te halen is?

Dus, open filter is mijns inziens enkel nuttig wanneer je door tuning een pak meer lucht naar binnen moet halen (toerentallen/nokkenassen) dan origineel bedoelt.

Ik pleit er bij ons dan ook voor te vertrouwen in de Engineers van de automerken en zoveel mogelijk origineel laten zitten, als het op performance aankomt.

Uiteraard, klinkt het lekker  Cool
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 23 Okt 2007, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ja maar origineel zijn straatwagens niet op performance gemaakt Wink
Vaak is de restrictie echter het filter zelf. En natuurlijk heeft een open filterbehuizing functioneel alleen zin met een goede CAI.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Impreza_Daewoo_Girl
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 December 2007
Posts: 8
Woonplaats: Vaassen
PostGeplaatst: Do 27 Dec 2007, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Het ging toch om een Bov en niet om luchtfilters>  Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 29 Dec 2007, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Apex'i open air filter Smile



Waarom? Gewoon omdat t de beste is Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 30 Dec 2007, 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

'n Vriend van me (Maarten) koopt regelmatig de 'Red Line', das een Engels tuning magazine waar ze échte tuning in behandelen, dus niet de 'benzine druk regelaar tuning' zoals in de meeste Automaxx reportages. Een paar maandjes terug stond er een luchtfilter test in, van allerlei merken. Zal binnenkort die test eens kleinschalig hier over typen, misschien wel handig.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 30 Dec 2007, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom niet scannen?
Makkelijker en sneller dan overtikken...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 3 Jan 2008, 3:32    Onderwerp: Reageer met quote

Is me de laatste paar dagen sowieso even ontschoten, zal het in ieder geval binnenkort doen. Is een dubbel test geweest, de eerse test was om de luchtdoorlaatbaarheid te meten en de 2de de vermogenstoename. Beide tests hadden 1 gezamenlijke winnaar, een (voor mij) onbekend merk en stukken goedkoper dan de andere merken in de test. Apexi werd trouwens niet getest.

Word vervolgt! Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB