Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| erwin76 Newbie
| Geregistreerd op: 11 April 2007 | Posts: 9 | Woonplaats: Vorselaar |
|
Geplaatst: Wo 11 Apr 2007, 18:57 Onderwerp: wolfje in schapen kleren |
|
|
|
Heb een tijdje terug een mooi Charade Gtti kunnen kopen
Vindt dit eigenlijk leuker dan de grote pk beesten als : supra, imprezza, lancer, enz.
Ze vallen niet op en is altijd leuk om een een rood licht te staan met deze dingen.
Hier enkele foto's van mijn nieuwste aanwinst
Volgend weekend ga ik de eerste aanpassingen doen om er wat meer pktjes uit te krijgen.
- K&N filter
- Dumpvalve
- Bleedvalve
- FCD (Fuel cut defender )
Met deze kleine veranderingen zou ik al aan +/- 130pk komen bij een turbo druk van 1.1
Later worden deze nog gemonteerd
- Grotere intercooler voor de radiator
- Downpijp of spaghetti en een 55mm pijp recht naar achter
- Grotere gasklep 50mm (tegen het scheuren van de pistons)
- Turbo van een imprezza
Als dit allemaal is gebeurd zou ik normaal zonder probleem op 1.5 bar kunnen rijden zonder stukken (laat ons hopen)
Gr Erwin |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Wo 11 Apr 2007, 20:03 Onderwerp: |
|
|
|
lijkt me een tof wagentje om met rond te rijden nu het logo GTti en twin cam er af en niemand ziet war er onder zit. veel volk gaat verschieten dan.. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 11 Apr 2007, 23:05 Onderwerp: |
|
|
|
Zeker leuk wagentje en leuke plannen ook
Maar wolf in schaapskleren vraag ik me af met het motorgeluid dat het eindresultaat zal hebben _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 11 Apr 2007, 23:45 Onderwerp: |
|
|
|
Belangrijkste laat je niet zien! De motor! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 15:44 Onderwerp: |
|
|
|
Is ook niet zo spannend, uit die 3 pitjes.
Voor t oog, de prestaties zijn bovengemiddeld. Ik ken ze met 175 pk !
_________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| erwin76 Newbie
| Geregistreerd op: 11 April 2007 | Posts: 9 | Woonplaats: Vorselaar |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 16:14 Onderwerp: |
|
|
|
Allemaal bedankt voor de reactie's
Riel spannend is het op dit moment zeker niet onder de moterkap
Alles is nog netjes standaard op dit moment.
Als er wat aan gebeurd zal ik wel enkele foto's plaatsen van de veranderingen die er gedaan zijn.
De 175pk's die jij hier noemt zal ik ook wel halen als alles gedaan is
Miss zelfs een beetje meer
Ze hebben er nu ééntje rondrijden van +/-200pk (die heel blijft, zelfs op 1.8 bar)
Dit is allemaal te danken aan de grotere gasklep en turbo, door deze samen te gebruiken worden de pistons niet te heet (scheuren)
Dat hebben ze mij toch verteld
Gr Erwin |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 18:42 Onderwerp: |
|
|
|
1.8 bar op een standaard onderblok?!
Hoe zit het met je drijfstangen en zuigers? Trekken die dat uberhaubt? Zo ja, dan ultiem respect voor dat kleine 3 pittertje! Wel zou ik met zo'n hoge druk ook opteren voor n stale koppakking, want de standaard pakking blaas je er geheid tussenuit binnen de eerste meters.
Zijn toch wel zieke drukken die je noemt voor n standaard motor met wat bold ons, en zou er ook erg voorzichtig mee zijn als ik jou was. Impreza turbo is leuk, maar veel lag ga je ermee hebben vrees ik. Je hebt maar 1100cc en die zal aardig de toeren in moeten om die turbo op gang te krijgen, wel leuk voor top end.
En downpipe of spaghetti, waarom zou je kiezen? Gewoon n uitlaatsysteem volledig doen, dus fatsoenlijk spruitstuk, goede elbow, goede downpipe, en vanaf daar ook alles fatsoenlijk doen. Uitlaatsysteem doet veel op n turbowagen
Buiten alles om, leuk speelgoed! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 13 Apr 2007, 11:45 Onderwerp: |
|
|
|
Dat zijn leuke auto’s. ik heb eens zo’n rode gezien met een witte pijl erop. Die ging snel, maar zag er ook zo uit. _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| erwin76 Newbie
| Geregistreerd op: 11 April 2007 | Posts: 9 | Woonplaats: Vorselaar |
|
Geplaatst: Ma 30 Apr 2007, 14:10 Onderwerp: |
|
|
|
Vorige week enkele KLEINE aanpassingen laten doen
Zie hier het voorlopige rezultaat.
WRX turbo
Spagethi uitlaat
60mm uitlaat lijn tot vanachter
Wat hij nu heeft van pk's weten we nog niet daar we nog wat aan het uitzoeken zijn hoe we het allemaal gaan doen.
Hebben wel 3 korte run's gedaan maar toen begon de koppeling al te slippen
Dus in de loop van deze week versterkte koppeling en drukgroep erop en dan weten we meer, op dit moment zijn we gestrand op 136pk
Gr Erwin |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 30 Apr 2007, 14:52 Onderwerp: |
|
|
|
Ja 'n sportkoppeling heb je wel nodig met zo'n setup!
Als alles beetje bij is 'n rollenbankrun?
Volgens mij moet dat ding nu gaan als de brandweer met zo'n turbo op 'n licht wagentje _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| erwin76 Newbie
| Geregistreerd op: 11 April 2007 | Posts: 9 | Woonplaats: Vorselaar |
|
Geplaatst: Ma 30 Apr 2007, 14:58 Onderwerp: |
|
|
|
De sterkere koppeling MOET er deze weeek nog in
Wil dat hij inorde is om hem eens te testen in Brustem
Hij heeft al op de testbank gestaan, is daar dat de koppeling het al begeven heeft
Bij 0.7bar al
Toen zaten we op een magere 136,8pk als ik mij niet vergis en maar 158nm koppel
Voor het even dat hij goed heeft gegaan ging hij idd als een brandweer |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 30 Apr 2007, 18:34 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, en daar is die standaardkoppeling dus helemaal niet op gemaakt
Denk bij dergelijke vermogensupgrades ook aan onderstel en remmen, zodat je wegligging goed is en je je bakkie ook snel genoeg stil krijgt! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 30 Apr 2007, 21:41 Onderwerp: |
|
|
|
Die gele slang aan je turbo zit ook nog niet helemaal lekker, die lijkt zo van de nippel af te schieten...
_________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Di 1 Mei 2007, 8:48 Onderwerp: |
|
|
|
Heeft ie alleen mara meer druk mee
_________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Di 1 Mei 2007, 14:36 Onderwerp: |
|
|
|
Stond jij toevallig dit weekend op Race Wars @ Zolder? Had daar ook een GTTItje gezien (zonder voorbumpert) met FMIC. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|