Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

SSQV Blow Off probleem
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
scoupegt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 September 2007
Posts: 8
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:34    Onderwerp: SSQV Blow Off probleem Reageer met quote

Hallo

Zojuist heb ik een universele sqv blow off op mijn hyundai scoupe gemonteerd, 10 cm voor de gasklephuis.
Daarna heb ik de vacuüm lijn aangesloten. Alles zoals het hoord.

Echter wanneer ik de motor start, is het vacuüm bij stationair zo sterk dat hij de blowoff klep helemaal open trekt, zelfs wanneer ik de veer op het strakst afstel. Nu de klep open is door de vacuüm, zuigt hij lucht naar binnen via de bov. Het probleem is dat deze lucht niet via mijn MAF sensor gaat, en dus de ecu niet de lucht mee berekend voor brandstof in te spuiten. Resultaat: motor valt uit bij overschakelen, en loopt zeer slecht stationair.

Mijn drukmeter geeft -0.9 bar vacuum aan bij stationair.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb een foto toe gevoegd van de setup, alleen op deze foto staat nog mijn oude forge bov, die stationair dicht blijft omdat deze 2 kleppen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

waar is de foto dan?
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
scoupegt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 September 2007
Posts: 8
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote



Laatst aangepast door scoupegt op Vr 14 Sep 2007, 8:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
scoupegt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 September 2007
Posts: 8
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:
waar is de foto dan?


je was me iets te snel Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Razz
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gok dat het gaat om een imitatie HKS SSQV? Imitatie is sowieso altijd minder kwaliteit (en minder prijs uiteraard) dan origineel, maar -0.9 bar vacuüm... had je dat ook met je oude BOV? Lijkt mij erg veel namelijk, alsof je gasklep wat te veel lucht tegenhoud...
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
scoupegt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 September 2007
Posts: 8
PostGeplaatst: Vr 14 Sep 2007, 6:36    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Ik gok dat het gaat om een imitatie HKS SSQV? Imitatie is sowieso altijd minder kwaliteit (en minder prijs uiteraard) dan origineel, maar -0.9 bar vacuüm... had je dat ook met je oude BOV? Lijkt mij erg veel namelijk, alsof je gasklep wat te veel lucht tegenhoud...


Jep de oude bov werkte ook op -0.9 bar, maar omdat die van forge 2 kleppen heeft, blijft altijd 1 klep dicht tijdens idle.

Ik ben er nu aant denken om een soort klep tussen de bov en de turboslang te maken, waardoor er lucht naar buiten kan, maar niet naar binnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 14 Sep 2007, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je je Vacuum niet op een andere plek pakken zodat de BOV niet bij stationair opent?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
scoupegt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 September 2007
Posts: 8
PostGeplaatst: Vr 14 Sep 2007, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Kun je je Vacuum niet op een andere plek pakken zodat de BOV niet bij stationair opent?


maakt niet uit, de vacuum is overal even sterk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 14 Sep 2007, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

Als je geen trubo had zou het voor de gasklep minder moeten zijn...
Maar daar zit 'm de kneep nu dus net Razz

Ik zou iig GEEN klep voor de BOV maken, want dat is weer een extra restrictie in
je inlaat. Dan kun je volgens mij beter een electrisch ventiel in de vacuumlijn
maken dat dicht gaat bij gas dicht icm lage toeren ofzo... (ik roep maar een idee)
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 14 Sep 2007, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom deed je de Forge weg dan? Vanwege geluid of een mankement? Als ie nog goed is en je hem alleen weg doet omdat je een ander geluid wil, wil ik hem misschien wel overkopen. Kan hem wel gebruiken.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
scoupegt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 September 2007
Posts: 8
PostGeplaatst: Vr 14 Sep 2007, 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Waarom deed je de Forge weg dan? Vanwege geluid of een mankement? Als ie nog goed is en je hem alleen weg doet omdat je een ander geluid wil, wil ik hem misschien wel overkopen. Kan hem wel gebruiken.


Ik heb inderdaad een andere gekocht voor het geluid, maja als ik de ssqv niet goed aan het werken krijg dan blijft de forge erop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 0:22    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat de enige oplossing om het probleem op te lossen een klep ertussen zetten is, tussen BOV en T-stukje, een 'one-way' klepje, zodat er alleen maar lucht náár de BOV valve toe kan gaan, maar niet meer terug. Ik heb geen idee of zoiets bestaat maar denk dat je, met een beetje zoeken, wel iets passends tegen komt.

Mocht de Forge tegen die tijd weggaan moet je maar PMetje sturen! Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
scoupegt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 September 2007
Posts: 8
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Denk dat de enige oplossing om het probleem op te lossen een klep ertussen zetten is, tussen BOV en T-stukje, een 'one-way' klepje, zodat er alleen maar lucht náár de BOV valve toe kan gaan, maar niet meer terug. Ik heb geen idee of zoiets bestaat maar denk dat je, met een beetje zoeken, wel iets passends tegen komt.

Mocht de Forge tegen die tijd weggaan moet je maar PMetje sturen! Wink


Heb inmiddels een klep gemaakt tussen t-stuk en bov, sluit redelijk goed af bij vacuum en laat lucht goed door bij druk..

Nu nog ff een weekje rijden om te kijken of hij blijft werken Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Nu ik dit zo nog eens zit te lezen vraag ik me af of die Forge BOV niet van zichzelf al een
soort van eenrichtingsventiel ingebouwd heeft zitten en die SSQV dan dus blijkbaar niet...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB