Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| mistermike Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2003 | Posts: 54 | Woonplaats: omg. Rotterdam |
|
Geplaatst: Za 19 Jul 2003, 17:29 Onderwerp: luchtfilter voor mn corsaatje |
|
|
|
Hahahaha, toch leuk als je bij de oprichting van een nieuw forum min of meer aanwezig bent dan is alles nog zo leeg en staat jouw naam als 1e ,,
affijn wat ik wilde weten is in hoeverre een ander luchtfilter de prestaties van mn corsa 1.4I uit 92 zal kunnen beinvloeden. _________________ Je weet pas wat je hebt, als je het kwijt bent!
grtjs,
Mike |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 19 Jul 2003, 17:36 Onderwerp: |
|
|
|
Je hebt een paar mogelijkheden!
- Een vervangingsfilter zal de prestaties lichtjes verbeteren. Dit omdat het beter luchtdoorlatend is, en gewoon van een beter materiaal is gemaakt. Eveneens hoeft het minder vaak te worden gereinigd, breng wel je garage op de hoogte dat ie eraf moet blijven!
Het is een filterelement dat je gewoon in je huidige originele behuizing plaatst.
- Een inductiekit is een goeie mogelijkheid voor een Injectiemotor. Hierbij wordt je hele filterbehuizing door een "open filter" vervangen, en een inductiepijp aangebracht die de koele buitenlucht vooraan aanzuigt en rechtstreeks je filter in blaast. Dit geeft al wat meer verbetering, alleen tijdens koude winters is dit een nadeel, omdat op een reeds koude motor in 't begin de ijskoude buitenlucht wordt geblazen.
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| mistermike Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2003 | Posts: 54 | Woonplaats: omg. Rotterdam |
|
Geplaatst: Za 19 Jul 2003, 17:59 Onderwerp: |
|
|
|
Kan dat kwaad dan in de winter???
Of gewoon ff rustig warm rijden, net als dat je met een motor doet eerst paar km warm draaien, dan gaat het los
ff gekheid, maar kan dat dan geen kwaad in de winter??
Ik heb nl een hekel aan van die patsers bij het stoplicht, die dan in hun GT of gti tje staan te blazen, met zowel hun gas als hun Marquant installetje, maar dan ff vergeten dat het licht op groen gaat. Ik ben nl meestal wat alerter op het groen teken en ben dus dan ook eerder weg , maar goed , 1.4I , Corsa '92, standaard. Wil dus nog ff iets meer. Heb er een dikke Remus onder (voor tot achter, zat er onder bij aanschaf dus...), weet niet welke maar volgens mij doet die al een beetje meer voor mn tootootje, dan de standaard uitlaat. _________________ Je weet pas wat je hebt, als je het kwijt bent!
grtjs,
Mike |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 19 Jul 2003, 18:03 Onderwerp: |
|
|
|
In combinatie met je huidige uitlaat is een inductiekit een goeie keuze om er wat meer uit te halen! Snellere reactie op het gas, en vooral bij vol gas toch net een beetje harder trekken. Maar da's mijn ervaring, kan per auto verschillen.
Kan absoluut geen kwaad 's winters. Enige is als de motor al ijskoud is en dan ook ijskoude lucht er rechtstreeks inkrijgt, zal de prestatie wat minder zijn totdat je hem rustig hebt warmgereden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 9:02 Onderwerp: |
|
|
|
Da's idd de "grootste" vooruitgang, dat hij wat sneller op het gas
reageert. Verder krijg je er -en dat is waarom de meesten het doen-
een mooie holle sound bij he, bij bijvoorbeeld een K&N 57i kit.
Zoals ik in je post las heb je een 1.4i erin zitten. Wanneer je dan zo'n
direct open filter op je luchtfilterhuis zet, heb je toch wel het meeste
effect. En omdat er meer lucht binnekomt, wordt bij zo'n injectie blok
de brandstof toevoer ook aangepast (automatisch), om het mengsel
optimaal te houden. Hier zit 'm de (weliswaar geringe hoor!)
prestatieverbetering.
ps Denk ook bij een open filter aan een toevoerbijs voor koude lucht,
voor in de zomer! buis van bijv. achter je grille uit naar je filter,
zodat ie niet alleen de warme lucht van je blok kan inademen! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 12:48 Onderwerp: |
|
|
|
Open luchtfilterhuizen zijn ook voor de carburateurmotoren, 'k heb voor die toevoer ooit eens een flexibele ouwe kachelpijp gelegd van voren naar het filter, maakte veel verschil.
Voor injectiemotoren is er de 57i variant zoals je reeds meldt, deze beschikt reeds over het inductiesysteem. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| mistermike Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2003 | Posts: 54 | Woonplaats: omg. Rotterdam |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 13:25 Onderwerp: |
|
|
|
kijk eens aan er is dus nog genoeg te modificeren aan het corsaatje
Eerst maar even kijken of ik een paar mooie stoelen op de kop kan tikken, daar irriteer ik me nl al maanden aan (vanaf maart toen kocht ik hem ) _________________ Je weet pas wat je hebt, als je het kwijt bent!
grtjs,
Mike |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 13:29 Onderwerp: |
|
|
|
Voor Corsa is er echt genoeg vast te krijgen hoor! Zowel interieurkits, als hele mooie bodykits, raamsurrounds en spoilers! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| mistermike Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2003 | Posts: 54 | Woonplaats: omg. Rotterdam |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 13:37 Onderwerp: |
|
|
|
ja Jesse het wordt nog wel wat hoor!!! _________________ Je weet pas wat je hebt, als je het kwijt bent!
grtjs,
Mike |
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 13:55 Onderwerp: |
|
|
|
alleen kijken of je verhouding lucht/benzine goed blijft en dan zijn de prestaties er zeker _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 15:44 Onderwerp: |
|
|
|
Dat wordt bij een "tegenwoordige" injectie motor toch allemaal
automatisch geregeld/bijgesteld? |
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 16:53 Onderwerp: |
|
|
|
Richard schreef: |
Dat wordt bij een "tegenwoordige" injectie motor toch allemaal
automatisch geregeld/bijgesteld? |
ja tot de limiet hé en de nieuwere wagens van ??? 2001 of zo hebben OEBD milieu ding.
Wat wil zeggen dat dit kan uitgelezen worden op de keuring enz... deze wagens hebben een lambda sonde voor en achter de katalystor dus wanneer er ergens een probleem voordoet wordt dit snel vast gesteld.
Kat leeg halen komt niet meer goed want de tweede kat meet dat er teveel onverbrande benzine nog in de uitlaat gassen zit en slaat alarm module probeerd bij te stellen tot hij niet meer kan => motor in noodloop dus tegenwoordig is het allemaal niet zo simpel meer en bij het minste dat je veranderd kan je dus zware stukken krijgen.
greets _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 16:55 Onderwerp: |
|
|
|
Daarom rij ik een oud Fordje Escort...
Lekker simpel en je kán alles nog zelf doen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Zo 20 Jul 2003, 17:00 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Daarom rij ik een oud Fordje Escort...
Lekker simpel en je kán alles nog zelf doen |
tja dat was nog de tijd de wagens waar ik nu moet aan werken pffff binnen een paar jaar grijze haren vrees ik of zelfs geen meer _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 21 Jul 2003, 10:55 Onderwerp: |
|
|
|
De mijne is van 94, dus die modernste techniek heb ik gelukkig
ook nog gen last van! Over de luchtfilters, bij een 100NX 1.6i 16v
uit 94 is het luchtfilter toch ook oznder al te veel problemen te vervangen
neem ik aan? door een vervangings element okay, maar een Open filter
bedoel ik dan he! |
|
Naar boven |
|
|
|
|