Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jean Newbie
| Geregistreerd op: 6 September 2007 | Posts: 5 | Woonplaats: Deinze |
|
Geplaatst: Do 6 Sep 2007, 4:37 Onderwerp: Tuning/customizing en Wetgeving in België |
|
|
|
Dag allen,
ben nieuw op dit forum. Mijn interesse gaat meet uit naar kitcars en replica's van oude sportwagens zoals AC Cobra en Lotus 7.
Nu is mijn vraag. Vroeger mocht er niks in ons uiteenvallend Belgie, uitgezonderd als je beschikte over een wagen van voor de technische keuring us ergens voorjaar 1968. Weet iemand hoe het nu is ? Kunnen wij zomaar een kit kopen in Europa en dit legaal op de baan krijgen ? In Groot Brittanie kan het wel, mits een soort goedkeurings verslag. Daar hebben ze trouwens schitterende kits op de markt. Graag berichtje van iemand die hier meer over weet.
Groeten
Jean |
|
Naar boven |
|
|
| axman Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Februari 2005 | Posts: 334 | |
|
Geplaatst: Do 6 Sep 2007, 9:15 Onderwerp: |
|
|
|
eej!
in belgie zou ik het niet zo snel weten maar in nedeland als je alles netjes volgends de wetgeving doet mag het gewoon. moet wel daarna gekeurd worden bij de rdw. makkelijkst is misschien ook gewoon even de vlaamse rdw(of hoe het daar heet) bellen en vragen naar de mogelijkheden. weet je meteen alles en zeker! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 6 Sep 2007, 11:12 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou even contact opnemen met GOCA, de overheidsdienst voor voertuigeninspectie, oftewel de keuring dus.
Een speciale keuring zul je zeker doorheen moeten, en in België zijn ze hier nogal streng in. Ik weet dat ze zelfs op compleet originele oldtimers nog dingen verbieden en zelfs moeilijk kunnen doen over wat een Europees erkend keurmerk zou moeten zijn. Maar neem even met hun contact op, zij kunnen je meer vertellen over wat kan en mag hier. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 6 Sep 2007, 15:53 Onderwerp: |
|
|
|
Als die GOCA heel moeilijk doet, is het dan niet via het buitenland te doen?
Kentekenen in NL of DU en dan importeren ofzo??? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 6 Sep 2007, 16:42 Onderwerp: |
|
|
|
Wat vaak met kitcars gedaan word (ook in NL) is 'm hier opbouwen, dan vervoeren naar Engeland om de wagen een type goedkeuring te geven en daar op kenteken zetten, daarna invoeren in BE (of NL). Schijnt de beste route te zijn. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 7 Sep 2007, 13:10 Onderwerp: |
|
|
|
Geen idee of dat veel verschil maakt, die strenge keuring is er namelijk bij elke invoer. Ik weet niet hoe het specifiek zit als je een nieuw type invoert dat hier nog geen typegoedkeuring heeft, daarom dat ik al zei even te bellen.
Dat ze moeilijk doen wist je al Murcielaygo, denk aan de zijmarkeringen op de DeLoreans _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|