Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 17:51 Onderwerp: |
|
|
|
Daarom koop ik ook niet zomaar een blok dat op marktplaats staat met de tekst: 'perfect in orde lage kilometerstand'. Terwijl de meeste het niet eens kunnen aantonen.
Ik zit bijna alleen maar tussen de bmw gekken (familie, kennissen, clubs) en een nieuw blok zal ik dan ook altijd van een bekende kopen zodat ik weet in wat voor staat het blok is
En nogmaals: als je lang van een bmw wil genieten moet je er absoluut geen turbo op knallen want dat vinden ze niet lekker! Heb al vaak genoeg gezien dat na 1 of 2 jaar het blok compleet naar de *** is door de turbo terwijl het blok daarvoor perfect in orde was. Als je goed turbo wil rijden moet je een japanner of zoiets kopen. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:14 Onderwerp: |
|
|
|
Jup! Japs rule! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:18 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Jup! Japs rule! |
en
Longbow schreef: |
Alle japanse meuk is goede meuk! |
maar
Longbow schreef: |
Huidige auto________________________VW Polo 86c 1.3i uit '91, bourdeaux rood |
leg eens uit??? |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:22 Onderwerp: |
|
|
|
Ik snap niet waarom jij je zorgen maakt over een blokje met 200K op de teller als die goed loopt lopen laten tot je vanzelf begint te merken dat het blokje het minder goed begint te doen.
en dan reviseren.
das het goedkoopste en eenvoudigste.
en dat hoeft niet altijd een volledige revisie te zijn.
ik heb laast ook een blokje gekocht en dat wordt gereviseert.
maar niet helemaal waarom nieuwe krukas lagers er op als die wat er nu op zitten nog in perfecte staat zijn?
waarom nieuwe zuigerveren als die nog goed zijn waarom honen als dat niet hoeft?
in jou geval is dat wat anders ik zou gewoon rijden met het blok en dat hij 200 000 op de teller heeft staan wil niet zeggen dat die niet betrouwbaar is.
ik meen me te herinneren dat de max van max ook tegen de 300K zat.
en die was ook betrouwbaar.
assie van ma heeft er ook onderhand 230K op zitten en loopt als een zonnetje.
in de vs heeft men een gezegde "if something ain't broke don't try to fiks it! gewoon rijden er mee, op tijd het normale onderhoud plegen distrie riem vervangen olie verversen enz. en dan haalt die met normaal rijden zeker nog 100 a 150K km. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:23 Onderwerp: |
|
|
|
Kon de polo voor 100E van mn ma over kopen aangezien ze een nieuwe auto gekocht had, dus ja! Genoeg uitleg zo? _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:24 Onderwerp: |
|
|
|
ja hoor _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 18:32 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
...Ik meen me te herinneren dat de max van max ook tegen de 300K zat. En die was ook betrouwbaar... |
Dat dacht ik eerst ook, maar Max zei laatst nog dat de max van hem toen toch ook aardig wat gebreken begon te krijgen... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 19:17 Onderwerp: |
|
|
|
Maar wát zijn dan de problemen die BMW blokken krijgen met een turbo?
Normaal gezien zijn problemen er om opgelost te worden En Max heeft 't vaak genoeg gezegd, gebruik van de juiste onderdelen die deze vermogens aan kunnen, goede afstelling, en onderhoud heel goed bijhouden is absoluut een MUST als je een turbowagen rijdt...
Olie verwisselen elke 5k is bijvoorbeeld geen overbodige luxe... Goed warmrijden is ongelofelijk belangrijk, evenals het laten koelen van de turbo na een rit... En zo is er nog wel meer... _________________
Laatst aangepast door Jesse op Wo 11 Jul 2007, 19:27, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 19:26 Onderwerp: |
|
|
|
Olie verwisselen om de 5k... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 19:27 Onderwerp: |
|
|
|
Oeps nummertje teveel, ff verbeterd _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| greenthumb Newbie
| Geregistreerd op: 9 Juli 2007 | Posts: 7 | Woonplaats: oostkamp |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 20:11 Onderwerp: |
|
|
|
eigenlijk als je het zo allemaal hoort dan lijkt het me inderdaad beter om het huidige blok te houden en ze bij problemen te reviseren
turbo's en dergelijke lijken me niet nodig gezien het toch wel redelijke vermogen van de wagen
ik ga zowiso mijn motor eens laten uitlezen
de revisie firma in de buurt hier zegt dat hij me dan duidelijk kan zeggen of het al de moeite is om een revisie uit te voeren of dat ik nog beter wat zo blijf rijden
in elk geval gaat de motor eens binnen voor een super onderhoud en nieuwe riem
dan eens wat km mee doen zodat ik de voordelen en de gebreken van de auto leer kennen voor ik serieus begin te investeren
thx voor de reply's
grz _________________ why drink and drive if you can smoke and fly |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 11 Jul 2007, 22:12 Onderwerp: |
|
|
|
Doe even een cilinder lektest ook, weet je meteen of je zuigerveren en klepafdichtingen nog in orde zijn, beter om problemen op te lossen voor t ernstige problemen zijn.
Mijn vorige SX had versleten zuigerveren, verzwegen door verkoper en verborgen door te dikke olie in t blok te mikken. Resultaat was er onwetend mee rijden, ervanuitgaan dat het blok in orde is, met als gevolg 2 kantelende zuigers. Had de verkoper me dit gezegd, had ik het blok laten honen en nieuwe zuigerveren geplaatst. Voor maximaal 500 euro klaar geweest, zou dan ook nog nieuwe lagerschalen gemonteerd hebben. Gezien krukas, drijfstangen, zuigerwanden en zuigers onbeschadigd waren hoefde die niet vervangen te worden. Kosten zouden bestaan uit:
- Setje zuigerveren
- Setje lagers
- Setje pakkingen en keringen
- Set riemen
- Filters
- Vloeistoffen
en t blok was weer perfect geweest. Revisie hoeft niet duur te zijn als je op tijd erbij bent. Je weet wel wat je dan hebt, met een 2e hands blok nooit. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| greenthumb Newbie
| Geregistreerd op: 9 Juli 2007 | Posts: 7 | Woonplaats: oostkamp |
|
Geplaatst: Do 12 Jul 2007, 14:45 Onderwerp: |
|
|
|
wel spurlie, jij hebt gelijk
ben prijs gaan vragen bij clays revisie in moerbrugge en zij hebben wel een goede naam. onder de 2500 moet je niet afkomen voor een (echt volledige)revisie.
ze nemen dan ook een moment opname van de druk proef van de cilinder kop
hij zegt ook als de drukproef goed is op dat moment, dat het een garantie is dat de kop niet stuk gaat, wand dikte kan al serieus geminderd zijn maar toch goed op dat moment
hij raad me ook aan om een blok met onderhoudsboekje te kopen en die er in te leggen
maar voor de rest vond ook hij 200d km niet genoeg om een revisie te doen of te vervangen
ga dus even de buiten en binnenkant onder handen nemen en eerst eens de kat uit de boom kijken
als het blok goed blijft mag hij blijven en zoniet gaat hij er onverbiddelijk uit
thanks voor jullie leuke replies over dit onderwerp
dan nog een smaak vraagje
zal ik mijn m 3 interieur créme kleurig laten overtrekken met leer of gewoon in het zwart, wel rekening houden dat ik een zwarte 4deurs heb
misschien zal het wel een beetje te zwart zijn vrees ik
groeten _________________ why drink and drive if you can smoke and fly |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Do 12 Jul 2007, 15:25 Onderwerp: |
|
|
|
creme. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 12 Jul 2007, 15:30 Onderwerp: |
|
|
|
creme zou ik ook doen
ik heb laatst ook een compleet zwart interieur gezien maar dat ziet er direct zo gothic uit _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|