Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| peet84 Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Juli 2007 | Posts: 307 | Woonplaats: maassluis |
|
Geplaatst: Vr 20 Jul 2007, 21:33 Onderwerp: een tik inde motor |
|
|
|
wie heeft er enig iedee wat hetzou kunnen wezen
het is een 6.5lieter turbo diesel
de verstuivers zijn het niet een ook de hydoliese kleppen niet
wie kan mij helpen |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2007, 10:39 Onderwerp: |
|
|
|
lagers? kantelende zuigers? klep verbrand? _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2007, 16:21 Onderwerp: |
|
|
|
Tuimelaar? ingesleten krukas? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| peet84 Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Juli 2007 | Posts: 307 | Woonplaats: maassluis |
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2007, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
lager moet ik nog naar kijken kantelzuiger nee want heb normale compressie en geen klep vebrand
tuimelaars zal ik nog naar kijken krukas is het ook niet _________________ Bandit 4 project
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2007, 19:13 Onderwerp: |
|
|
|
Misschien de spanner van de distributie versleten? ik weet niet zeker of er op zo'n blok een distributieketting ligt ipv en riem maar als het een ketting is gaat deze natuurlijk ook tikken als de spanner slecht is _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| peet84 Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Juli 2007 | Posts: 307 | Woonplaats: maassluis |
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2007, 8:56 Onderwerp: |
|
|
|
nee de spanner zit / zat er op
ik heb het blok nu op een tafel liggen om hem van binnen te gaan bekijken _________________ Bandit 4 project
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2007, 11:43 Onderwerp: |
|
|
|
Ik neem aan dat je al gecontroleerd had of je nog
genoeg olie had en het filter niet verstopt is!?
Je wilt ze niet de kost geven die dat vergeten... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| peet84 Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Juli 2007 | Posts: 307 | Woonplaats: maassluis |
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2007, 11:47 Onderwerp: |
|
|
|
dat ben ik niet vergeten zelfs de importeur kon het niet tuisbrengen
en zij dat het beste een motor wissel kon worden
dus ben ik maar zelf aan deslag gegaan
een nieuwe motor kan eraltijd nog wel in _________________ Bandit 4 project
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 5 Aug 2007, 9:11 Onderwerp: |
|
|
|
Te zonde dat je t nu uit elkaar hebt liggen, had de tik graag gehoord. Nu alles uit elkaar ligt is dit nogal lastig te zeggen. Kan iets simpels zijn als n verstopte hydraulische klepstoter, tot alles dat beweegt in n motor...
Zelfs een heengaande injector kan een tikgeluid produceren. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| peet84 Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Juli 2007 | Posts: 307 | Woonplaats: maassluis |
|
Geplaatst: Zo 5 Aug 2007, 10:57 Onderwerp: |
|
|
|
ik weet het in middels heb het gevonden
1 nokken as
2 hydro stoters
3 krukas lagers +lager schalen
dus nu maar bestellen en weer op bouwen _________________ Bandit 4 project
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 5 Aug 2007, 22:20 Onderwerp: |
|
|
|
Al die drie dingen samen tegelijk stuk?
(VEEL) Te lang door gereden met je olie ofzo? Zo nee zou ik de oliepomp ook ff nakijken! Maybe oliedruk metertje erbij nemen ter voorkoming van herhaling. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| peet84 Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Juli 2007 | Posts: 307 | Woonplaats: maassluis |
|
Geplaatst: Ma 6 Aug 2007, 8:55 Onderwerp: |
|
|
|
de eerstem 2 komen door elkaar te verzieke
hydro rollers is vast geslagen en is gaan schrapen op de nokken as daar door is er staal slijpsel vrijgekomen en is met de olie door het blok verhuist en heeft daar nog wat inderdelen mee genomen
en ik moet je zeggen het is pas gekomen na een olie verversing ik vervan altijd mijn olie bij 5000km dus dat vind ik niet veel (omdat het in het bgoekje staat voor goed onderhoud)
is zo'n hydro stoter zitten namelijk naald lagers wie heeft het ooit verzonnen maar naar 200 000km waren ze gewoon op _________________ Bandit 4 project
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 6 Aug 2007, 13:14 Onderwerp: |
|
|
|
Moet je eens proberen uit te rekenen hoeveel omwentelingen die naaldjes gemaakt hebben in die 200.000km...
Ik denk neit dat je dat zou halen met glijlagers, hoe goed je het ook smeert... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| peet84 Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Juli 2007 | Posts: 307 | Woonplaats: maassluis |
|
Geplaatst: Ma 6 Aug 2007, 15:18 Onderwerp: |
|
|
|
ga ik niet eens proberen maar ok ze waren nu wel op dus maar nieuwe besteld _________________ Bandit 4 project
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 29 Aug 2007, 7:27 Onderwerp: |
|
|
|
Jah, dat is inderdaad slijtage... niks aan te doen.
Als je lagers van krukas en drijfstangen naar hun grootje zijn laat dan ook de krukas even opmeten bij een erkend revisiebedrijf, en indien nodig afdraaien en bestel de juiste overmaat lagers erbij. Wanneer die ingesleten zou zijn en je plaatst m nu terug met nieuwe standaard lagers draait ie je vrij snel weer stuk, velen bij SXOC maken deze fout wanneer ze de drijfstanglagers van hun SX gaan vervangen na de bekende big-end ratel gehoord te hebben. In het ergste geval draait n lager je door, dan heb je zo een vastloper... het laatste dat je wil denk ik! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|