Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Staat turbo druk verhogen gelijk aan vermogens winst??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 2:45    Onderwerp: Reageer met quote



Eat this Razz dit flikte ik regelmatig met mn 626 GT 2.0i-16v uit 1989 met turbo en intercooler erop aangemeten Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 3:41    Onderwerp: Reageer met quote

260-270?? Yikes! Embarassed Embarassed
Dat moet toch akelig hard zijn om op onze wegen hier te rijden...
Of wijst ie naar je benzinepompje om te zeggen dat je tank leeg is? Laughing Laughing Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Die foto ken ik nog Wink

Allemaal goed en wel maar die wagen was dan ook zwaar opgefokt. Hoe snel liep hij stock? Neem er als desert gerust dit bij Smile :

http://www.gardenland.ch/TTT/rs4.mpg

deze geeft gas bij 270 kmh en loopt effe vlot voorbij de 310 om vervolgens te moeten afremmen. Dan trekt hij in een mum van tijd van 0 tot 270 kmh.
RS4 met licht opgevoerde 500 HP motor.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Is die snelheidsmeter wel helemaal lekker?
Nog nooit zo'n indeling gezien: 10-30-50-70-90 (nog normaal maar dan) -130-190-250-310??? Weird...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Met die teller is niets fout. Met die wagen wordt er het meest gereden tussen 0 en 130 kmh dus is daartussen de indeling fijn. boven de 200 is de indeling grover omdat er ook niet zoveel aan die snelheden wordt gereden.

Mijn tellerpartij is ook niet gemaakt voor de Belgische wegen: grote cijfers zijn 20-60-100-140-180-220-260. De 120 staat nog niet eens halfweg en in een klein cijfertje, geeft aanleiding om de wijzer horizontaal te zetten maar dat is tegenwoordig wel duur Confused


_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ja okee maar jouw plaat heeft wel een gelijkmatige opbouw...
Iedere keer stappen van 40, max. 260 dus 130-140 staat ongeveer halfweg.

Die in dat filmpje heeft 110 ongeveer halfweg staan, en max ineens 310? De kleine verspringingen zijn in de eerste helft gewoon 10 km/u, vanaf de helft ineens 20 en daarna zelfs 30 op dezelfde afstand ongeveer!!
Nog nooit gezien en vraag me af of zo'n ijking van de meter wel bestaat...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 17 Mrt 2004, 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
De kleine verspringingen zijn in de eerste helft gewoon 10 km/u,
vanaf de helft ineens 20 en daarna zelfs 30 op dezelfde afstand
ongeveer!! Nog nooit gezien en vraag me af of zo'n ijking van
de meter wel bestaat...
Met electronische aansturing kan in principe ALLES...
Mechanisch zou dit trouwens OOK kunnen, met een extra
naald-veer bijvoorbeeld of een centrifugaal-regeling...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 19 Mrt 2004, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het toch ook betwijfelen of Audi op dergelijk dure wagen een kilometriek zet die niet correct zou werken Wink

Met elektronica kan je inderdaad alles en zoals eerder gezegd: is voor een grotere nauwkeurigheid op lage snelheden.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 19 Mrt 2004, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Okee weer wat geleerd Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 21 Mrt 2004, 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

fantastisch! Very Happy
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

De link werkt bij mij niet, hoe de GT standaard reed? Standaard reed de wagen niet, ik kocht hem met roest in de cilinderkamers, de kop eraf en zuigers met meer roetaanslag als mn longen (dat betekend, heel veel roetaanslag Laughing ).

Vanaf de fabriek moet de wagen 230 kunnen rijden, 0-100 in 8 seconde, 148 pk, een redline van 7000 rpm en de limiter grijpt in bij 7500 rpm.

Mijn wagen had een zwaar doorgefokt blok, top ruim boven de 280 maar zo ver gaat de naald niet, gewicht 1045 kilo (veel fyberglass), 427 pk bij 7800 rpm, hoogste dat ik m getrokken heb is 8000 rpm na tuning (doeidoei begrenzer). 0-100 in 5,2 seconde gemeten.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

428 pjčre is ni mis Drool
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

1tje minder Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Muggezifter Very Happy Razz
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Di 23 Mrt 2004, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bah, bij 0°C en in een hogeluchtdrukzone zal ie wel 428 gehaald hebben. Rolling Eyes

Zijn dat krukas-gecorrigeerde waarden of waren dat zuivere pk's op de achter-/voorwielen (de enige pk's waar je iets mee kunt doen)?
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB