Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Uitlaat sierstuk
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Ma 27 Aug 2007, 9:45    Onderwerp: uitlaat sierstuk Reageer met quote

hey,

ik ben zzelf nu een uitlaat sierstuk aan het maken voor de megane,
en ik wou iets aan het geluid doen.
is het niet meestal zo dat je dan een schijfje in de uitlaat moet doen en dan eraan moet draaien tot er een goed geluid uit komt ?
ik maak straks wel een paar foto's  Wink
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 27 Aug 2007, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe meer je ín de uitlaat doet, hoe meer restrictie, en hoe minder het vermogen. Wil je een vetter geluid gewoon een volledig andere einddemper, met een sierstuk alleen krijg je geen dik geluid hoor. Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
collie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 547
Woonplaats: Puth
PostGeplaatst: Ma 27 Aug 2007, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Rechte uitlaatlijn met lege cat en freeflowdemper

Klikkie
_________________
Life's a game.... Play it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Ma 27 Aug 2007, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt Wink voor de tips.
ik dacht eerst dat het geluid meer in het sierstukje zat.
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
collie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 547
Woonplaats: Puth
PostGeplaatst: Ma 27 Aug 2007, 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Daarvoor heet het sier.. ik heb er ook eentje op omdat het wat beter uitziet dan zo klein stompje van 2 pinken dik en er het geld nog niet in wil stoppen om er een nieuwe einddemper op te zetten.
_________________
Life's a game.... Play it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Di 28 Aug 2007, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

maar als ik het goed begrijp moet ik er eerst een einddemper op zetten.
en hoe meer ik er erin doe hoe beterder die het geluid maakt.
dan kan ik beter een kant en klare pakken bij remus ofniet ?
want daar krijg ik ze tenminste met korting.
trouwens als jullie ens iets nodigs zouden hebben bij remus of heuts moet je maar eens aan mij vragen ik krijg daar heel veel spullen met korting.
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 29 Aug 2007, 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben onderhand ook aardig wat connecties hoor, maar bedankt voor 't aanbod Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2450
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 22 Feb 2008, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

Welke dempers zijn goed qua prijs/kwalitiet?

Ik hoef niet een straaljager te hebben, maar een lichte brom zou wel leuk zijn.

Heb nu ook een sierstuk Razz Geluid wel iets anders geworden, maarja dat is logisch, want de uitlaat is iets langer geworden.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 745
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 22 Feb 2008, 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

als je alleen maar een lichte brom wilt hebben kun je beter iets pakken van remus of sebring ofso, en ze zijn ook nog voor een redelijke prijs. maar dat is eigenlijk als je alleen maar wat aan je geluid wilt doen wil je verder gaan kun je beter aan maximus vragen hij weet er alles van Wink Razz
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 22 Feb 2008, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Als je nog een demper zoekt, ik heb nog een universele demper liggen van Powerfull, heeft ongeveer een half jaar onder mijn vorige auto gezeten. Is een open demper, met een eindstuk van 110mm, rond en een aansluitdiameter van 52mm meen ik.

Heeft me destijds 85 euro gekost nieuw, maar voor 50 euro mag je hem komen halen.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2450
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 23 Feb 2008, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Eidhoven ligt niet bepaald naast de deur. Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 25 Feb 2008, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Hoe meer je ín de uitlaat doet, hoe meer restrictie, en hoe minder het vermogen. Wil je een vetter geluid gewoon een volledig andere einddemper, met een sierstuk alleen krijg je geen dik geluid hoor. Wink

Dat gaat niet voor alle wagens op, dit is vooral van toepassing bij geblazen motoren maar niet zozeer bij atmosferische motoren.
Als ik bij mijn wagen bijvoorbeeld een complete freeflow uitlaat eronder zou gooien dan lever ik eerder vermogen in dan dat ik dit erbij krijg.

Quote:
Heb nu ook een sierstuk  Geluid wel iets anders geworden, maarja dat is logisch, want de uitlaat is iets langer geworden.

Dat vind ik knap.

Zo'n open universele demper gaat natuurlijk een ongelooflijke herrie maken. Ik heb nu een Remus eronder, die geeft nog wel een redelijk beschaafde brom. Uiteindelijk moet er nog een Eisenmann demper (DÉ uitlaat voor onder een BMW) + spaghetti onderkomen, maar ik weet niet zeker of dit merk ook gemaakt wordt voor Aziaten.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 26 Feb 2008, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Het 'schijfje' waar RoadKing het over had is wel iets wat puur en alleen restrictie geeft, daar was mijn reactie destijds ook voor bedoeld. Bij geblazen wagens is zo min mogelijk restrictie alleen maar goed, maar bij atmosferische motoren ligt dit inderdaadiets anders. Daar is minder restrictie (dmv een wat grotere uitlaat) prima, maar er zal een bepaalde tegendruk moeten blijven werken in het uitlaattraject.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2450
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 27 Feb 2008, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer is een motor een geblazen motor en wat is een atmosferische motor?

Sorry.. zulke dingen weet ik dus (nog) niet.  Rolling Eyes
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 27 Feb 2008, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

hij is geblazen als er lucht in geperst wordt dmv turbo, compresoor en dergelijk
anders is ie atmosferisch
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB