Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Undercar

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raphael
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 Maart 2007
Posts: 16
PostGeplaatst: Do 29 Mrt 2007, 20:17    Onderwerp: undercar Reageer met quote

heeft iem een idee welke lampen ik t beste ken gebruiken voor onder me auto, want er zijn verschillende je hebt led tubes en neon tubes, en volgens mij heb je ook nog led strips.
ik heb er niet zoveel verstand van en hoop dat iem me hiermee kan helpen. ik zou ook graag t verschil willen weten als iem me kan helpen.
alvast bedankt iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 29 Mrt 2007, 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hangt er vanaf wat je wil, 't heeft allemaal z'n voor- en nadelen, en er zijn ook veel kwaliteitverschillen tussen alles wat er te koop is.

Neon geeft rondom een gelijkmatige schijn, en als je met 1 kleur vast laten branden genoegen neemt heb je hier de mooiste gelijk verdeelde glow mee. De lichtopbrengst en beschikbare kleuren is sterk afhankelijk van het merk, als je voor een topmerk als Streetglow gaat heb je goed spul met levenslange garantie, keuze uit de nodige kleuren, en een heldere lichtopbrengst. Enige nadeel is het risico op breuk dat je altijd loopt. En als 'n neonbuis breekt zal die niet meer werken.

LEDs daarentegen geven een stuk gerichter licht. Maar je hebt het voordeel dat ze bij breuk van de buis gewoon blijven werken, en als extra dat vele kleuren en patronen mogelijk zijn afhankelijk van de kit. Ook gebruik je geen hoogspanningstrafo meer die je bij neon gebruikt.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
raphael
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 Maart 2007
Posts: 16
PostGeplaatst: Vr 30 Mrt 2007, 0:15    Onderwerp: Reageer met quote

dus als ik t goed heb dan zijn die led dus t beste, als er 1 van die neonstaafen breekt ken je ze daarna ook weer los verkrijgen of moet je weer een hele nieuwe zet halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 30 Mrt 2007, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

Afhankelijk van de fabrikant... maar waarschijnlijk kom je dan weer een geheel nieuwe set te kopen
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 30 Mrt 2007, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

ikzelf vind als je de buizen NIET ziet, led het mooiste. anders moet je neon gebruiken
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
raphael
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 Maart 2007
Posts: 16
PostGeplaatst: Vr 30 Mrt 2007, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

dus als er 1 van die neon buizen kapot gaar dan moet ik weer een hele zet halen. oke dat is wel klote. en bij die led heb je daar minder kans dat er iets kapot gaat. en is dat weer makkelijk te laten vervangen. of moet je daar ook weer een hele zet voor halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 30 Mrt 2007, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat het in principe hetzelfde is maar zoals jesse al zei; leds gaan veel minder snel stuk. nadeel is dat het dan weer iets duurder is.
ps dit geldt ook voor neonbuizen; je kan ook los een buis op je systeem aansluiten, dus zou je gewoon een andere buis kunnen kopen en dan die kapotte vervangen.
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 30 Mrt 2007, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

raphael schreef:
dus als er 1 van die neon buizen kapot gaar dan moet ik weer een hele zet halen.

Bij goedkope sets van onbekende fabrikanten wel, bij de betere merken die 'n naam hebben op de neonmarkt zeker niet. Die leveren alles ook los.

Kapot kan 't allemaal, maar omdat 't onder de auto hangt is de kans dat steentjes er tegenaan slaan natuurlijk zeer groot. Neons van degelijke merken zijn behoorlijk stevig en kunnen daar best tegen, maar áls het breekt doet die het niet meer.

Maar het hangt helemaal van je eigen eisen af. Als 't in 1 kleur moet branden alleen neig ik zelf toch eerder naar neon dan LED, van een goed merk. De glow is gewoon zoveel mooier omdat het licht rondom gelijk gespreid is (vandaar de naam "glow" ook). Bij LEDs zie je vaak een gerichte streep fel licht op de grond, en midden onder de auto is 't dan weer donker.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
raphael
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 Maart 2007
Posts: 16
PostGeplaatst: Za 31 Mrt 2007, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

oke nadat ik jullie heb gehoord dan zal ik toch voor die neon buizen gaan van glow.
want ik wil wel dat alles gelijkmatig verlicht wordt onder de auto.
en klopt t  dat als je die led hebt en een paar gaan kapot dat je ze niet vervangen.
en bij die die buizen van glow ken je w gewoon los kopen en dan de kapotte vervangen.
of ben ik nou een beetje aan t dromen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 31 Mrt 2007, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Nogmaals een degelijk merk biedt vervangende buizen aan, dat geldt voor zowel neon als LED.
Als je zelf een beetje handige harry bent met electronica zou je LEDs nog zelf kunnen vervangen, echter moet je dan wel goed opletten dat je exact dezelfde LEDs weet te vinden (kan moeilijk zijn) en de buis weer goed waterdicht afdicht.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
raphael
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 Maart 2007
Posts: 16
PostGeplaatst: Zo 1 Apr 2007, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

ja ik begrijp t al bedankt voor jullie hulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB