Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:15 Onderwerp: APK |
|
|
|
ZO! mijn Coltje is weer door de keuring. Alleen de accu was niet goed vast en de kentekenverlichting was niet goed omdat ik 1 ledje erin had en dit was meer blauw dan wit licht zei hij.
Voor de rest zei hij dat de versnellingsbak op het einde van zijn latijn was. Iets met de lagers. Dit idee hadik al eerder( sinds de engine swap) omdat hij erg lawaai maakt. Nu is mijn vraag:
Kan ik de hydraulische koppeling van dat andere motorblok gebruiken om daar de lager uit te halen? Of is dat een te groot gedoe ivm tandwielen? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 16:21 Onderwerp: |
|
|
|
Als je nog nooit een versnellingsbak uit elkaar gehaald hebt, zou ik (zeker bij een dagelijkse auto) niet zelf aan de bak gaan sleutelen. Dan zou ik toch liever kiezen voor een andere (sloop)versnellingsbak die je in z'n geheel omzet. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 16:23 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Als je nog nooit een versnellingsbak uit elkaar gehaald hebt, zou ik (zeker bij een dagelijkse auto) niet zelf aan de bak gaan sleutelen. Dan zou ik toch liever kiezen voor een andere (sloop)versnellingsbak die je in z'n geheel omzet. |
of juist die "sloop"bak open maken en in orde maken.
Dan leer je nog eens wat, en als je het verneukt, is het geen probleem. Haal je weer een andere op de sloop
ZONDER dat je daily stil staat _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 16:26 Onderwerp: |
|
|
|
Das idd nóg beter ja _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 16:54 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Als je nog nooit een versnellingsbak uit elkaar gehaald hebt, zou ik (zeker bij een dagelijkse auto) niet zelf aan de bak gaan sleutelen. Dan zou ik toch liever kiezen voor een andere (sloop)versnellingsbak die je in z'n geheel omzet. |
Ja maar dan is het weer afwachten hoeveel beter die is. Die zal dan ook 16 jaar oud zijn. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 21:09 Onderwerp: |
|
|
|
NIEUWE lagers...
Als je dan toch de moeite gaat doen je bak
te openen doe het dan in 1 keer goed.
Of zoals de Amerikanen zeggen:
There are two ways to do something:
"good" and "Again"... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 13:56 Onderwerp: |
|
|
|
Ik hoor net van iemand dat het vervangen van de drukplaat en drukgroep ook voldoende zou kunnen zijn. Hij heeft er even in gereden en hij zei dat de koppeling heel laat pakt en heel diep moet worden ingedrukt.
Trouwens: ik loop nu stage bij Friesche Vlag en zoals het nu staat kan ik daar na mijn stage blijven werken dus dat betekend een fulltime baan. Dat betekend meer geld. En dat gaat betekenen dat ik waarschijnlijk mijn eigen auto ga halen. Die Colt waar ik nu in rij is officieel van mijn vriendin. Ik ga dan mijn eigen Colt/Lancer c50 GTI kopen. Just to let you know _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 13:59 Onderwerp: |
|
|
|
Heel diep ingedrukt moet worden is goed, je koppelpunt moet zo laag mogelijk zitten, zodat je m tot aan de bodem moet intrappen om te grijpen, en n beetje omhoog laten komen al koppelen is.
Mocht ie te hoog liggen, volgens mij is die colt nog gewoon met n kabel, dan zou je m kunnen bijstellen zodat ie weer ligt waar ie moet liggen, op de zelfde manier waarop je n fietshandrem bij kunt stellen. Even op de bak kijken, daar zit n kabel (of 2 als je ook nog kabel hebt voor je km-teller) en waar de (goede) kabel de bak in gaat kun je m bijdraaien. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 14:49 Onderwerp: |
|
|
|
He idd dat zou het wel eens kunnen zijn want sinds de bak eraf is geweest en er weer op is gezet doet hij zo vreemd. Die kabels zijn toen los geweest. Zal eens kijken _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 14:51 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Heel diep ingedrukt moet worden is goed, je koppelpunt moet zo laag mogelijk zitten, zodat je m tot aan de bodem moet intrappen om te grijpen, en n beetje omhoog laten komen al koppelen is.
Mocht ie te hoog liggen, volgens mij is die colt nog gewoon met n kabel, dan zou je m kunnen bijstellen zodat ie weer ligt waar ie moet liggen, op de zelfde manier waarop je n fietshandrem bij kunt stellen. Even op de bak kijken, daar zit n kabel (of 2 als je ook nog kabel hebt voor je km-teller) en waar de (goede) kabel de bak in gaat kun je m bijdraaien. |
vergeet dat maar snel
je koppeling moet zodanig afgesteld zijn, dat wanner je het pedaal instrapt, gelijk weerstand moet voelen, dus met zo min mogelijke speling.
Wanneer de koppeling slijt, moet je dus hoe langer hoe dieper intrappen. Dat zou betekenen dat wanneer je bij een nieuwe koppeling, het pedaal tot op de vloer in moet trappen, je na een tijd, gaat schakelen met slippende koppeling, iets wat niet bepaald bevorderlijk is. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 15:02 Onderwerp: |
|
|
|
Ja maar het kan dus wel zo zijn dat er nu meer speling in die kabels zit sinds ze eraf zijn gehaald. Ik zal eens kijken of ze uberhaupt verstelbaar zijn. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 16:01 Onderwerp: |
|
|
|
meestal zit de stelschroef op de bak (draadeind aan het einde van de kabel) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Walter B Starting Member
| Geregistreerd op: 25 Maart 2007 | Posts: 84 | Woonplaats: boskoop |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
Maximus schreef: |
Heel diep ingedrukt moet worden is goed, je koppelpunt moet zo laag mogelijk zitten, zodat je m tot aan de bodem moet intrappen om te grijpen, en n beetje omhoog laten komen al koppelen is.
Mocht ie te hoog liggen, volgens mij is die colt nog gewoon met n kabel, dan zou je m kunnen bijstellen zodat ie weer ligt waar ie moet liggen, op de zelfde manier waarop je n fietshandrem bij kunt stellen. Even op de bak kijken, daar zit n kabel (of 2 als je ook nog kabel hebt voor je km-teller) en waar de (goede) kabel de bak in gaat kun je m bijdraaien. |
vergeet dat maar snel
je koppeling moet zodanig afgesteld zijn, dat wanner je het pedaal instrapt, gelijk weerstand moet voelen, dus met zo min mogelijke speling.
Wanneer de koppeling slijt, moet je dus hoe langer hoe dieper intrappen. Dat zou betekenen dat wanneer je bij een nieuwe koppeling, het pedaal tot op de vloer in moet trappen, je na een tijd, gaat schakelen met slippende koppeling, iets wat niet bepaald bevorderlijk is. |
de speling op je koppelingspedaal moet ongeveer 6mm.
Dus let hier op met afstellen _________________ steel niet de overheid duldt geen concurrentie |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 16:50 Onderwerp: |
|
|
|
Walter B schreef: |
Freestyler schreef: |
Maximus schreef: |
Heel diep ingedrukt moet worden is goed, je koppelpunt moet zo laag mogelijk zitten, zodat je m tot aan de bodem moet intrappen om te grijpen, en n beetje omhoog laten komen al koppelen is.
Mocht ie te hoog liggen, volgens mij is die colt nog gewoon met n kabel, dan zou je m kunnen bijstellen zodat ie weer ligt waar ie moet liggen, op de zelfde manier waarop je n fietshandrem bij kunt stellen. Even op de bak kijken, daar zit n kabel (of 2 als je ook nog kabel hebt voor je km-teller) en waar de (goede) kabel de bak in gaat kun je m bijdraaien. |
vergeet dat maar snel
je koppeling moet zodanig afgesteld zijn, dat wanner je het pedaal instrapt, gelijk weerstand moet voelen, dus met zo min mogelijke speling.
Wanneer de koppeling slijt, moet je dus hoe langer hoe dieper intrappen. Dat zou betekenen dat wanneer je bij een nieuwe koppeling, het pedaal tot op de vloer in moet trappen, je na een tijd, gaat schakelen met slippende koppeling, iets wat niet bepaald bevorderlijk is. |
de speling op je koppelingspedaal moet ongeveer 6mm.
Dus let hier op met afstellen |
Ligt aan merk/type
zelf stel ik hem altijd speling vrij af.
Dus gewoon de kabel strak trekken, dan de lvork op de bak zo ver mogelijk naar voren en dan de moeren over het draadeind.
Den heb je zekers weten geen speling meer op de kabel/vork.
uiteraard niet te strak zetten, maar dat lijkt me logisch. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 19:43 Onderwerp: |
|
|
|
OK ik heb net effe gereden en er gebeurde iets wat me niet beviel. Ik trok op en toen ik in de 5 zat en flik gas gaf toen schoot ie na de 3500 toeren ineens door naar 4000/4500 toeren zonder sneller te gaan....het lijkt er dus op dat de drukplaat te weinig grip had en dus doorschoot ofzo :S _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|