Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Past de 320 e46motor in mijn E36???
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom koop ik ook niet zomaar een blok dat op marktplaats staat met de tekst: 'perfect in orde lage kilometerstand'. Terwijl de meeste het niet eens kunnen aantonen.
Ik zit bijna alleen maar tussen de bmw gekken (familie, kennissen, clubs) en een nieuw blok zal ik dan ook altijd van een bekende kopen zodat ik weet in wat voor staat het blok is  Wink

En nogmaals: als je lang van een bmw wil genieten moet je er absoluut geen turbo op knallen want dat vinden ze niet lekker! Heb al vaak genoeg gezien dat na 1 of 2 jaar het blok compleet naar de *** is door de turbo terwijl het blok daarvoor perfect in orde was. Als je goed turbo wil rijden moet je een japanner of zoiets kopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Jup! Japs rule! Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Jup! Japs rule! Cool

en
Longbow schreef:
Alle japanse meuk is goede meuk!

maar
Longbow schreef:
Huidige auto________________________VW Polo 86c 1.3i uit '91, bourdeaux rood


leg eens uit???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap niet waarom jij je zorgen maakt over een blokje met 200K op de teller als die goed loopt lopen laten tot je vanzelf begint te merken dat het blokje het minder goed begint te doen.
en dan reviseren.
das het goedkoopste en eenvoudigste.
en dat hoeft niet altijd een volledige revisie te zijn.
ik heb laast ook een blokje gekocht en dat wordt gereviseert.
maar niet helemaal waarom nieuwe krukas lagers er op als die wat er nu op zitten nog in perfecte staat zijn?
waarom nieuwe zuigerveren als die nog goed zijn waarom honen als dat niet hoeft?
in jou geval is dat wat anders ik zou gewoon rijden met het blok en dat hij 200 000 op de teller heeft staan wil niet zeggen dat die niet betrouwbaar is.
ik meen me te herinneren dat de max van max ook tegen de 300K zat.
en die was ook betrouwbaar.
assie van ma heeft er ook onderhand 230K op zitten en loopt als een zonnetje.
in de vs heeft men een gezegde "if something ain't broke don't try to fiks it!  Wink  gewoon rijden er mee, op tijd het normale onderhoud plegen distrie riem vervangen olie verversen enz. en dan haalt die met normaal rijden zeker nog 100 a 150K km.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Kon de polo voor 100E van mn ma over kopen aangezien ze een nieuwe auto gekocht had, dus ja! Cool Genoeg uitleg zo? Razz
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

ja hoor  Laughing
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
...Ik meen me te herinneren dat de max van max ook tegen de 300K zat. En die was ook betrouwbaar...


Dat dacht ik eerst ook, maar Max zei laatst nog dat de max van hem toen toch ook aardig wat gebreken begon te krijgen...
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Maar wát zijn dan de problemen die BMW blokken krijgen met een turbo?

Normaal gezien zijn problemen er om opgelost te worden Very Happy En Max heeft 't vaak genoeg gezegd, gebruik van de juiste onderdelen die deze vermogens aan kunnen, goede afstelling, en onderhoud heel goed bijhouden is absoluut een MUST als je een turbowagen rijdt...
Olie verwisselen elke 5k is bijvoorbeeld geen overbodige luxe... Goed warmrijden is ongelofelijk belangrijk, evenals het laten koelen van de turbo na een rit... En zo is er nog wel meer...
_________________




Laatst aangepast door Jesse op Wo 11 Jul 2007, 19:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Olie verwisselen om de 5k... Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Oeps nummertje teveel, ff verbeterd Embarassed
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
greenthumb
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juli 2007
Posts: 7
Woonplaats: oostkamp
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

eigenlijk als je het zo allemaal hoort dan lijkt het me inderdaad beter om het huidige blok te houden en ze bij problemen te reviseren
turbo's en dergelijke lijken me niet nodig gezien het toch wel redelijke vermogen van de wagen
ik ga zowiso mijn motor eens laten uitlezen
de revisie firma in de buurt hier zegt dat hij me dan duidelijk kan zeggen of het al de moeite is om een revisie uit te voeren of dat ik nog beter wat zo blijf rijden
in elk geval gaat de motor eens binnen voor een super onderhoud en nieuwe riem
dan eens wat km mee doen zodat ik de voordelen en de gebreken van de auto leer kennen voor ik serieus begin te investeren
thx voor de reply's
grz
_________________
why drink and drive if you can smoke and fly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Doe even een cilinder lektest ook, weet je meteen of je zuigerveren en klepafdichtingen nog in orde zijn, beter om problemen op te lossen voor t ernstige problemen zijn.

Mijn vorige SX had versleten zuigerveren, verzwegen door verkoper en verborgen door te dikke olie in t blok te mikken. Resultaat was er onwetend mee rijden, ervanuitgaan dat het blok in orde is, met als gevolg 2 kantelende zuigers. Had de verkoper me dit gezegd, had ik het blok laten honen en nieuwe zuigerveren geplaatst. Voor maximaal 500 euro klaar geweest, zou dan ook nog nieuwe lagerschalen gemonteerd hebben. Gezien krukas, drijfstangen, zuigerwanden en zuigers onbeschadigd waren hoefde die niet vervangen te worden. Kosten zouden bestaan uit:

- Setje zuigerveren
- Setje lagers
- Setje pakkingen en keringen
- Set riemen
- Filters
- Vloeistoffen

en t blok was weer perfect geweest. Revisie hoeft niet duur te zijn als je op tijd erbij bent. Je weet wel wat je dan hebt, met een 2e hands blok nooit.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
greenthumb
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juli 2007
Posts: 7
Woonplaats: oostkamp
PostGeplaatst: Do 12 Jul 2007, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

wel spurlie, jij hebt gelijk
ben prijs gaan vragen  bij clays revisie in moerbrugge en zij hebben wel een goede naam. onder de 2500 moet je niet afkomen voor een (echt volledige)revisie.
ze nemen dan ook een moment opname van de druk proef van de cilinder kop
hij zegt ook als de drukproef goed is op dat moment, dat het een garantie is dat de kop niet stuk gaat, wand dikte kan al serieus geminderd zijn maar toch goed op dat moment
hij raad me ook aan om een blok met onderhoudsboekje te kopen en die er in te leggen
maar voor de rest vond ook hij 200d km niet genoeg om een revisie te doen of te vervangen

ga dus even de buiten en binnenkant onder handen nemen en eerst eens de kat uit de boom kijken
als het blok goed blijft mag hij blijven en zoniet gaat hij er onverbiddelijk uit

thanks voor jullie leuke replies over dit onderwerp

dan nog een smaak vraagje Wink

zal ik mijn m 3 interieur créme kleurig laten overtrekken met leer of gewoon in het zwart, wel rekening houden dat ik een zwarte 4deurs heb
misschien zal het wel een beetje te zwart zijn vrees ik

groeten
_________________
why drink and drive if you can smoke and fly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Do 12 Jul 2007, 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

creme.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 12 Jul 2007, 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Image Hosted by ImageShack.us
creme zou ik ook doen  Wink
ik heb laatst ook een compleet zwart interieur gezien maar dat ziet er direct zo gothic uit Razz
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB