Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Turbo op mijn vectra?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 29 Jun 2007, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

... en zover ik me kan herinneren woont Vectra Bart in België en hoeft hij dus niet naar de RDW in Lelystad. Motorswappen in Nederland is al niet geheel makkelijk (om de RDW tevreden te stellen dan), denk dat het legaal krijgen van een motorswap in België nog eens 10x moeilijker/duurder is.

Zoek eerst eens uit wat je allemaal voor een keuringen moet doen om het legaal op de weg te krijgen, en ga daarna eens verder denken of het 't allemaal wel waard is.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 29 Jun 2007, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoel echt helemaal niet, Chris... Je weet zelf, net als ik, dat turbowagens wat gevoeliger zijn voor onderhoud, dat je wat vaker staat te klussen, en dat je ze op n bepaalde manier moet behandelen.... Ze luisteren wat fijner als NA motoren, en straffen je onmiddelijk af als je t bovenstaande nalaat, door middel van stukgaan. Heb je geen verstand van turbo's, rijd dan NA.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 29 Jun 2007, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

Of, als je dan toch turbo wilt rijden, verdiep je dan eerst even goed in het onderwerp, zorg voor documentatie die bij de auto hoort waar je blok uit komt. Want ik ben het helemaal met Max eens, bij onkundig gebruik van een turbo motor kon je nog wel eens voor nare verassingen komen te staan.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 30 Jun 2007, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Tis simpel, wil je turbo swap doen, reviseer het blok meteen helemaal, van top tot teen.. je kent de geschiedenis niet. Niks is irritanter dan n blok er weer uit moeten halen omdat het blijkt niet helemaal lekker te zijn, of na een swap elke week n probleem te hebben.

En R5GTT, je hebt t helemaal door Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Focus Bart
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 28 Mei 2007
Posts: 170
Woonplaats: Neerpelt
PostGeplaatst: Ma 2 Jul 2007, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ook hier ff verontschuldigen voor de late reactie..
(komt dus door men eindexamens en door een weekje tussenuit + verhuizen)
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties  Very Happy
en btw, de wijze raad hoeft hierbij niet op te houden hoor  Wink
_________________
Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Focus Bart
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 28 Mei 2007
Posts: 170
Woonplaats: Neerpelt
PostGeplaatst: Ma 2 Jul 2007, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ben nu afgestudeerd dus mss alsk werk vind dak er nog wa van kan gebruiken  Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 2 Jul 2007, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik klus al weer een tijdje met turbo's, en dan wel zonder allerlei injectie systemen die het moeilijker maken, maar de basis blijft hetzelfde... als je niet goed voor je turbo zorgt kom je onvermijdelijk voor hoge kosten te staan...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 2 Jul 2007, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Vectra Bart schreef:
Ben nu afgestudeerd dus mss alsk werk vind dak er nog wa van kan gebruiken  Laughing


Gefeliciteerd! 2 Thumbs up
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 4 Jul 2007, 5:52    Onderwerp: Reageer met quote

Jep van harte gefeliciteert met het slagen nu op naar een leuke baan kun je wat euries sparen en dan meteen ee ngoede auto met turbo kopen. Wink
nogmaals we willen je niet ontmoedigen maar er komt zoveel meer bij kijken dan "effe" een turbo er op schroeven.
een turbo is by the way ook niet geschikt voor als je vaak korte ritjes maakt het blok en vooral de olie krijgt dan niet de tijd om goed warm te worden wat dus fataal is voor je tubbie.
ik wou het ook maar na alles heel goed overdachtte hebben en alles afgewogen te hebben was het voor mij niet verstandig om een tubbie te halen.
dan maar geen psssssjt geluid.  Sad  maar wel een betrouwbare auto  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Focus Bart
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 28 Mei 2007
Posts: 170
Woonplaats: Neerpelt
PostGeplaatst: Vr 6 Jul 2007, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

ja oft een auto met turbo word weet ik nog niet , mijn droom was eigenlijk om een golfje vr6 te gaan halen in nl  Very Happy
dus denk dak daar een beetje voor ga sparen  Razz
alleen hier in bels zijn ze zo duur in verzekering en taks..
we zien wel wat ervan komt dan  Wink
_________________
Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 6 Jul 2007, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou je vectra niet weg doen hoor, die is veel te mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 6 Jul 2007, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan je zeggen, zon VR6 valt vies tegen.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 7 Jul 2007, 5:14    Onderwerp: Reageer met quote

jep en freestyler kan er over mee praten hij heeft laast nog een vr 6 mogen fiksen die in de poeier gereden was dat topic moet hier nog ergens staan.
plus wist je dat dat eigenlijk een wannabee blokje is  heeft wel 2 nokken assen maar is toch gewoon 2 kleppen per cilinder!  Shock  Sad  behoud je veccie zijn erg leuke wagens en worden zeldzaam dus je rijd in iets wat je niet op elke hoek van de straat tegenkomt.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Za 7 Jul 2007, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Vectra's zeldzaam? Dat is volgens mij het zelfde als zeggen dan VW Golf's zeldzaam zijn/worden Confused
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 8 Jul 2007, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
jep en freestyler kan er over mee praten hij heeft laast nog een vr 6 mogen fiksen die in de poeier gereden was dat topic moet hier nog ergens staan.
plus wist je dat dat eigenlijk een wannabee blokje is  heeft wel 2 nokken assen maar is toch gewoon 2 kleppen per cilinder!  Shock  Sad  behoud je veccie zijn erg leuke wagens en worden zeldzaam dus je rijd in iets wat je niet op elke hoek van de straat tegenkomt.


Dat zie je goed... 2 nokkenassen...

Maar tis n beetje n vreemde motor... tis geen in lijn, en geen V, tis n kruising. Ze hebben om de motor heel klein te krijgen de V hoek extreem klein gemaakt. Daardoor komen de cilinderbanken zo dicht op elkaar dat er vervolgens ook maar 1 kop op hoeft (IPV 2 zoals normaal bij een V motor).

Zijn dus in fijte 2 koppen in 1 kop, en ga je t zo bekijken dan is t dus nog altijd 1 nokkenas per cilinderbank. Heel normaal bij n motor met maar 2 kleppen per cilinder.

Maar tis gewoon echt n kutmotor, kan er niks anders van maken. Moet t persé n golf zijn, neem dan liever het 1.8T blok.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB