Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Accu/batterijen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Di 20 Mrt 2007, 22:07    Onderwerp: Accu/batterijen Reageer met quote

Net als met batterijen is het goed als deze af en toe helemaal leeg en daarna helemaal vol worden geladen. Geldt dit ook voor accu's? SOms helemaal leeg laten lopen en dan helemaal opladen?
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Di 20 Mrt 2007, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

nee absoluut niet doen

als je de accu helemaal leeg trekt, loop je kans de accu permanent te beschadigen (je platen kunnen dan krom trekken, wat sluiting in de accu tot gevolg heeft, betekend dus geen fik of vonken, enkel een veel lagere capaciteit, en mogelijk niet meer starten)

beste wat je kunt doen is de accu regelmatig laten werken (dus spanning vragen en dan weer opladen) doe je dat regelmatig, blijft hij langer goed, dan wanneer je er helemaal niets mee doet, enkel aan de lader of nog erger helemaal leeg trekt.
_________________
Ride to be original, try to be unique.


Laatst aangepast door Freestyler op Di 20 Mrt 2007, 22:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Di 20 Mrt 2007, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Oh....***
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Di 20 Mrt 2007, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

waarom is je batterij leeg geweest ofzo?
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ja de accu was gister leeg omdat mijn vriendin de lampen aan heeft laten staan. Dit is inmiddels al de 3e keer dat ie helemaal leeg is geweest.
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Rolling Eyes vriendinnen
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
percious
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Februari 2007
Posts: 38
Woonplaats: Antwerpen
PostGeplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Lol... Laughing en geen problmen met je baterij nu? anders veel geluk tot nu toe
_________________
Winning by an inch or a mile, Winning is Winning
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Neu ze heeft iemand em laten starten met kabels en ik heb daarna effe rondje Leeuwarden gereden..ik wilde de auto toch effe flink op zijn flikker geven voor de apk vandaag om het roet er wat uit te halen dus kwam goed uit. Maar het moet dus geen hobby worden heb ik door.
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
percious
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Februari 2007
Posts: 38
Woonplaats: Antwerpen
PostGeplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad of je zal wel eens kosten krijgen aan je baterij Laughing tweede baterij aansluiten met switch Laughing
_________________
Winning by an inch or a mile, Winning is Winning
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

percious schreef:
Inderdaad of je zal wel eens kosten krijgen aan je baterij Laughing tweede baterij aansluiten met switch Laughing


Dit is zoals Jeremy Clarkson laatst zei bij de Top Gear aflevering waar hij een fiat panda limo had gemaakt...:

'This is an ingenious solution for a problem that never should have existed' Very Happy
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Heheh vergeet nie dat dat probleem bij audiofielen ook veel voorkomt, en ook bij stroomvretende installaties nogal eens gekozen wordt voor 'n switch of 'n relais tussen startaccu en ICE accu('s)... Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 24 Mrt 2007, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

als je even goed zoekt er is nog een topic over accu's was gestart door jesse.
met accu's kun je een vuistregel aan houden
lood (normale auto accu's ) kunnen niet tegen te ver ontladen.
een tractie accu (heftruck,en bv optima's) het omgekeerde die kunnen niet goed tegen constand laden die moet je leeg trekken opladen leeg trekken opladen.
ok nu moet ik toegeven dat men niet stril gezeten heeft en een optima ook wel goed tegen continue laden kan maar een lood accu kan absoluut niet te te ver ontladen dan is die zo overleden.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 24 Mrt 2007, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
een optima ook wel goed tegen continue laden kan.

Dat hangt volgens mij dus af van het SOORT Optima.
Want "Optima" is niet meer dan een merk accu's...

Een YellowTop is veel anders van opbouw dan een RedTop.

Hoe het precies zit weet ik niet en kan ik hier (op mijn werk) ook
niet opzoeken, maar volgens mij is de een een "Deep Cycle" die
je wel volledig mak/kunt ontladen en de andere niet of zoiets...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 24 Mrt 2007, 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

Optima's zijn semi-tractie accu's... De Red Top series zijn feitelijk bedoeld als startaccu's, de Yellow Tops zijn zoals hierboven gezegd "Deep Cycle" accu's die tegen diepe ontlading kunnen. Diep ontladen vooraleer op te laden is geen must bij deze accu's, maar wel beter. Daarom wordt vaak gekozen deze gescheiden als installatie accu's te houden, en een normale accu voorin om te starten.

Overigens zijn dit geen "gelaccu's" zoals ze in de spreektaal nog veel teveel genoemd worden. Ze bevatten lood en tin maar gebruiken een andere technologie die ze het "Spiralcell" ontwerp noemen. En dat werkt anders dan de vlakke platen in normale loodaccu's.

Op de Optima website staat veel informatie over de werking, het onderhoud, en de gebruikte technologie.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Do 29 Mrt 2007, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

De opgerolde spiraal ligt toch in de gel?

wat ik weet is dat het échte voordeel van deze optima's de robuustheid (trillen), levensduur en het tegen hitte kunnen is. Niet echt de capaciteit.
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB