Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Viperium Newbie
| Geregistreerd op: 27 Juni 2007 | Posts: 2 | Woonplaats: Almere |
|
Geplaatst: Wo 27 Jun 2007, 13:14 Onderwerp: NOS kit vraagje |
|
|
|
Beste Forumleden/beheerders,
Ik heb een vraagje,
Als je een NOS(nitrous oxide) kit hebt in je auto en aangesloten,
Kom je dan nog steeds door de keuring?
Of moet je hem weer weghalen en dan laten keuren ?
B.V.D,
Dennis aKa Viperium |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 27 Jun 2007, 13:53 Onderwerp: |
|
|
|
In Nederland kom je dan niet door de keuring geloof ik. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Wo 27 Jun 2007, 14:00 Onderwerp: |
|
|
|
jeah _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 27 Jun 2007, 14:20 Onderwerp: |
|
|
|
volgens mij komt hij er wel doorheen als de tank leeg is _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 27 Jun 2007, 15:28 Onderwerp: |
|
|
|
Zelfs als de tank vol is, kom je er doorheen.
NOS is niet je hoofd brandstof. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| collie Advanced Member
| Geregistreerd op: 1 Juni 2005 | Posts: 547 | Woonplaats: Puth |
|
Geplaatst: Wo 27 Jun 2007, 16:17 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
Zelfs als de tank vol is, kom je er doorheen.
NOS is niet je hoofd brandstof. |
Dat dacht ik ook maar kan het niet met zekerheid zeggen _________________ Life's a game.... Play it!! |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 27 Jun 2007, 16:34 Onderwerp: |
|
|
|
er was hier toch ook een ander topic over... _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 27 Jun 2007, 20:27 Onderwerp: |
|
|
|
vlokman schreef: |
jeah |
Fok, te laat _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 10:56 Onderwerp: |
|
|
|
Bel de RDW, die vertelden mij van niet namelijk. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 11:48 Onderwerp: |
|
|
|
APK en RDW staan al sinds jaar en dag niet meer op 1 lijn.
Om een simpel voorbeeld te geven. Voor APK mag je je ramen blinderen, zolang de keurmeester maar vind dat ze genoeg licht door laten. Volgens RDW mag het totaal niet.
Volgens RDW mag je ook geen 205 banden onder een auto leggen als er org 165 op ligt (omdat je spoor breedte dan met meer dan 2% toe neemt). Voor apk geld enkel dat de banden nog goed moeten zijn.
Dus met NOS zou je gewoon door de APK moeten komen, omdat de auto ook loopt zonder NOS (hij moet voor de APK namelijk lopen op de brandstof die op kenteken staat) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 15:15 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
(omdat je spoor breedte dan met meer dan 2% toe neemt) |
Spoorbreedte neemt alleen toe als je je Offset verkleint, waardoor
de wielen verder naar buiten komen... De spoorbreedte is namelijk de afstand tussen de MIDDENS van de banden. En dan doet de breedte
van de band er niet toe, zolang de Offset (ET) gelijk is... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Viperium Newbie
| Geregistreerd op: 27 Juni 2007 | Posts: 2 | Woonplaats: Almere |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 15:49 Onderwerp: |
|
|
|
bedankt voor de informatie allemaal
Was zeer bruikbaar |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 15:51 Onderwerp: |
|
|
|
meestal worden er dan ook wel bredere velgen gemonteerd
lieft uiteraard met een alge ET want dan komen ze lekker ver naar buiten.
Dat de breedte er niet toe doet ben ik niet met je eens
neem een standaard velg 4J et 30. Schroef daar een brede velg onder bv 7J et30
Offset bij beide gelijk, maar met 7J wordt je spoor toch iets breder (of het binnen die 2% valt ff ter zijde) Omdat de band breder is, en evenveel naar binnen valt, zal het midden van de band dus iets naar buiten komen (er wordt gemeten van hart van de band, niet van de velg )
7J omdat je 205 banden niet op 4J velgen passen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 16:17 Onderwerp: |
|
|
|
Dit heeft even niets met NOS meer te maken, maar met gelijke ET zal een bredere velg en/of
band verder naar buiten komen. De ET is namelijk gemeten vanaf het midden van de velg.
De Spoorbreedte zal dus gelijk blijven omdat dat gemeten wordt tussen de middens van de banden,
die gelijk liggen met het midden van de velg en bij gelijke ET is de relatie tot de as/naaf ook gelijk. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 17:34 Onderwerp: |
|
|
|
Heb gevonden waar het spaak liep
Was in de veronderstelling dat de ET waarde, de waarde was van de naaf tot aan de binnen zijde van het wiel
Bleek dus iets minder te wezen. en wel tot het hart van het wiel
ergo, ET bepaald de spoorbreedte
_________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
|
|