Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tuning/customizing en Wetgeving in België

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jean
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 September 2007
Posts: 5
Woonplaats: Deinze
PostGeplaatst: Do 6 Sep 2007, 4:37    Onderwerp: Tuning/customizing en Wetgeving in België Reageer met quote

Dag allen,
ben nieuw op dit forum. Mijn interesse gaat meet uit naar kitcars en replica's van oude sportwagens zoals AC Cobra en Lotus 7.
Nu is mijn vraag. Vroeger mocht er niks in ons uiteenvallend Belgie, uitgezonderd als je beschikte over een wagen van voor de technische keuring us ergens voorjaar 1968. Weet iemand hoe het nu is ? Kunnen wij zomaar een kit kopen in Europa en dit legaal op de baan krijgen ? In Groot Brittanie kan het wel, mits een soort goedkeurings verslag. Daar hebben ze trouwens schitterende kits op de markt. Graag berichtje van iemand die hier meer over weet.
Groeten
Jean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
axman
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 Februari 2005
Posts: 334
PostGeplaatst: Do 6 Sep 2007, 9:15    Onderwerp: Reageer met quote

eej!

in belgie zou ik het niet zo snel weten maar in nedeland als je alles netjes volgends de wetgeving doet mag het gewoon. moet wel daarna gekeurd worden bij de rdw. makkelijkst is misschien ook gewoon even de vlaamse rdw(of hoe het daar heet) bellen en vragen naar de mogelijkheden. weet je meteen alles en zeker!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 6 Sep 2007, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou even contact opnemen met GOCA, de overheidsdienst voor voertuigeninspectie, oftewel de keuring dus.
Een speciale keuring zul je zeker doorheen moeten, en in België zijn ze hier nogal streng in. Ik weet dat ze zelfs op compleet originele oldtimers nog dingen verbieden en zelfs moeilijk kunnen doen over wat een Europees erkend keurmerk zou moeten zijn. Maar neem even met hun contact op, zij kunnen je meer vertellen over wat kan en mag hier.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 6 Sep 2007, 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Als die GOCA heel moeilijk doet, is het dan niet via het buitenland te doen?
Kentekenen in NL of DU en dan importeren ofzo???
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 6 Sep 2007, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Wat vaak met kitcars gedaan word (ook in NL) is 'm hier opbouwen, dan vervoeren naar Engeland om de wagen een type goedkeuring te geven en daar op kenteken zetten, daarna invoeren in BE (of NL). Schijnt de beste route te zijn.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 7 Sep 2007, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee of dat veel verschil maakt, die strenge keuring is er namelijk bij elke invoer. Ik weet niet hoe het specifiek zit als je een nieuw type invoert dat hier nog geen typegoedkeuring heeft, daarom dat ik al zei even te bellen.

Dat ze moeilijk doen wist je al Murcielaygo, denk aan de zijmarkeringen op de DeLoreans Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB