Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 6:57 Onderwerp: |
|
|
|
Met een beetje mazzel laten we hem zaterdag al chippen, ik post dan wel wat we er van merken. _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 7:28 Onderwerp: |
|
|
|
daarom 1 goede raad chippen is goed te doen maar laat het niet doen bij de geodkoopste. doe rondvraag ga vooral veel golf of vw forums af. doe navraag kijk hoe het zit met garanties... daarom dat ik jd engineering aanraad. want een slechte chipboer doet meer kapot dan dat hij goed doet. en dat zit je op het einde zelf met de problemen. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:25 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Antigram denk maar niet dat ie EN meer vermogen krijgt EN zuiniger wordt.
Je kunt 'm zuiniger laten chippen en dan lever je wat vermogen in, of op maximaal haalbaar vermogen laten chippen maar dan zal die meer gaan zuipen.
|
jawel hoor, maar dan hebben we het over winsten van 5 tot 10 pk. bij 45 pk winst gaat je auto idd zeker weten meer zuipen
daarom zei ik ook MEESTAL |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 13:11 Onderwerp: |
|
|
|
Die winst is zeer goed mogelijk hoor. De meeste turbo auto's hebben van fabrieksaf een redelijk lage (veilige) turbo druk. De chip zal deze druk waarschijnlijk iets omhoog schroeven, nog wel veilig, maar hoe dan ook meer en snellere slijtage vd turbo en de motor. Ook is het mogelijk door chippen, naast meer vermogen, een beter verbruik te krijgen. Doordat de motor een groter vermogen en meer koppel heeft gekregen, kost het de motor minder moeite om bijv. continu 120km/h te rijden.
Snel als je het wil, zuinig als het nodig is. Maar elk voordeeltje heb zo z'n nadeeltje (nee ik ben geen fan van de bedenker van deze uitspraak, maar hij heeft wel gelijk) en dus geef je weer in op de levensduur van je motor.
Of het een meerwaarde is bij verkoop? Ik denk juist totaal niet. Golf GTi's zijn iconen en worden ook gekocht door mensen die niet persé altijd hard rijden. Als de auto gechipt is kan een potentiële koper 2 dingen denken.
1: Das mooi, dan hoef ik 'm zelf niet meer te chippen
óf
2: Hij is gechipt... dus de vorige eigenaar vond het standaard vermogen niet groot genoeg. En wanneer vind iemand het motorvermogen van zijn auto niet meer genoeg? Als hij vaak hard rijd.
Persoonlijk zou ik bij een gechipte wagens mn vraagtekens zetten, en hem toch maar links laten liggen om niet het risico te lopen een afgetrapte wagen te kopen. Als ik graag een 2de hands gechipte auto zou willen koop ik 'm liever standaard en laat ik 'm zélf chippen, dan weet ik tenminste zeker hoe en waar het gebeurd is. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 23 Aug 2007, 16:31 Onderwerp: |
|
|
|
89cheese schreef: |
het is sowieso al een turbo motor daar schijn je meer winst mee te kunnen maken.
en bovendien weet ik niet of het aantal pk's echt op de achterwielen zit of op 1 of andere manier terug gerekend is naar de krukas. |
Golf? vermogen op achterwielen...? je zult de voorwielen bedoelen
Kan best, de ECU van die golf zal ook de laaddruk wel regelen... dan kan dat prima 45 pk opleveren. Die 200pk zijn trouwens op de krukas, niet op de wielen. Alvorens je begint het vermogen op te krikken geef ik je het zelfde advies als ik iedereen geef... pak eerst de remmen en het onderstel aan, het onderstel van een golf is nu niet echt iets om over naar huis te schrijven, en hier moet behoorlijk wat aandacht aan besteed worden als je met bijna 250pk wil gaan rondrijden op een voorwielaandrijvertje. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Do 23 Aug 2007, 20:23 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Alvorens je begint het vermogen op te krikken geef ik je het zelfde advies als ik iedereen geef... pak eerst de remmen en het onderstel aan. |
Wat versta jij onder het aanpakken van remmen en onderstel? Stel als ik ga tunen van 170pk naar +-195pk (of zoals TS van 200 naar 245pk) is het dan voldoende om sportdempers+veren gemonteerd te hebben en de standaard remblokken te vervangen door Ferodo remblokken? Of moet je het dan grondiger aanpakken? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 23 Aug 2007, 21:24 Onderwerp: |
|
|
|
Ligt eraan wat de fabriekant standaard op de wagen gemonteerd heeft, en vooral ook wat je ermee doet, kortom, waar gebruik je de wagen voor. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Vr 24 Aug 2007, 9:27 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Golf? vermogen op achterwielen...? je zult de voorwielen bedoelen
|
ja sorry
maar over de remmen etc verbeteren...
als je net zo hard blijft rijden als daarvoor ist toch niet nodig opzich?
50 door een bocht met een niet gechipde golf is het zelfde als 50 door de bocht met een gechipde golf of niet dan? _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 24 Aug 2007, 13:52 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, niet dan... je gaat dat vermogen niet toevoegen om het niet te gebruiken, uiteindelijk zul je sportiever gaan rijden, vermogen is leuk, maar je moet t ook onder controlle kunnen houden. Mijn remmen waren totaal onvoldoende voor het nieuwe vermogen en zijn niet voor niets geupgrade... Tis niet alleen je eige leven dat je in de hand hebt. Wanneer je een ongeval zou krijgen en bij een technisch onderzoek blijkt dat je ondermaatse remmen voor het vermogen onder de kap hebt, maak je borst dan maar nat! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| G40BOY Newbie
| Geregistreerd op: 25 Augustus 2007 | Posts: 7 | Woonplaats: zwijndrecht |
|
Geplaatst: Za 25 Aug 2007, 23:14 Onderwerp: |
|
|
|
ik sluit mij aan bij vlokman ik ga 5 september mijn seat cordoba laten chippen bij JD-ENGINEERING kijk maar eens op de site http://www.jdengineering.nl/
ze staan zeer bekend om kwaliteit te leveren zelf een polo G4O gehad volledig aangepakt door JD en ik moet zeggen heel goe gedaan en geen problemen gehad
bij JD heb je altijd ook testbank dat gebeurt bij DMT bv niet
ik vind chippen tof niet voor de pk's maar voor het koppel daar heb je meer plezier van vindt ik
voor TDI motoren 1 adres JD in nederland het is wel vanaf antwerpen 235 KM rijden maar heb ik er wel voor over
en als dit voor je te ver is heb ik ook al veel goede dingen gehoord over HEINZ tuning en dit is in belgie
veel succes |
|
Naar boven |
|
|
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Aug 2007, 13:42 Onderwerp: |
|
|
|
we hadden een afspraak gemaakt bij ziptuning btw maar die ging niet door (monteur in het ziekenhuis)
dus nog even afwachten. _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Zo 26 Aug 2007, 18:38 Onderwerp: |
|
|
|
heinz heeft inderdaad ook een goed enaam in belgie..
maar zoals ik zij voor VAG moet je bij jd zijn. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Do 20 Sep 2007, 17:40 Onderwerp: |
|
|
|
Chiptuning gaat hoogst waarschijnlijk niet door.
Er kwamen allemaal dingen tussendoor waardoor het opgeschoven moest worden(inbraak, verjaardagen, familie dingen, etc)
Nu wil mijn pa zijn auto inruilen en een golf r32 halen.
Tenminste als hij genoeg terug krijgt voor zijn huidige auto(krijgt nu 8000 minder terug van de nieuwwaarde, en wil minimaal 2000 meer terug krijgen) _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 20 Sep 2007, 17:47 Onderwerp: |
|
|
|
inbraak is altijd ***
en ik heb van mensen gehoord dat de golf r32 ook *** is _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Do 20 Sep 2007, 17:55 Onderwerp: |
|
|
|
antigram schreef: |
en ik heb van mensen gehoord dat de golf r32 ook *** is |
weet je ook waarom? _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
|
|