Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wolfje in schapen kleren
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
erwin76
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 April 2007
Posts: 9
Woonplaats: Vorselaar
PostGeplaatst: Wo 11 Apr 2007, 18:57    Onderwerp: wolfje in schapen kleren Reageer met quote

Heb een tijdje terug een mooi Charade Gtti kunnen kopen Wink

Vindt dit eigenlijk leuker dan de grote pk beesten als : supra, imprezza, lancer, enz.
Ze vallen niet op en is altijd leuk om een een rood licht te staan met deze dingen.

Hier enkele foto's van mijn nieuwste aanwinst













Volgend weekend ga ik de eerste aanpassingen doen om er wat meer pktjes uit te krijgen.

- K&N filter
- Dumpvalve
- Bleedvalve
- FCD (Fuel cut defender )

Met deze kleine veranderingen zou ik al aan +/- 130pk komen bij een turbo druk van 1.1

Later worden deze nog gemonteerd

- Grotere intercooler voor de radiator
- Downpijp of spaghetti en een 55mm pijp recht naar achter
- Grotere gasklep 50mm (tegen het scheuren van de pistons)
- Turbo van een imprezza

Als dit allemaal is gebeurd zou ik normaal zonder probleem op 1.5 bar kunnen rijden zonder stukken (laat ons hopen)

Gr Erwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 11 Apr 2007, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt me een tof wagentje om met rond te rijden Laughing  nu het logo GTti en twin cam er af en niemand ziet war er onder zit. veel volk gaat verschieten dan..
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Apr 2007, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker leuk wagentje en leuke plannen ook Very Happy
Maar wolf in schaapskleren vraag ik me af met het motorgeluid dat het eindresultaat zal hebben Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Wo 11 Apr 2007, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Belangrijkste laat je niet zien! De motor! Laughing
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Do 12 Apr 2007, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Is ook niet zo spannend, uit die 3 pitjes.
Voor t oog, de prestaties zijn bovengemiddeld. Ik ken ze met 175 pk !

Smile
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwin76
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 April 2007
Posts: 9
Woonplaats: Vorselaar
PostGeplaatst: Do 12 Apr 2007, 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

Allemaal bedankt voor de reactie's  Wink

Riel spannend is het op dit moment zeker niet onder de moterkap  Embarassed
Alles is nog netjes standaard op dit moment.

Als er wat aan gebeurd zal ik wel enkele foto's plaatsen van de veranderingen die er gedaan zijn.

De 175pk's die jij hier noemt zal ik ook wel halen als alles gedaan is  Rolling Eyes
Miss zelfs een beetje meer  Wink
Ze hebben er nu ééntje rondrijden van +/-200pk (die heel blijft, zelfs op 1.8 bar)
Dit is allemaal te danken aan de grotere gasklep en turbo, door deze samen te gebruiken worden de pistons niet te heet (scheuren)

Dat hebben ze mij toch verteld  Embarassed

Gr Erwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 12 Apr 2007, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

1.8 bar op een standaard onderblok?! Shock

Hoe zit het met je drijfstangen en zuigers? Trekken die dat uberhaubt? Zo ja, dan ultiem respect voor dat kleine 3 pittertje! Wel zou ik met zo'n hoge druk ook opteren voor n stale koppakking, want de standaard pakking blaas je er geheid tussenuit binnen de eerste meters.

Zijn toch wel zieke drukken die je noemt voor n standaard motor met wat bold ons, en zou er ook erg voorzichtig mee zijn als ik jou was. Impreza turbo is leuk, maar veel lag ga je ermee hebben vrees ik. Je hebt maar 1100cc en die zal aardig de toeren in moeten om die turbo op gang te krijgen, wel leuk voor top end.

En downpipe of spaghetti, waarom zou je kiezen? Gewoon n uitlaatsysteem volledig doen, dus fatsoenlijk spruitstuk, goede elbow, goede downpipe, en vanaf daar ook alles fatsoenlijk doen. Uitlaatsysteem doet veel op n turbowagen Wink

Buiten alles om, leuk speelgoed! Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 13 Apr 2007, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn leuke auto’s. ik heb eens zo’n rode gezien met een witte pijl erop. Die ging snel, maar zag er ook zo uit.  Wink
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
erwin76
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 April 2007
Posts: 9
Woonplaats: Vorselaar
PostGeplaatst: Ma 30 Apr 2007, 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

Vorige week enkele KLEINE aanpassingen laten doen  Wink

Zie hier het voorlopige rezultaat.


WRX turbo  Shock



Spagethi uitlaat



60mm uitlaat lijn tot vanachter



Wat hij nu heeft van pk's weten we nog niet daar we nog wat aan het uitzoeken zijn hoe we het allemaal gaan doen.
Hebben wel 3 korte run's gedaan maar toen begon de koppeling al te slippen  Confused

Dus in de loop van deze week versterkte koppeling en drukgroep erop en dan weten we meer, op dit moment zijn we gestrand op 136pk  Sad

Gr Erwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 30 Apr 2007, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ja 'n sportkoppeling heb je wel nodig met zo'n setup!
Als alles beetje bij is 'n rollenbankrun?
Volgens mij moet dat ding nu gaan als de brandweer met zo'n turbo op 'n licht wagentje Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
erwin76
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 April 2007
Posts: 9
Woonplaats: Vorselaar
PostGeplaatst: Ma 30 Apr 2007, 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

De sterkere koppeling MOET er deze weeek nog in  Wink
Wil dat hij inorde is om hem eens te testen in Brustem  Cool

Hij heeft al op de testbank gestaan, is daar dat de koppeling het al begeven heeft  Crying or Very sad
Bij 0.7bar al  Crying or Very sad
Toen zaten we op een magere 136,8pk als ik mij niet vergis en maar 158nm koppel

Voor het even dat hij goed heeft gegaan ging hij idd als een brandweer  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 30 Apr 2007, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, en daar is die standaardkoppeling dus helemaal niet op gemaakt Wink
Denk bij dergelijke vermogensupgrades ook aan onderstel en remmen, zodat je wegligging goed is en je je bakkie ook snel genoeg stil krijgt!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 30 Apr 2007, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Die gele slang aan je turbo zit ook nog niet helemaal lekker, die lijkt zo van de nippel af te schieten...

_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Di 1 Mei 2007, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft ie alleen mara meer druk mee Razz
Cool
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 1 Mei 2007, 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

Stond jij toevallig dit weekend op Race Wars @ Zolder? Had daar ook een GTTItje gezien (zonder voorbumpert) met FMIC. Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB