Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Chip tuning pluspunt/minpunt
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
89cheese
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 April 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Wo 22 Aug 2007, 6:57    Onderwerp: Reageer met quote

Met een beetje mazzel laten we hem zaterdag al chippen, ik post dan wel wat we er van merken.
_________________
1.8T 20V
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 22 Aug 2007, 7:28    Onderwerp: Reageer met quote

daarom 1 goede raad chippen is goed te doen maar laat het niet doen bij de geodkoopste. doe rondvraag ga vooral veel golf of vw forums af. doe navraag kijk hoe het zit met garanties...  daarom dat ik jd engineering aanraad. want een slechte chipboer doet meer kapot dan dat hij goed doet. en dat zit je op het einde zelf met de problemen.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:


Antigram denk maar niet dat ie EN meer vermogen krijgt EN zuiniger wordt.
Je kunt 'm zuiniger laten chippen en dan lever je wat vermogen in, of op maximaal haalbaar vermogen laten chippen maar dan zal die meer gaan zuipen.


jawel hoor, maar dan hebben we het over winsten van 5 tot 10 pk. bij 45 pk winst gaat je auto idd zeker weten meer zuipen
daarom zei ik ook MEESTAL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 22 Aug 2007, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Die winst is zeer goed mogelijk hoor. De meeste turbo auto's hebben van fabrieksaf een redelijk lage (veilige) turbo druk. De chip zal deze druk waarschijnlijk iets omhoog schroeven, nog wel veilig, maar hoe dan ook meer en snellere slijtage vd turbo en de motor. Ook is het mogelijk door chippen, naast meer vermogen, een beter verbruik te krijgen. Doordat de motor een groter vermogen en meer koppel heeft gekregen, kost het de motor minder moeite om bijv. continu 120km/h te rijden.

Snel als je het wil, zuinig als het nodig is. Maar elk voordeeltje heb zo z'n nadeeltje (nee ik ben geen fan van de bedenker van deze uitspraak, maar hij heeft wel gelijk) en dus geef je weer in op de levensduur van je motor.

Of het een meerwaarde is bij verkoop? Ik denk juist totaal niet. Golf GTi's zijn iconen en worden ook gekocht door mensen die niet persé altijd hard rijden. Als de auto gechipt is kan een potentiële koper 2 dingen denken.
1: Das mooi, dan hoef ik 'm zelf niet meer te chippen
óf
2: Hij is gechipt... dus de vorige eigenaar vond het standaard vermogen niet groot genoeg. En wanneer vind iemand het motorvermogen van zijn auto niet meer genoeg? Als hij vaak hard rijd.

Persoonlijk zou ik bij een gechipte wagens mn vraagtekens zetten, en hem toch maar links laten liggen om niet het risico te lopen een afgetrapte wagen te kopen. Als ik graag een 2de hands gechipte auto zou willen koop ik 'm liever standaard en laat ik 'm zélf chippen, dan weet ik tenminste zeker hoe en waar het gebeurd is.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 23 Aug 2007, 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

89cheese schreef:
het is sowieso al een turbo motor daar schijn je meer winst mee te kunnen maken.
en bovendien weet ik niet of het aantal pk's echt op de achterwielen zit of op 1 of andere manier terug gerekend is naar de krukas.


Golf? vermogen op achterwielen...? je zult de voorwielen bedoelen Wink

Kan best, de ECU van die golf zal ook de laaddruk wel regelen... dan kan dat prima 45 pk opleveren. Die 200pk zijn trouwens op de krukas, niet op de wielen. Alvorens je begint het vermogen op te krikken geef ik je het zelfde advies als ik iedereen geef... pak eerst de remmen en het onderstel aan, het onderstel van een golf is nu niet echt iets om over naar huis te schrijven, en hier moet behoorlijk wat aandacht aan besteed worden als je met bijna 250pk wil gaan rondrijden op een voorwielaandrijvertje.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 23 Aug 2007, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Alvorens je begint het vermogen op te krikken geef ik je het zelfde advies als ik iedereen geef... pak eerst de remmen en het onderstel aan.

Wat versta jij onder het aanpakken van remmen en onderstel? Stel als ik ga tunen van 170pk naar +-195pk (of zoals TS van 200 naar 245pk) is het dan voldoende om sportdempers+veren gemonteerd te hebben en de standaard remblokken te vervangen door Ferodo remblokken? Of moet je het dan grondiger aanpakken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 23 Aug 2007, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt eraan wat de fabriekant standaard op de wagen gemonteerd heeft, en vooral ook wat je ermee doet, kortom, waar gebruik je de wagen voor.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
89cheese
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 April 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Vr 24 Aug 2007, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:


Golf? vermogen op achterwielen...? je zult de voorwielen bedoelen Wink


ja sorry Embarassed

maar over de remmen etc verbeteren...
als je net zo hard blijft rijden als daarvoor ist toch niet nodig opzich?
50 door een bocht met een niet gechipde golf is het zelfde als 50 door de bocht met een gechipde golf of niet dan?
_________________
1.8T 20V
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 24 Aug 2007, 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, niet dan... je gaat dat vermogen niet toevoegen om het niet te gebruiken, uiteindelijk zul je sportiever gaan rijden, vermogen is leuk, maar je moet t ook onder controlle kunnen houden. Mijn remmen waren totaal onvoldoende voor het nieuwe vermogen en zijn niet voor niets geupgrade... Tis niet alleen je eige leven dat je in de hand hebt. Wanneer je een ongeval zou krijgen en bij een technisch onderzoek blijkt dat je ondermaatse remmen voor het vermogen onder de kap hebt, maak je borst dan maar nat! Surprised
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
G40BOY
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 25 Augustus 2007
Posts: 7
Woonplaats: zwijndrecht
PostGeplaatst: Za 25 Aug 2007, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik sluit mij aan bij vlokman ik ga 5 september mijn seat cordoba laten chippen bij JD-ENGINEERING kijk maar eens op de site http://www.jdengineering.nl/
ze staan zeer bekend om kwaliteit te leveren zelf een polo G4O gehad volledig aangepakt door JD en ik moet zeggen heel goe gedaan en geen problemen gehad

bij JD heb je altijd ook testbank dat gebeurt bij DMT bv niet

ik vind chippen tof niet voor de pk's maar voor het koppel daar heb je meer plezier van vindt ik

voor TDI motoren 1 adres JD in nederland het is wel vanaf antwerpen 235 KM rijden maar heb ik er wel voor over

en als dit voor je te ver is heb ik ook al veel goede dingen gehoord over HEINZ tuning en dit is in belgie

veel succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
89cheese
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 April 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Zo 26 Aug 2007, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

we hadden een afspraak gemaakt bij ziptuning btw maar die ging niet door (monteur in het ziekenhuis)
dus nog even afwachten.
_________________
1.8T 20V
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 26 Aug 2007, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

heinz heeft inderdaad ook een goed enaam in belgie..
maar zoals ik zij voor VAG moet je bij jd zijn.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
89cheese
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 April 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Do 20 Sep 2007, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Chiptuning gaat hoogst waarschijnlijk niet door.
Er kwamen allemaal dingen tussendoor waardoor het opgeschoven moest worden(inbraak, verjaardagen, familie dingen, etc)
Nu wil mijn pa zijn auto inruilen en een golf r32 halen.
Tenminste als hij genoeg terug krijgt voor zijn huidige auto(krijgt nu 8000 minder terug van de nieuwwaarde, en wil minimaal 2000 meer terug krijgen)
_________________
1.8T 20V
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 20 Sep 2007, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

inbraak is altijd *** Sad
en ik heb van mensen gehoord dat de golf r32 ook *** is
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
89cheese
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 April 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Do 20 Sep 2007, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:

en ik heb van mensen gehoord dat de golf r32 ook *** is


weet je ook waarom?
_________________
1.8T 20V
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB