Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Eindelijk begonnen aan project Cordia
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 3 Apr 2007, 19:59    Onderwerp: Eindelijk begonnen aan project Cordia Reageer met quote

Beste mensen, het begin is eindelijk gemaakt...!!

De setup voor mijn mitsubishi cordia heb ik bepaald, en wordt als volgt :

Inlaatsysteem :
- 4 X 40mm Weber carburateur met zelfgemaakt inlaatspruitstuk
- 4 X K&N Luchtfilter (welke precies weet ik nog niet, kijken welke het beste past in mijn motor ruimte)
- Cold air intake vanaf de luchthapper rechtstreeks naar de luchtfilters, achter tegen het schutbord.

Uitlaatsysteem :
- Standaard 2.0 4-2 uitlaatspruitstuk (motor = 1.6)
- Handgemaakt buizensysteem, 2 pijpen naar achter
- 2 motor dempers achter onder de bumper (waarschijnlijk laser o.i.d.)

Ophanging :
- Vervangen van de voorste veerpoten door poten van een hyundai Scoupe GT Turbo, de rest is al turbo uitgevoerd dus blijft ongewijzigd
- rubber vervangen voor bridgestone potenza banden

Uiterlijk blijft verder ongewijzigd, daar ben ik wel tevreden mee.


Wat is er intussen al gebeurd ?

- Carburateurs zijn aangeschaft
- Eerste adapterplaten voor de carburateurs zijn gefreesd
- Alle delen voor het inlaatspruitstuk zijn ontworpen en klaar om de freesbank op te gaan, binnen ongeveer een maand moet alles gemaakt zijn en in elkaar gelast zijn.

Foto's van alle technische delen volgen binnenkort...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 3 Apr 2007, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ben benieuwd, dat belooft wel wat als ik 't zo hoor Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Wo 4 Apr 2007, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

ben benieuwd naar de fotos!
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 4 Apr 2007, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

idem hier. ben benieuwd ziet er ook wel een tof project uit
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 5 Apr 2007, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dit gaat leuk worden Very Happy
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Do 5 Apr 2007, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Bij deze, de eerste sneak previeuw van mijn spruitstuk, nog op de digitale ontwerptafel. Hij is nog niet af, maar ik ben al een heel eind.
De twee losse platen (waar de "toeters" op zitten) zijn al gefreesd


_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Intussen heb ik op het werk ook al een draaier gevonden die de toeters voor me wil maken, even ter verduidelijking, de toeters zijn de verlopen van rond 40mm van de carburateurs naar rond 31 van mijn cilinderkop. ik maak dus redelijk snel de reductie, maar volgens mij moet de flow wel redelijk goed blijven zo. (voordeel is dat de inlaatpoorten op mijn cilinderkop ook rond zijn)
Intussen is het gehel ontwerp ook gereed, ik zal morgen ff een foto plaatsen.

Gr. Henry
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Za 7 Apr 2007, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

aah dat komt er netjes uit te zien denk ik Wink ben benieuwd!!
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 11 Apr 2007, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Bij deze, de complete samenstelling van mijn inlaatspruitstuk... (digitaal althans)

_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Apr 2007, 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Echt mooi hoe dat met zo'n 3D CAD programma als Solidworks helemaal getekend wordt... Dat belooft een mooi eindresultaat Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 11 Apr 2007, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

het is niet getekend met solidworks, maar met OneCNC, daarmee kan ik namenlijk ook meteen een bewerkingsprogramma maken voor een CNC-freesbank.
Solidworks gebruik ik alleen maar voor de weergave, omdat ik op mijn laptop (waar ik alle ontwerpen op maak) geen photoshop heb staan, en dat maakt screenshots maken wat lastiger...
Maar je hebt wel gelijk ja, een 3D weergave is idd wel erg handig bij het ontwerpen.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 17 Apr 2007, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Even een update over mijn project, ik heb vandaag door een collega aangeboden gekregen om, als mijn nieuwe spruitstuk af is hem geheel te laten coaten tegen te hoge temperaturen e.d. Wat het precies in houd weet ik nog niet helemaal, maar het komt er ongeveer op neer dat temp. invloeden van buitenaf (dus avn de uitlaat, het blok, e.d.) ongeveer 70% minder inwerking hebben op het spruitstuk. Dit schijnt F1 technologie te zijn, en aangezien die collega een bedrijf aan het opstarten is met diverse soorten coatings, met name voor aluminium, wilde hij dit graag testen op mijn spruitstuk.  een van de extra voordelen is dat het spruitstuk aan de binnenkant superglad word, dus dat er een behoorlijk goede doorstroming zal zijn. Het mooiste is dat dit alles nog gratis wordt gedaan ook !!!
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 18 Apr 2007, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt misschien raar, maar het is voor de lucht doorstroming juist beter als je inlaattraject juist niet geheel glad is. De lucht moet dan langs de gladde wanden. Is op zich niet veel verlies, maar er ontstaat dan wel ongewenste turbulentie. Maar met een ruwere wand, waar luchtbelletjes langs de wand blijven zitten, kan de lucht makkelijker langs stromen. Lucht langs lucht is namelijk nóg minder wrijving.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 18 Apr 2007, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Wat longbow schrijft klopt, kijk bijv. ook maar eens naar een golfbal.
Die heeft niet voor niets "dimples"; zonder zou die veel minder goed vliegen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Do 19 Apr 2007, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dat snap ik maar in een spruitstuk heb je natuurlijk wel te maken met aanzuiging en werveling... ik weet niet precies hoeveel verschil dat uit zou kunnen maken, maar volgens mij heeft het er wel iets mee van doen. Bovendien kan de motor straks veel makkelijker zijn lucht aan door 4 gaten van 40mm ipv 1 van ongeveer 65... dus verschil zal het zeker wel maken
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB