Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| raphael Newbie
| Geregistreerd op: 28 Maart 2007 | Posts: 16 | |
|
Geplaatst: Wo 28 Mrt 2007, 15:39 Onderwerp: welke luchtfilter |
|
|
|
hai allemaal ik heb een vraag ik heb namelijk een bmw 325i cabrio en wil daar een luchtfilter op zetten, en wil weten welke ik het beste kan gebruiken, want heb namelijk gehoord dat je met een vekeerde luchtfilter pk's verliest. alvast bedankt allemaal |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 28 Mrt 2007, 18:51 Onderwerp: |
|
|
|
Ligt er beetje aan hoeveel je eraan wil uitgeven, en hoe ver je wil gaan met tuning. Merken als Green en K&N hebben mooie filters en die functioneren prima. Voor wat meer heb je 'n Pipercross (als die tenminste bestaan voor jouw wagen, weet 'k nie van buiten), die zijn ook erg goed.
Je kunt prijs en kwaliteit nog wat hoger drijven als je echt veeleisend bent maar voor normaal straatgebruik zal 't nie nodig zijn. Gaat 't alleen om 't geluid ben je met 'n goedkoop Autostyle filtertje ook al klaar.
Het verliezen van vermogen ligt vaak niet aan het filter (meeste sportfilters incl. goedkope zijn al stukken beter dan de standaard papieren filters) maar aan het ontbreken van een goede cold air intake. Vaak wordt zo'n filter gemonteerd en daarbij de standaard luchtaanvoer weggesloopt, en dan zuigt die warme lucht aan en verlies je vermogen. Zorg dus voor een goede aanvoer van koude buitenlucht vanaf grill of bumper naar je filter toe, of een functionele luchtinlaat in je motorkap voor je filter.
Wat heeft die afbeelding overigens met je vraag te maken? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| raphael Newbie
| Geregistreerd op: 28 Maart 2007 | Posts: 16 | |
|
Geplaatst: Wo 28 Mrt 2007, 20:27 Onderwerp: |
|
|
|
die foto moest links in t vakje komen maar daar was iets mis gegaan, nog bedankt voor die uitleg maar je hebt die filters in verschillende maten, waarom is dat heeft dat iets te maken met je auto of t geluid wat t gaat maken. gaat t dus bij een kleinere filter minder geluid maken. want toen ik ging kijken had je ze echt in verschillende maten. alvast bedankt. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 29 Mrt 2007, 1:28 Onderwerp: |
|
|
|
Zo bedoel je?
Die maten zullen waarschijnlijk enkel te maken hebben met wat passend is voor elk type motorblok... Als je het tenminste over filters op maat voor jouw merk/type hebt. Universele moet je gewoon weten welk type op jouw wagen gaat passen, en 't soms zelf nog 'n beetje passend maken. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| raphael Newbie
| Geregistreerd op: 28 Maart 2007 | Posts: 16 | |
|
Geplaatst: Do 29 Mrt 2007, 17:19 Onderwerp: |
|
|
|
ja bedankt wist niet hoe ik dat moest doen. ik heb er trouwens eentje gehaald van k&n heb nagevraagd en deze is een goeie voor me auto. ga hem morgen erop bouwen. nog bedankt voor je hulp als ik ergens niet uitkom dan hoor je t wel. |
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Di 3 Apr 2007, 12:44 Onderwerp: |
|
|
|
overigens, koude lucht is één, maar bij bijvoorbeeld clio16v's is heel duidelijk te merken dat je met je open filter het inlaattraject zodanig wijzigd, dat het aerodynamisch gewoon *** wordt.
Resultaat van een open filter is daar een enorme dip tussen 2500 - 4000 toeren.
Ook even bij nadenken! Geluid kun je het beste uit je uitlaat halen. tegenwoordig vind ik het luchtfilteraanzuiggeluid ook een beetje 'ouwbollig' en 'simpel', daar rijdt er weer iemand met een open filter.
Een K&N vervanging, of een ander merk met uitwasbaar filter, is altijd prima in je originele box. De meeste merken hebben een prima luchtaanzuigsysteem. Dus voor performance: origineel laten zitten. Dit geldt over het algemeen.
Over het 'standaard papieren filter' kan ik ook kort zijn: hier is feitelijk niets mis mee, mits het op tijd vervangen wordt. Kost nagenoeg geen drol. Ik heb metingen gedaan over luchtdrukverschillen voor en na het filter en dit was nagenoeg nihil op vol motortoerental. Dus het filter is geen weerstand. _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 3 Apr 2007, 22:03 Onderwerp: |
|
|
|
Verschilt per auto, en hangt van een boel andere factoren ook wel af.
Zelf merkte ik vooral een verschil in het hoge toerenbereik, daar trok die iets sneller door en stopte niet meer bij 6000, maar ging door tot de begrenzer. Gasrespons werd er ook wat beter van. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 22:30 Onderwerp: |
|
|
|
Gebruik de zoekfunctie eens mensen.... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|