Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 29 Jun 2007, 10:53 Onderwerp: |
|
|
|
... en zover ik me kan herinneren woont Vectra Bart in België en hoeft hij dus niet naar de RDW in Lelystad. Motorswappen in Nederland is al niet geheel makkelijk (om de RDW tevreden te stellen dan), denk dat het legaal krijgen van een motorswap in België nog eens 10x moeilijker/duurder is.
Zoek eerst eens uit wat je allemaal voor een keuringen moet doen om het legaal op de weg te krijgen, en ga daarna eens verder denken of het 't allemaal wel waard is. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 29 Jun 2007, 16:06 Onderwerp: |
|
|
|
Ik bedoel echt helemaal niet, Chris... Je weet zelf, net als ik, dat turbowagens wat gevoeliger zijn voor onderhoud, dat je wat vaker staat te klussen, en dat je ze op n bepaalde manier moet behandelen.... Ze luisteren wat fijner als NA motoren, en straffen je onmiddelijk af als je t bovenstaande nalaat, door middel van stukgaan. Heb je geen verstand van turbo's, rijd dan NA. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 29 Jun 2007, 23:35 Onderwerp: |
|
|
|
Of, als je dan toch turbo wilt rijden, verdiep je dan eerst even goed in het onderwerp, zorg voor documentatie die bij de auto hoort waar je blok uit komt. Want ik ben het helemaal met Max eens, bij onkundig gebruik van een turbo motor kon je nog wel eens voor nare verassingen komen te staan. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 30 Jun 2007, 11:26 Onderwerp: |
|
|
|
Tis simpel, wil je turbo swap doen, reviseer het blok meteen helemaal, van top tot teen.. je kent de geschiedenis niet. Niks is irritanter dan n blok er weer uit moeten halen omdat het blijkt niet helemaal lekker te zijn, of na een swap elke week n probleem te hebben.
En R5GTT, je hebt t helemaal door _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Focus Bart Junior Member
| Geregistreerd op: 28 Mei 2007 | Posts: 170 | Woonplaats: Neerpelt |
|
Geplaatst: Ma 2 Jul 2007, 22:01 Onderwerp: |
|
|
|
Ook hier ff verontschuldigen voor de late reactie..
(komt dus door men eindexamens en door een weekje tussenuit + verhuizen)
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties
en btw, de wijze raad hoeft hierbij niet op te houden hoor _________________ Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !! |
|
Naar boven |
|
|
| Focus Bart Junior Member
| Geregistreerd op: 28 Mei 2007 | Posts: 170 | Woonplaats: Neerpelt |
|
Geplaatst: Ma 2 Jul 2007, 22:03 Onderwerp: |
|
|
|
Ben nu afgestudeerd dus mss alsk werk vind dak er nog wa van kan gebruiken |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 2 Jul 2007, 22:48 Onderwerp: |
|
|
|
Ik klus al weer een tijdje met turbo's, en dan wel zonder allerlei injectie systemen die het moeilijker maken, maar de basis blijft hetzelfde... als je niet goed voor je turbo zorgt kom je onvermijdelijk voor hoge kosten te staan... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 2 Jul 2007, 22:54 Onderwerp: |
|
|
|
Vectra Bart schreef: |
Ben nu afgestudeerd dus mss alsk werk vind dak er nog wa van kan gebruiken |
Gefeliciteerd! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 4 Jul 2007, 5:52 Onderwerp: |
|
|
|
Jep van harte gefeliciteert met het slagen nu op naar een leuke baan kun je wat euries sparen en dan meteen ee ngoede auto met turbo kopen.
nogmaals we willen je niet ontmoedigen maar er komt zoveel meer bij kijken dan "effe" een turbo er op schroeven.
een turbo is by the way ook niet geschikt voor als je vaak korte ritjes maakt het blok en vooral de olie krijgt dan niet de tijd om goed warm te worden wat dus fataal is voor je tubbie.
ik wou het ook maar na alles heel goed overdachtte hebben en alles afgewogen te hebben was het voor mij niet verstandig om een tubbie te halen.
dan maar geen psssssjt geluid. maar wel een betrouwbare auto _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Focus Bart Junior Member
| Geregistreerd op: 28 Mei 2007 | Posts: 170 | Woonplaats: Neerpelt |
|
Geplaatst: Vr 6 Jul 2007, 14:02 Onderwerp: |
|
|
|
ja oft een auto met turbo word weet ik nog niet , mijn droom was eigenlijk om een golfje vr6 te gaan halen in nl
dus denk dak daar een beetje voor ga sparen
alleen hier in bels zijn ze zo duur in verzekering en taks..
we zien wel wat ervan komt dan _________________ Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !! |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 6 Jul 2007, 14:06 Onderwerp: |
|
|
|
ik zou je vectra niet weg doen hoor, die is veel te mooi |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 6 Jul 2007, 14:14 Onderwerp: |
|
|
|
ik kan je zeggen, zon VR6 valt vies tegen. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 7 Jul 2007, 5:14 Onderwerp: |
|
|
|
jep en freestyler kan er over mee praten hij heeft laast nog een vr 6 mogen fiksen die in de poeier gereden was dat topic moet hier nog ergens staan.
plus wist je dat dat eigenlijk een wannabee blokje is heeft wel 2 nokken assen maar is toch gewoon 2 kleppen per cilinder! behoud je veccie zijn erg leuke wagens en worden zeldzaam dus je rijd in iets wat je niet op elke hoek van de straat tegenkomt. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Za 7 Jul 2007, 10:32 Onderwerp: |
|
|
|
Vectra's zeldzaam? Dat is volgens mij het zelfde als zeggen dan VW Golf's zeldzaam zijn/worden _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 8 Jul 2007, 15:15 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
jep en freestyler kan er over mee praten hij heeft laast nog een vr 6 mogen fiksen die in de poeier gereden was dat topic moet hier nog ergens staan.
plus wist je dat dat eigenlijk een wannabee blokje is heeft wel 2 nokken assen maar is toch gewoon 2 kleppen per cilinder! behoud je veccie zijn erg leuke wagens en worden zeldzaam dus je rijd in iets wat je niet op elke hoek van de straat tegenkomt. |
Dat zie je goed... 2 nokkenassen...
Maar tis n beetje n vreemde motor... tis geen in lijn, en geen V, tis n kruising. Ze hebben om de motor heel klein te krijgen de V hoek extreem klein gemaakt. Daardoor komen de cilinderbanken zo dicht op elkaar dat er vervolgens ook maar 1 kop op hoeft (IPV 2 zoals normaal bij een V motor).
Zijn dus in fijte 2 koppen in 1 kop, en ga je t zo bekijken dan is t dus nog altijd 1 nokkenas per cilinderbank. Heel normaal bij n motor met maar 2 kleppen per cilinder.
Maar tis gewoon echt n kutmotor, kan er niks anders van maken. Moet t persé n golf zijn, neem dan liever het 1.8T blok. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|