Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Turbo voor honda civic coupe '99

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
snowman007
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 12 September 2007
Posts: 4
Woonplaats: G'dijk
PostGeplaatst: Wo 12 Sep 2007, 8:08    Onderwerp: Turbo voor honda civic coupe '99 Reageer met quote

Hallo mensen..  Very Happy

Ik heb een honda civic coupe, deze heeft een 1.6 motor (16v, 105 pk).
Ik heb hier en daar gelezen dat je hier een turbo op kan (laten) maken zodat je meer pk krijgt.
Hoe gaat dt allemaal in zijn werking en hoeveel gaat dit kosten?

Ik hoop op een aantal goede reacties!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 12 Sep 2007, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Maak eerst je auto goed (revisie) want anders is je motor zo stuk. Het gaat je geloof ik 3-4000 euro kosten
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
snowman007
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 12 September 2007
Posts: 4
Woonplaats: G'dijk
PostGeplaatst: Wo 12 Sep 2007, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

motor heeft 120.000 km gereden en is helemaal perfect er mankeerd helemaal niks aan de auto!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 12 Sep 2007, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Tja Honda blokies kunnen het wel aan en zijn redelijk duurzaam, maar het lijkt me wel het beste als je het goed wil hebben
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 12 Sep 2007, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

snowman007 schreef:
motor heeft 120.000 km gereden en is helemaal perfect er mankeerd helemaal niks aan de auto!


Doe even een cilinder lektest, dan weet je het 100% zeker.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 12 Sep 2007, 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

100% zeker dat bovenstaande post door Maximus is getypt! Laughing Enne, een blok reviseren omdat het anders meteen kapot gaat hoeft niet hoor. Voornaamste van alles is... wat ben je met de auto van plan? Wil je gewoon wat meer PK en toch nog op safe spelen kun je gewoon een lage druk draaien. Wil je het uiterste uit je motor gaan halen met drukken van 1.2 bar en hoger is een revisie wel aan te raden ja!

Dus, wat zijn je plannen?
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 12 Sep 2007, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dan is niet alleen een revisie, maar ook een behoorlijke aanpassing van je blok nodig... zoals al wel vaker is verteld op dit forum, is een N/A blok simpelweg niet geschikt om op hoge turbodruk te draaien.... vraag je eerst maar eens af hoeveel vermogen je er bij wilt en hoeveel geld je uit wilt geven.... ook zonder een turbo kun je nog best wel wat vermogen uit een blok halen.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 12 Sep 2007, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

fast, cheap, reliable. pick 2 Mr. Green
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
snowman007
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 12 September 2007
Posts: 4
Woonplaats: G'dijk
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Halllo mensen..

Bedankt voor de eerste reacties.. ik hoef niet persee asociaal veel pk's erbij te hebbben, en wil ook niet asociaal veel geld er aan uitgeven1 wat zijn er nog meer voor goedkopere optie dan om meer pk te krijgen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Luchtfilter, Nokkenassen, betere uitlaatlijn, spagetthi uitlaatspruitstuk, chiptuning, en zo zijn er nog wel meer mogenlijkheden... dit lijstje wordt vast aangevuld.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
snowman007
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 12 September 2007
Posts: 4
Woonplaats: G'dijk
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er al een open luchtfilter in liggen en een andere uitlaat klasse 1.. een spagetthi uitlaatspruikstuk wat moet dit kosten? Moeilijk te monteren? Chiptuning kan alleen wanneer je een turbo erop hebt heb ik gelezen althans voor een benzineauto..
Nog meer opties??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Chiptuning kan altijd en is feitelijk gewoon aanpassen van het motor management. Standaard is daar meestal voor een middenweg gekozen die voldoet aan alle eisen en ook zuinig en milieuvriendelijker is, als je "chipt" pas je het motormanagement gewoon puur aan op vermogen, zo ver als je zelf wil. Maar je levert dan ook altijd ergens op in, zoals bijvoorbeeld comfortabel rijden in de stad (waar je veel moet stilstaan en optrekken), duurzaamheid van je blok, of verbruik.

Wel is het zo dat het op turbomotoren veel meer effect heeft in combinatie met de juiste aanpassingen om de turbo optimaal te gebruiken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 13 Sep 2007, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

snowman007 schreef:
Ik heb er al een open luchtfilter in liggen en een andere uitlaat klasse 1.. een spagetthi uitlaatspruikstuk wat moet dit kosten? Moeilijk te monteren? Chiptuning kan alleen wanneer je een turbo erop hebt heb ik gelezen althans voor een benzineauto..
Nog meer opties??


voor honda heb je van allerlij merken:
SRS rond de 200E
akr rond de 300E
DC rond de 450E
dan heb je nog de supermerken zoals greddy en skunk2 die zijn wel beter maar heel moeilijk te haal en superduur
nou weet ik niet of je een vtec heb of niet maar als je die hebt kan ik je een 4-2-1 spruitstuk aanbevelen, want voor de hoge toeren is de vtec al Razz
als je toch veel toeren maakt en je hebt geen vtec doe dan maar een 4-1
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 14 Sep 2007, 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

nja honda zijn nu eenmaal toerebeesten  Smile  nieuwe civic v-tec type r gereden. beest bleef maar stijgen in toeren . stapte daarna terug in men sdi'tje viel me dat ff tegen  Cool  Laughing
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 17 Sep 2007, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

naar mijn idee kan je dan beter een turbo wagen al meteen aanschaffen

je moet zoveel aanpassen,
de kop,koppakking, nokkenas, kleppen, klepveren, olietoevoer, oliekoeler,
inlaatgedeelte/uitlaatgedeelte,injectors, benzinetoevoer, de beschikbare ruimte, remmen, onderstel, zownbeetje alle lagers,pakkingen en lagerschalen die in t blok zitten, zuigers+veren.

en dan komt het afstellen nog erbij dat wordt dus of gewoon proberen en alles kopot draaien of gewoon dagen op een testbank doorbrengen,
en dan nog maar hopen dat je de apk norm haalt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB