Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Past de 320 e46motor in mijn E36???
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
greenthumb
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juli 2007
Posts: 7
Woonplaats: oostkamp
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:19    Onderwerp: past de 320 e46motor in mijn E36??? Reageer met quote

hallo
ik heb net een bmw 320berline gekocht van het e 36 model
nu heeft deze 200000km en daar ik geen liefhebber ben van zo'n hooge km stand zou ik graag mijn blok vervangen en als ik dit toch doe dan graag door een zo jong mogelijk exemplaar met weinig km
ik heb zoveel in de buitenkant, ophanging en remmen geinvesteerd en weet dan dit alleen de moeite is als er ook een betrouwbare motor in zit

of vinden jullie200000km echt belachelijk weinig om mijn motor te swappen
is er een groot zichtbaar verschil tussen de 320 en 325van vroeger en nu
zou er in principe zonder al te veel aanpassingen een E46 325 in mijn E36 320 passen en dan ook nog dat de keurders dit niet zien

alvast bedankt voor jullie reacties
groeten
_________________
why drink and drive if you can smoke and fly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Gaat het over een benzine- of dieseluitvoering?
Diesels gaan meestal bij normaal gebruik toch een stuk langer mee, en dan is 200k niet eens zo gek veel. Wil je het zekere voor het onzekere nemen, een gegarandeerd goeie motor hebben (een 2dehands met weinig km's kan nog steeds onzichtbaar een probleemblok zijn!), én voor de keuring in orde blijven, laat dan gewoon je huidige blok reviseren. Dan is die weer zo goed als nieuw.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Waarom dat blok vervangen? 2 ton is echt niet zo
enorm veel als jij denkt, ook niet voor zo'n Duitser...

Met goed onderhoud moet het volgens mij gewoon blijven lopen.
En mocht het stuk gaan kun je ALSNOG een nieuw blok steken...

Je moet het zelf weten, maar ik vind het zonde van je tijd en geld.
Als je het echt zo problematisch vind had je misschien beter een andere kunnen kopen...

Oh enne, welkom natuurlijk!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
greenthumb
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juli 2007
Posts: 7
Woonplaats: oostkamp
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

bij mij is het een  320benzine

hoeveel gaat me dat grof weg kosten dan om mijn motor in nieuwe staat te brengen?
alvast bedankt
_________________
why drink and drive if you can smoke and fly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Moet je even bij een revisiebedrijf naar informeren. Dat verschilt per blok, hangt ook af van wat je precies allemaal wel en niet wil laten doen, en kan mogelijk ook per bedrijf nog een beetje verschil in zitten.
Gewoon eens bij een paar bedrijven langs gaan en dan kunnen ze je precies vertellen wat de mogelijkheden zijn en bijhorend prijskaartje.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
greenthumb
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juli 2007
Posts: 7
Woonplaats: oostkamp
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

zo'n probleem vind ik het niet en momenteel rijd hij prima maar ik heb me laten wijsmaken dat het toch stilaan tijd zou worden
maar je hoort zoveel he
de man van het revisie bedrijf hier in de buurt vond het ook niet zo gek veel hoor, en zou gewoon wachten tot er panne uitbreekt
maar doe ik dan niet meer schade als iets stuk springt, het is niet zoals bij de ditributie riem die de kleppen kan beschadigen?? of toch Smile
_________________
why drink and drive if you can smoke and fly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
greenthumb
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juli 2007
Posts: 7
Woonplaats: oostkamp
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

maar devraag rest, als ik toch een nieuw blok steek,

past de 320 van een E46 dan in een 320 E36
en zo ja wat moet er zeker veranderen
grz
_________________
why drink and drive if you can smoke and fly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Distributie hor je eens in de zoveel tijd te vervangen, dus dat valt onder goed onderhoud...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

greenthumb schreef:
past de 320 van een E46 dan in een 320 E36
en zo ja wat moet er zeker veranderen

DAT kun je beter op een BMW-forum vragen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 9 Jul 2007, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Als een distributieriem knapt hou je er inderdaad flinke schade aan je kleppen aan over. Maar als je het onderhoud van je blok goed bijhoudt of laat bijhouden, hoef je daar niet voor te vrezen. Slijtage aan deze riem zie je niet, en daarom wordt deze bij onderhoud om de 50k-100k (verschilt per type auto, stand is door fabrikant voorgeschreven) vervangen.
Van BMW's weet ik dat als het onderhoud zijn hele leven goed is bijgehouden (dus riem op tijd vervangen, bougies, regelmatig schone olie + oliefilter erin, en alles even controleren) en hij wordt goed behandeld (niet aftrappen, altijd netjes warmrijden) dat die met gemak een stuk meer dan 200k aan kan.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 10 Jul 2007, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou liever je huidige blok voor dat geld reviseren en n beetje modden. Meer fun voor t zelfde geld!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom in godsnaam een 320 blok van een e46 in je e36 lepelen? Kost je alleen maar bergen met geld en je schiet er (bijna) niks mee op! Een goede revisie gaat je ook bakken met geld kosten en is het absoluut niet waard.

Wat betreft die kilometerstand zou dit blok dat MAKKELIJK moeten kunnen hebben, met goed onderhoud (riempjes vervangen, vloeistoffen vervangen, filtertjes, etc.) zou het blok nog 1 á 2 ton mee moeten gaan, het is geen fransoos! Laughing

Maar als je dan toch een ander blok er in wil hangen kan je toch veel beter een e36 325 blok erin hangen? Dat is gewoon plug en play, een stuk goedkoper en je krijgt er een flinke hap vermogen extra bij! Mocht je serieuze interesse hebben dan weet ik nog wel iemand die een 325 motor heeft liggen met 192 pk  Wink

Om even op je vraag te komen. Ik weet niet precies hoe het zit met een e46 blok in een e36, ik ben meer thuis in de e30's (waarbijna ieder bmw blok in past  Razz ).
Maar ga er maar vanuit als je het gaat doen dat je dan je uitlaatlijn, bak, etc allemaal moet vervangen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Een goede revisie gaat je ook bakken met geld kosten en is het absoluut niet waard.


En dit baseer je op?

Een goed revisie bedrijf zal geen onderdelen vervangen die niet nodig zijn, niet opboren als enkel honen zat op is.

Als nog niets stuk is aan die motor zou het volgende lijstje meer dan zat moeten zijn voor een behoorlijk potent motortje ervan te maken:

- nieuwe zuigerveren en lagers
- nieuwe pompen (preventief)
- nieuwe pakkingen en keringen
- compressieverlagingsplaat of all out gaan en zuigers met lagere compressie plaatsen

Vervolgens n piggyback fuelcomputer / goedkoop stand alone (megasquirt) en n leuke turbo erop en je gaat vies ver over die 192pk heen, 300pk moet totaal geen probleem zijn.

Weet niet wat een 2.5 blok kost verder, maar bovenstaande hoeft de jackpot niet te kosten als je bereid bent je handen vuil te maken. Denk dat je met n eurotje of 2500 een heel eind komt! Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Nou onder de 1000 euro heb je er al een 2,5 blok in hangen met ook 192 pk of meer (blok kost net paar honderd euro), kun je de rest van de euri's lekker voor andere dingen gebruiken (bv nokkenasjes of chip) Wink Je eigen blok kan je dan natuurlijk weer verkopen wat weer wat extra euri's opleverd.
Voor 2500 euro kan je net zo goed een e36 M3 blok erin lepelen, levert je tenminste nog een soepel lopende moter op met meer dan genoeg vermogen.

En waar ik dat op baseer?
Ten eerste zou ik een revisie laten doen bij een goed revisiebedrijf waarvan bekend is die goed werk afleveren (anders wordt het later huilen), deze zullen ook een aardig uursalaris verdienen (niet revisiebedrijf Hollanders bijvoorbeeld-->veel slechte ervaringen van gehoord). Het blok moet bijna helemaal uit elkaar dus reken maar uit. Met een revisie ben je ZEKER niet klaar onder de 1000 euro, of je moet al een beunhaas kennen die je vertrouwd (hoewel het zelfs dan moeilijk wordt onder de 1000 te blijven denk ik).
Verder is dit een 6 cilinder met 24 kleppen!! Dus reken voor die zuigerveren/klepstoters/etc maar alvast 24 X de prijs ben je al een heel end en dan heb je enkel pas de onderdelen etc etc Wink
Voor 2500 euro heb je de moter echt niet gereviseerd plus ook nog eens een turbo gemonteerd (Misschien op de el-cheapo manier maar dan wordt het later ook weer huilen). Niet iedereen heeft zomaar ff 2500 euro of meer op zijn rekening staan  Wink

Aan jou de vraag hoelang het blokje blijft leven op de manier (en geblazen op 300pk) zoals jij hierboven hebt beschreven? Bmw's vinden turbo's niet zo lekker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Jul 2007, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom is revisie, goed onderhoud en aanpassen waar nodig ook een belangrijke basis vooraleer aan een turbo te beginnen.

En buiten die hele turbo om, met een gereviseerd blok weet je wat je hebt: een nieuw goed blok dat weer een hele tijd gaat meekunnen.
Met een tweedehands blok weet je dat nooit. Het kan volgens een eerste indruk goed lijken maar zwaar verwaarloosd zijn, achterstallig onderhoud hebben, koud afgetrapt zijn geweest, en verborgen gebreken hebben die later ineens boven komen. 1000 Eur armer, ga terug naar start, u ontvangt geen 10.000 Eur
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB