Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 16 Mrt 2004, 2:45 Onderwerp: |
|
|
|
Eat this dit flikte ik regelmatig met mn 626 GT 2.0i-16v uit 1989 met turbo en intercooler erop aangemeten _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 16 Mrt 2004, 3:41 Onderwerp: |
|
|
|
260-270?? Yikes!
Dat moet toch akelig hard zijn om op onze wegen hier te rijden...
Of wijst ie naar je benzinepompje om te zeggen dat je tank leeg is? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Di 16 Mrt 2004, 20:00 Onderwerp: |
|
|
|
Die foto ken ik nog
Allemaal goed en wel maar die wagen was dan ook zwaar opgefokt. Hoe snel liep hij stock? Neem er als desert gerust dit bij :
http://www.gardenland.ch/TTT/rs4.mpg
deze geeft gas bij 270 kmh en loopt effe vlot voorbij de 310 om vervolgens te moeten afremmen. Dan trekt hij in een mum van tijd van 0 tot 270 kmh.
RS4 met licht opgevoerde 500 HP motor. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 16 Mrt 2004, 20:16 Onderwerp: |
|
|
|
Is die snelheidsmeter wel helemaal lekker?
Nog nooit zo'n indeling gezien: 10-30-50-70-90 (nog normaal maar dan) -130-190-250-310??? Weird... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Di 16 Mrt 2004, 20:24 Onderwerp: |
|
|
|
Met die teller is niets fout. Met die wagen wordt er het meest gereden tussen 0 en 130 kmh dus is daartussen de indeling fijn. boven de 200 is de indeling grover omdat er ook niet zoveel aan die snelheden wordt gereden.
Mijn tellerpartij is ook niet gemaakt voor de Belgische wegen: grote cijfers zijn 20-60-100-140-180-220-260. De 120 staat nog niet eens halfweg en in een klein cijfertje, geeft aanleiding om de wijzer horizontaal te zetten maar dat is tegenwoordig wel duur
_________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 16 Mrt 2004, 20:45 Onderwerp: |
|
|
|
Ja okee maar jouw plaat heeft wel een gelijkmatige opbouw...
Iedere keer stappen van 40, max. 260 dus 130-140 staat ongeveer halfweg.
Die in dat filmpje heeft 110 ongeveer halfweg staan, en max ineens 310? De kleine verspringingen zijn in de eerste helft gewoon 10 km/u, vanaf de helft ineens 20 en daarna zelfs 30 op dezelfde afstand ongeveer!!
Nog nooit gezien en vraag me af of zo'n ijking van de meter wel bestaat... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 17 Mrt 2004, 0:43 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
De kleine verspringingen zijn in de eerste helft gewoon 10 km/u,
vanaf de helft ineens 20 en daarna zelfs 30 op dezelfde afstand
ongeveer!! Nog nooit gezien en vraag me af of zo'n ijking van
de meter wel bestaat... |
Met electronische aansturing kan in principe ALLES...
Mechanisch zou dit trouwens OOK kunnen, met een extra
naald-veer bijvoorbeeld of een centrifugaal-regeling... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Vr 19 Mrt 2004, 10:40 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou het toch ook betwijfelen of Audi op dergelijk dure wagen een kilometriek zet die niet correct zou werken
Met elektronica kan je inderdaad alles en zoals eerder gezegd: is voor een grotere nauwkeurigheid op lage snelheden. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 19 Mrt 2004, 15:08 Onderwerp: |
|
|
|
Okee weer wat geleerd _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Zo 21 Mrt 2004, 8:44 Onderwerp: |
|
|
|
fantastisch! _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 0:00 Onderwerp: |
|
|
|
De link werkt bij mij niet, hoe de GT standaard reed? Standaard reed de wagen niet, ik kocht hem met roest in de cilinderkamers, de kop eraf en zuigers met meer roetaanslag als mn longen (dat betekend, heel veel roetaanslag ).
Vanaf de fabriek moet de wagen 230 kunnen rijden, 0-100 in 8 seconde, 148 pk, een redline van 7000 rpm en de limiter grijpt in bij 7500 rpm.
Mijn wagen had een zwaar doorgefokt blok, top ruim boven de 280 maar zo ver gaat de naald niet, gewicht 1045 kilo (veel fyberglass), 427 pk bij 7800 rpm, hoogste dat ik m getrokken heb is 8000 rpm na tuning (doeidoei begrenzer). 0-100 in 5,2 seconde gemeten. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 19:40 Onderwerp: |
|
|
|
428 pjčre is ni mis _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 22:13 Onderwerp: |
|
|
|
Muggezifter _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Di 23 Mrt 2004, 8:48 Onderwerp: |
|
|
|
Bah, bij 0°C en in een hogeluchtdrukzone zal ie wel 428 gehaald hebben.
Zijn dat krukas-gecorrigeerde waarden of waren dat zuivere pk's op de achter-/voorwielen (de enige pk's waar je iets mee kunt doen)? _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
|
|