Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Ed9 of vtec
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 23 Mrt 2007, 11:38    Onderwerp: ed9 of vtec Reageer met quote

Ik ga binnenkort een nieuwe Crx halen en ik zit te twijfelen wat voor een. De keuzes zijn: de Crx ed9 of de Crx v-tec. Afgezien van het feit dat de een wat duurder is, sneller rijd en sneller stuk gaat, weet ik niet welke het beste is voor zware motorische upgrades zoals turbo, direct port nitrous en dergelijke. Iemand enig idee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 23 Mrt 2007, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen de stabielst mogelijke basis te nemen. Of je neemt de beste maar je gaat 'n hoop vervangen om te zorgen dat die het vermogen dat erop komt te staan ook aankan en betrouwbaar blijft functioneren.
Indien je ver gaat met tunen zul je dat voor een hoop dingen toch moeten doen, wat precies laat ik aan de kenners over Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 23 Mrt 2007, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

V-tec zegt me wel iets, maar wat ed9 voor n motortype en eigenschappen heeft geen idee. Misschien kun je de ed9 eigenschappen even kort en krachtig vertellen.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 23 Mrt 2007, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou me niet blindstaren op een motorcode, of opties.

snelle motoren zijn 99% van d egevallen al compleet afgetrapt en geen ruk meer waard. Zeker als 2 of meer jonge broekies dat ding onder hun kont gehad hebben.

ik zou dus eerst kijken, hoe loopt de motor, hoe zien de vloeistoffen eruit, hoe is de auto onderhouden, hoe rijdt de huidige eigenaar ermee.

Dat zulks dingen verklappen meer over het onderhoud, gebruik en algemene staat van de wagen, dan welk ander deel dan ook.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

ed9 is de code van de auto zelf, chassiscode als ik me niet vergis.

De 1.6i-16v VTEC, was dat niet de B16 motor?

Verder leuke torretjes, maar tip, koop je een met n slecht lopende motor maar een goede carresorie qua roest e.d., vervolgens breng je m naar t revisie bedrijf en laat je m reviseren. Kost wat, maar je weet waar je aan toe bent. En echt goede CRX Vtecs vind je bijna niet meer, die moet je maken.

Echter wel leuke bak als je m goed onderhande neemt, ligt, goed op de weg, en vinnig doch zuinig motortje. Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 28 Mrt 2007, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, jullie moeten niet denken dat ik wispelturig ben of zo, maar toen ik bezig was met zoeken voor een crx met goede carrosserie (tnx maximus) bleek dat die dingen 3-4000 euri kosten, en in die prijsklasses kwam ik verschillende nette 4-deurs bmw 3-series tegen. en nou wil ik wel heel graag een crx, maar zo’n bmw wel een stuk praktischer. Nou ben ik helemaal onzeker geworden over wat nu mijn volgende auto wordt, dus wat zouden jullie doen?
Ps het gaat niet om image, want de autos zouden qua optisch niveau, zal die zo verbouwd worden dat zelfs Spanjaarden hem extreem vinden.

any help would be nice Wink
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 28 Mrt 2007, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

vergelijk ze dan eens:

prijzen onderdelen, bmw en crx
verbruik bmw-crx
verzekering bmw-crx
belasting bmw-crx

en zeker niet onbelangrijk, waarde daling bmw-crx (ze worden er niet meer waard op Wink)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 29 Mrt 2007, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

dat vergeleken denk ik dat ik dan toch weer voor de crx ga, tnx Wink
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 4 Mei 2007, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

wat vinden jullie van deze:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/honda/89794163-crx-vtec-1-6i-1990.html
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Vr 4 Mei 2007, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mhwaja, tunen?

Waarom geen nette clio 16v? Turbokits zijn hier in NL al leverbaar, en dat gaat belachelijk hard (en niet stuk Wink )

Of zit ik helemaal fout en past het franse sportivisme niet in de Japanse smacht?
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 4 Mei 2007, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Riel schreef:
Mhwaja, tunen?

Waarom geen nette clio 16v? Turbokits zijn hier in NL al leverbaar, en dat gaat belachelijk hard (en niet stuk Wink )

Of zit ik helemaal fout en past het franse sportivisme niet in de Japanse smacht?


voor mijn ontwerp heb ik een crx nodig Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 4 Mei 2007, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:
wat vinden jullie van deze

Die schade gaat om 'm GOED op te knappen echt wel meer dan €200 kosten.
Alleen al omdat het een zwarte is en je daarop ieder oneffenheid ziet...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 7 Mei 2007, 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

r komt een widebodykit op met andere lak  Laughing
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 14 Mei 2007, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

mensen, ik ben wezen kijken voor die crx vtec en die is zeet net, start direct en zo, maar die heeft maar een mankement: als de auto uit staat gaat de accu nog steeds leeg, misschien weten jullie hoe dat komt . als het gewoon een oude accu is, dan ga ik gewoon deze auto halen, maar ik ben niet echt een accu-kenner, dus ik weet het niet. any help?
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 14 Mei 2007, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Kan, maar heel waarschijnlijk een lekstroom... Dat wil zeggen een apparaat blijft ongewenst stroom verbruiken als het contact af staat. Kunnen hardnekkige problemen zijn soms, in de zin dat de oorzaak soms moeilijk op te sporen is...

Als je de conditie van je accu zeker wil weten maak dan gewoon na een rit als ie vol is de min-pool los. Controleer na een tijdje stilstand (na periode dat ie normaal leger stond) de spanning. Als die nog goed is heb je een lekstroom, als die flink is ingezakt ben je aan een nieuwe accu toe.

Beste wat je kunt doen in geval van lekstroom is als er meerdere aansluitingen aan de accu zitten met het contact af het stroomverbruik tussen alle draden afzonderlijk meten. Vind je daar een lek (dus stroomverbruik) meet dan aan je zekeringenkast, of als het iets is dat je zelf aftermarket hebt aangesloten controleer de werking of bouw er eventueel een schakelaar tussen.
_________________




Laatst aangepast door Jesse op Ma 14 Mei 2007, 17:17, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB