Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 23 Mrt 2007, 11:38 Onderwerp: ed9 of vtec |
|
|
|
Ik ga binnenkort een nieuwe Crx halen en ik zit te twijfelen wat voor een. De keuzes zijn: de Crx ed9 of de Crx v-tec. Afgezien van het feit dat de een wat duurder is, sneller rijd en sneller stuk gaat, weet ik niet welke het beste is voor zware motorische upgrades zoals turbo, direct port nitrous en dergelijke. Iemand enig idee? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 23 Mrt 2007, 13:39 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou zeggen de stabielst mogelijke basis te nemen. Of je neemt de beste maar je gaat 'n hoop vervangen om te zorgen dat die het vermogen dat erop komt te staan ook aankan en betrouwbaar blijft functioneren.
Indien je ver gaat met tunen zul je dat voor een hoop dingen toch moeten doen, wat precies laat ik aan de kenners over _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 23 Mrt 2007, 14:11 Onderwerp: |
|
|
|
V-tec zegt me wel iets, maar wat ed9 voor n motortype en eigenschappen heeft geen idee. Misschien kun je de ed9 eigenschappen even kort en krachtig vertellen. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 23 Mrt 2007, 14:16 Onderwerp: |
|
|
|
ik zou me niet blindstaren op een motorcode, of opties.
snelle motoren zijn 99% van d egevallen al compleet afgetrapt en geen ruk meer waard. Zeker als 2 of meer jonge broekies dat ding onder hun kont gehad hebben.
ik zou dus eerst kijken, hoe loopt de motor, hoe zien de vloeistoffen eruit, hoe is de auto onderhouden, hoe rijdt de huidige eigenaar ermee.
Dat zulks dingen verklappen meer over het onderhoud, gebruik en algemene staat van de wagen, dan welk ander deel dan ook. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 14:13 Onderwerp: |
|
|
|
ed9 is de code van de auto zelf, chassiscode als ik me niet vergis.
De 1.6i-16v VTEC, was dat niet de B16 motor?
Verder leuke torretjes, maar tip, koop je een met n slecht lopende motor maar een goede carresorie qua roest e.d., vervolgens breng je m naar t revisie bedrijf en laat je m reviseren. Kost wat, maar je weet waar je aan toe bent. En echt goede CRX Vtecs vind je bijna niet meer, die moet je maken.
Echter wel leuke bak als je m goed onderhande neemt, ligt, goed op de weg, en vinnig doch zuinig motortje. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 28 Mrt 2007, 13:11 Onderwerp: |
|
|
|
Goed, jullie moeten niet denken dat ik wispelturig ben of zo, maar toen ik bezig was met zoeken voor een crx met goede carrosserie (tnx maximus) bleek dat die dingen 3-4000 euri kosten, en in die prijsklasses kwam ik verschillende nette 4-deurs bmw 3-series tegen. en nou wil ik wel heel graag een crx, maar zo’n bmw wel een stuk praktischer. Nou ben ik helemaal onzeker geworden over wat nu mijn volgende auto wordt, dus wat zouden jullie doen?
Ps het gaat niet om image, want de autos zouden qua optisch niveau, zal die zo verbouwd worden dat zelfs Spanjaarden hem extreem vinden.
any help would be nice _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 28 Mrt 2007, 16:40 Onderwerp: |
|
|
|
vergelijk ze dan eens:
prijzen onderdelen, bmw en crx
verbruik bmw-crx
verzekering bmw-crx
belasting bmw-crx
en zeker niet onbelangrijk, waarde daling bmw-crx (ze worden er niet meer waard op ) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 29 Mrt 2007, 9:21 Onderwerp: |
|
|
|
dat vergeleken denk ik dat ik dan toch weer voor de crx ga, tnx _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Vr 4 Mei 2007, 12:55 Onderwerp: |
|
|
|
Mhwaja, tunen?
Waarom geen nette clio 16v? Turbokits zijn hier in NL al leverbaar, en dat gaat belachelijk hard (en niet stuk )
Of zit ik helemaal fout en past het franse sportivisme niet in de Japanse smacht? _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 4 Mei 2007, 12:58 Onderwerp: |
|
|
|
Riel schreef: |
Mhwaja, tunen?
Waarom geen nette clio 16v? Turbokits zijn hier in NL al leverbaar, en dat gaat belachelijk hard (en niet stuk )
Of zit ik helemaal fout en past het franse sportivisme niet in de Japanse smacht? |
voor mijn ontwerp heb ik een crx nodig |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 4 Mei 2007, 14:13 Onderwerp: |
|
|
|
antigram schreef: |
wat vinden jullie van deze |
Die schade gaat om 'm GOED op te knappen echt wel meer dan €200 kosten.
Alleen al omdat het een zwarte is en je daarop ieder oneffenheid ziet... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Ma 7 Mei 2007, 8:50 Onderwerp: |
|
|
|
r komt een widebodykit op met andere lak _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Ma 14 Mei 2007, 8:47 Onderwerp: |
|
|
|
mensen, ik ben wezen kijken voor die crx vtec en die is zeet net, start direct en zo, maar die heeft maar een mankement: als de auto uit staat gaat de accu nog steeds leeg, misschien weten jullie hoe dat komt . als het gewoon een oude accu is, dan ga ik gewoon deze auto halen, maar ik ben niet echt een accu-kenner, dus ik weet het niet. any help? _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 14 Mei 2007, 17:07 Onderwerp: |
|
|
|
Kan, maar heel waarschijnlijk een lekstroom... Dat wil zeggen een apparaat blijft ongewenst stroom verbruiken als het contact af staat. Kunnen hardnekkige problemen zijn soms, in de zin dat de oorzaak soms moeilijk op te sporen is...
Als je de conditie van je accu zeker wil weten maak dan gewoon na een rit als ie vol is de min-pool los. Controleer na een tijdje stilstand (na periode dat ie normaal leger stond) de spanning. Als die nog goed is heb je een lekstroom, als die flink is ingezakt ben je aan een nieuwe accu toe.
Beste wat je kunt doen in geval van lekstroom is als er meerdere aansluitingen aan de accu zitten met het contact af het stroomverbruik tussen alle draden afzonderlijk meten. Vind je daar een lek (dus stroomverbruik) meet dan aan je zekeringenkast, of als het iets is dat je zelf aftermarket hebt aangesloten controleer de werking of bouw er eventueel een schakelaar tussen. _________________
Laatst aangepast door Jesse op Ma 14 Mei 2007, 17:17, in toaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
|
|