Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Verschillen GREEN & K&N
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 4 Okt 2007, 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

denk het wel
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 4 Okt 2007, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dat lijkt me vreemd...
Een sportfilter is juist bedoeld voor een makkelijker inlaattraject dan een papieren filter met meer restrictie.
2 filters lijkt me dan ook juist weer meer restrictie.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
collie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 547
Woonplaats: Puth
PostGeplaatst: Do 4 Okt 2007, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

en de kans dat hij te veel lucht krijgt en te weinig benzine word ook weer groter.. dus kan hij weer minder lekker gaan lopen.. of zie ik dat verkeerd?
_________________
Life's a game.... Play it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 4 Okt 2007, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Is het niet zo dat die filters NAAST elkaar zitten ipv achter elkaar???

Naast elkaar geeft meer filteroppervlak waar lucht doorheen kan,
dus minder weerstand per hoeveelheid lucht... Uit een melkpak
stroomt immers ook meer melk als je er twee gaten in prikt ipv 1...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Vr 5 Okt 2007, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

het is niet iets dat je kan kopen in de winkel ik ga er zelf een soort van project van maken.

het idee is dat je 1 buis heb lopen vanuit motor of waar dan ook die splitst zich voor de radiator op in 2e 1 naar de linker mistlamp ( heb daar luchthapper zitten)
en 1 naar rechtermistlamp ( hier heb ik ook stuk grill zitten)
hierop komen 2 filters en dan komt op het stuk waar ze bij1 komen een soort van bmc airbox Razz

ik zal het ff tekenen miss makkelijker


_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 5 Okt 2007, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Is het niet zo dat die filters NAAST elkaar zitten ipv achter elkaar???

Naast elkaar geeft meer filteroppervlak waar lucht doorheen kan,
dus minder weerstand per hoeveelheid lucht... Uit een melkpak
stroomt immers ook meer melk als je er twee gaten in prikt ipv 1...

Als je puur uitlaatgaten op je melkpak bedoelt, dan is 1 groot gat toch net zo effectief als 2 halve... Daarom snap ik het niet helemaal.
Als je doelt op het 2de gat dat mensen vaak aan de andere kant van het melkpak prikken, is dat omdat voor de melk die het pak uit komt lucht het pak in wil. Met een luchtgat aan de overzijde vloeit de melk goed door en zuigt ie aan de andere kant lucht aan, zonder dat 2de gat gaat de melk klotsen omdat tussen de melk door de lucht door hetzelfde gat het pak in tracht te komen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Vr 5 Okt 2007, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

maaree een pak melk zuigt niet ? dus back on topic
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 5 Okt 2007, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoelde uitlaatgaten...
Ik ging er vanuit dat twee dezelfde filters gebruikt
gingen worden, waar normaliter maar 1 zou zitten.
1+1 is meer dan 1...

Maar nu ik de constructie zo in tekening zie zou ik de buizen
leggen en dan in de airbox pas 1 "open" filter plaatsen.

Sowisoe is het buizenwerk dan makkelijker te doen, het kost je maar 1 filter en
dat filter is ook fatsoenlijk bereikbaar ipv de twee in je bumper achter de mistlichten...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Vr 5 Okt 2007, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

neej neej  die airbox is een speciaal apparaat
Razz
uitleg airbox Razz

http://nitrocarparts.nl/carbon_dynamic_airbox.htm

dit komt ertussen
dus in principe heb ik dan 3 filters Razz 2 aanzuigpunten een cirulatie en opvang reservoir

conclusie volgfens berekening a god damn load off compressed airr

maja eerst maar een uitvoeren en dan conclusie trekken geef ff je eigen idee hierover wat je denk da er gebeurd
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
collie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 547
Woonplaats: Puth
PostGeplaatst: Vr 5 Okt 2007, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dus met een CDA box krijgt u de power van de Formule-1 onder uw motorkap.

Precies  Rolling Eyes
_________________
Life's a game.... Play it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Vr 5 Okt 2007, 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

ja sommige dinge zijn niet geloofwaardig maar ze zegge nie de power maar de techniek Razz denk ik (A)

maja gaat om principe
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 5 Okt 2007, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof er geen barst van dat dat bij F1-ferrari's onder de kap ligt.
Voor zover ik weet hebben die dingen amper iets van luchtfiltering aan boord
(laat staan zo'n fantasie-airbox), omdat ze feitelijk met "wegwerpmotoren" werken.
Ook nu nog, ondansk dat de motoren een paar races meemoeten...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Za 6 Okt 2007, 0:14    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk denk ik dat dit alleen maar méér ristrictie gaat geven dan gewoon 1 filter. Elk filter is namelijk restrictie op zich, en jij hebt er dalijk 3... En hoe langer het inlaattraject, hoe slechter je gasresponse. Rolling Eyes

Ik zou gewoon het idee van murcie gebruiken. Gewoon aanzuigbuizen (dus zónder filter) maken naar de 'airbox', en daar pas één filter plaatsen. Dan heb je zeg maar een dubbel CAI (Cold Air Intake).
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 6 Okt 2007, 4:40    Onderwerp: Reageer met quote

Zou ik ook doen... Gewoon 1 fatsoenlijke CAI buis aanleggen met 'n K&N of Green paddestoel.
Dit is duidelijk een mooi verkooppraatje maar volgens mij komt de functionaliteit er alleen maar meer onder te lijden.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Za 6 Okt 2007, 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

meer is ook hier niet altijd beter hoor.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB